همکاری گوگل و مستر کارت برای پیگیری خرید آفلاین کاربران

شرکت گوگل و مسترکارت طی یک قرارداد مخفیانه، خرید‌های آفلاین دارندگان مسترکارت را ردیابی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گوگل و مسترکارت یک قرارداد پنهانی با یکدیگر امضا کرده‌اند که طبق این قرارداد، گوگل می‌تواند میزان فروش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را بر اساس اطلاعات مسترکارت مشتریان پیگیری کند.

تبلیغات آنلاین، در دنیای امروز، بر تمام روش‌های تبلیغاتی دیگر از قبیل تلوزیون، روزنامه، بنر و موارد دیگر برتری پیدا کرده است. شرکت‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند که در بخش تبلیغات آنلاین سرمایه‌گذاری کنند. عمده دلیل محبوبیت تبلیغات آنلاین قابلیت پیگیری کردن آن است و شرکت‌ها می‌توانند به این طریق، از میزان اثرگذاری و مفیدبودن کمپین تبلیغاتی خویش آگاه شوند.

اگر شما برای تبلیغات در گوگل و یا فیسبوک سرمایه‌گذاری کنید، قادر خواهید بود تا تعداد مشتریانی را که از طریق کمپین تبلیغاتی وارد فروشگاه آنلاین شما شده‌اند، پیگیری کنید؛ حتی ‌میتوان از میزان و نوع خرید آنها مطلع شد.

سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان خریدهای آفلاین مشتری‌ها از یک مغازه یا فروشگاه را بعد از تماشای یک تبلیغ آنلاین پیگیری کرد؟

شرکت‌های فناوری برای سال‌های زیادی است که تلاش‌ می‌کنند شکاف میان تبلیغات آنلاین و فروش آفلاین را کنترل کنند. همان‌طور که می‌دانید، Google همیشه قادر به تشخیص مکان جغرافیایی شما است؛ با توجه به این ویژگی، مهم‌ترین دلیل گوگل و مسترکارت جهت آغاز این همکاری، ردیابی خریدهای آفلاین کاربران است.

گوگل و مسترکارت(gooogle/mastercard)

به‌گفته‌ی بلومبرگ، تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مسترکارت در ایالات متحده آمریکا پس از رمزنگاری در اختیار گوگل قرار می‌گیرد. گوگل قادر به دیدن اطلاعات معاملات شخصی نیست؛ ولی شرکت‌ها، اطلاعات مورد نیاز خود را از این داده‌ها استخراج کنند. به‌عنوان مثال، هنگامی که کاربری خرید آفلاین انجام می‌دهدِ شرکت با تطبیق اطلاعات پروفایل وی متوجه می‌شود که این کاربر قبلا روی آگهی آنلاین کلیک کرده است یا خیر.

در این روش، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند دیتابیس آدرس ایمیل کاربران خود را برای گوگل ارسال کنند؛ سپس گوگل، خرید‌های مشتریان مسترکارت را به آدرس ایمیل آن‌ها ارتباط می‌دهد. به این ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند فعالیت آنلاین کاربران را پیگیری کنند و از میزان اثربخشی و درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین خود مطلع شوند.

در واقع این کار یک روش موثر برای متقاعد کردن شرکت‌ها جهت اقدام به تبلیغات آنلاین است. وقتی شرکت‌ها ببینند که تبلیغات آنلاین سبب افزایش فروش می‌شود، پول بیشتری را صرف تبلیغات در گوگل می‌کنند.

این استراتژی، دلیل دیگری بر اثبات این مطلب است که یک کسب‌وکار اینترنتی، در هر حال به برخی اطلاعات خصوصی کاربران نیاز دارد. گوگل بر همین اساس، این قرارداد را تایید نکرده است. هیچ‌کدام از دو شرکت، اطلاعاتی را در این خصوص به مشتریان خود ارائه نداده‌اند.

کاربران می‌توانند با خاموش کردن گزینه‌ی web and activity در اکانت گوکل خود از انتشار اطلاعاتشان جلوگیری کنند. البته پیداکردن این گزینه و انجام تنظیمات مورد نیاز کمی سخت و زمان‌بر است.

منبع techcrunch

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید