هاچ بک مرسدس بنز AMG A35 و A45؛ رونمایی شد

مرسدس بنز AMG A35 4MATIC با بهره‌گیری از پیشرانه ۳۰۶ اسب بخاری و AMG A45 همراه پیشرانه ۳۷۵ اسب بخار، از سریع‌ترین هاچبک‌های دنیا خواهند بود.

مرسدس بنز از جدیدترین مدل و نسخه پایه کلاس A همراه با آپشن‌های AMG برای سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد؛ هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC با پیشرانه ۳۰۶ اسب بخاری و بهره‌گیری از سیستم تمام چرخ محرک، فضای داخلی زیبا و دستیار هوش مصنوعی MBUX مجهز به کنترل صوتی خواهد بود.

Mercedes-AMG A35 4MATIC / هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC

معمولا محصولات کلاس هاچ‌بک بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به رانندگی اسپرت هستند؛ قیمت مناسب، عملکرد عالی پیشرانه با حجم پایین‌تر نسبت به سایر مدل‌ها، سواری راحت و فرمان‌گیری باعث می‌شود تا تجربه بی‌نظیری در اختیار خریداران خود قرار دهند. مرسدس AMG A35 4MATIC نیز از این قاعده مستثنی نیست و در میان خودروهایی که آرم AMG را حمل می‌کنند، قیمت مناسبی دارد.

Mercedes-AMG A35 4MATIC / هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC

نسخه بالاتر مرسدس بنز کلاس A یعنی A45، از پیشرانه ۳۷۵ اسب بخار استفاده می‌کند؛ در حالی که هاچ‌بک مرسدس AMG A35 دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۲۱ اسب بخار است. پیشرانه M260 می‌تواند به راحتی به بیشینه سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت دست یابد. در تریم AMG، این پیشرانه می‌تواند ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ این میزان قدرت به لطف بهره‌گیری از سیستم پرخوران توین اسکرول (twin-scroll) است که به کاهش فشار برگشتی کمک می‌کند. مصرف سوخت مرسدس AMG A35 4MATIC، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۴ لیتر برآورد شده است.

Mercedes-AMG A35 4MATIC / هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC

برای انتقال قدرت پیشرانه از جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه AMG اسپیدشیفت استفاده می‌شود که به سیستم تعویض دنده دستی پشت فرمان (پدال شیفتر) برای رانندگی در جاده‌های پر دست‌انداز مجهز شده است. هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC به طور معمول محرک جلو است، اما یک کلاچ چندصفحه‌ای در محور عقب به راننده اجازه می‌دهد تا نصف گشتاور در حالت تمام چرخ محرک به چرخ‌های عقب منتقل شود. 

همان‌طور که در بسیاری از خودروهای امروزی دیده می‌شود، هاچ‌بک مرسدس بنز کلاس A نیز دارای حالت‌های رانندگی متنوع است. این حالت‌ها به لغزنده، کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و ایندیویجوال (فردی) محدود می‌شود. در حالت رانندگی روی سطوح لغزنده، قدرت کاهش می‌یابد و تغییرات دنده برای رانندگی در شرایط دشوار کنترل می‌شود. حالت کامفورت برای رانندگی اقتصادی در شهر همراه با تعویض دنده سریع، سیستم تعلیق نرم و حالت استارت/استاپ پشت چراغ قرمز طراحی شده است.

حالت اسپرت رانندگی با هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC، صدای متمایز از پیشرانه بیرون می‌فرستد و سیستم تعلیق و فرمان را محکم‌تر می‌کند؛ در این حالت تعویض دنده نیز با آهنگ طولانی‌تری انجام می‌شود. در حالت اسپرت پلاس، رها کردن کلاچ و تعویض دنده با سرعت بیش‌تر (دو برابر) انجام خواهد شد و برخی سیلندرها نیز امکان کات‌آف (قطع پاشش سوخت) دارند. در حالت فردی، راننده می‌تواند پارامترهای مختلف رانندگی را طبق سلیقه خود تغییر دهد. 

 
Mercedes-AMG A35 4MATIC / هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC

در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس، می‌توان از مرسدس AMG A35 4MATIC انتظار داشت که با ترمزگیری چرخ‌ عقب داخل پیچ، به پایداری حرکتی هاچ‌بک کمک کند تا خودرو دچار کم‌فرمانی (آندراستیر) نشود. در نتیجه راننده می‌تواند با سرعت‌های بالاتری در پیچ‌ها حرکت کند، بدون این‌که ترسی از واژگونی داشته باشد.

سیستم تعلیق هاچ‌بک مرسدس بنز کلاس A، نیمه فعال است و با تغییرات تطبیقی خود در هر چند هزارم ثانیه و با توجه به شرایط جاده، حالت رانندگی را تنظیم می‌کند. این خودرو از ترمزهای تک بلوکی ۴ پیستونی با دیسک‌های ۳۵۰ میلی‌متری در جلو و کالیپرهای کشویی تک پیستونه در دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری عقب بهره می‌برد.

Mercedes-AMG A35 4MATIC / هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC

فضای داخلی بسیار مناسب و زیبا به نظر می‌رسد؛ سیستم دوبلکس MBUX عریض که در مرکز داشبورد و بالای دریچه‌های تهویه مطبوع قرار دارد، نشانگر تلاش برای طراحی کابین مدرن است. روی فرمان نیز دکمه‌های متعددی برای کنترل تنظیمات خودرو وجود دارد که باعث راحتی راننده استفاده از امکانات خودرو می‌شود.

به طور طبیعی با تغییر حالت رانندگی، صفحه نمایش تغییر رنگ و خاصیت می‌دهد. هاچ‌بک مرسدس AMG A35 4MATIC از جدیدترین دستیار کنترل صوتی مرسدس بنز بهره می‌برد که می‌توان به گفتن عبارت "هی، مرسدس" به آن دسترسی پیدا کرد.

مرسدس AMG A35 4MATIC، اولین نمایش عمومی خود را چند هفته دیگر در نمایشگاه خودرو پاریس انجام خواهد داد و فروش آن به زودی آغاز می‌شود. هنوز قیمت هاچ‌بک جدید مرسدس بنز کلاس A مشخص نشده است، اما گفته می‌شود که می‌تواند از نظر قیمت با فولکس‌واگن گلف تایپ R (با قیمت ۴۰ هزار دلار) رقابت کند.

دانلود

منبع newatlas motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید