فراری مونزا اسپیدستر SP1 و SP2 رونمایی شد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
فراری از دو نسخه تولید محدود اسپیدستر مونزا SP1 و SP2 رونمایی کرد؛ این خودروهای روباز، از مدل‌های کلاسیک دهه ۱۹۵۰ میلادی الهام گرفته‌ شده‌اند.
تبلیغات

فراری از دو مدل لیمیتد ادیشن، برگرفته از خودروی افسانه‌ای مونزا (Monza) رونمایی کرد. مدل‌های روباز مونزا SP1 و SP2 دو سوپراسپرت تولید محدود فراریدر کلاس جدید هستند که خودروساز ایتالیایی آن را آیکونا (Icona) می‌نامد و همان‌طور که به وضوح می‌توانید ببینید، از خودروهای کلاسیک فراری اسپیدستر در دهه ۱۹۵۰ الهام گرفته شده‌اند. 

Ferrari  Monza  Speedster / فراری مونزا اسپیداستر

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، جدیدترین نسخه‌های محدود فراری بسیار سریع هستند. فراری می‌گوید که آ‌ن‌ها به لطف بهره‌گیری از قطعات فیبر کربن، نسبت توان به وزن بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های معمول دارند. دلیل دیگر این نسبت بالا، استفاده از قدرتمندترین پیشرانه‌های خودروساز مارانلو (Maranello) است. فراری مونزا از پیشرانه ۶.۵ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر با قدرت ۸۰۹ اسب بخار بهره می‌برد که تنها به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، هر دو نسخه محدود فراری مونزا به ۷.۹ ثانیه نیاز دارند. گفته می‌شود که بیشینه سرعت آن‌ها به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با توجه به این‌که خودروهای کلاس آیکونا دارای سقف و شیشه جلو نیستند، چنین سرعتی مانند رانندگی با خودروی فرمول یک در پیست است.

Ferrari Monza SP2 Speedster / فراری مونزا اسپیداستر

هر دو نسخه محدود مونزا، براساس مدل پیشرانه وسط فراری 812 سوپرفست (812 Superfast) تولید شده‌اند، اما مونزا SP1 تنها با یک صندلی برای راننده عرضه می‌شود. البته در صورتی که پوشش سمت شاگرد جمع شود، فضایی برای نشستن مسافر دوم نیز فراهم خواهد شد. کسانی که به رانندگی دو نفره علاقه دارند، می‌توانند فراری مونزا SP2 را انتخاب کنند؛ زیرا صندلی دوم همراه با میله ضدغلتش جانبی، برای لذت بردن از رانندگی در هوای آزاد، مناسب به نظر می‌رسد.

Ferrari Monza SP1 Speedster / فراری مونزا اسپیداستر

درهای جمع‌وجور بسیار جالب فراری مونزا به سمت بالا باز می‌شوند و امکانات داخلی به وضوح کم است. اگرچه مدل‌های جدید فراری برای سفر لوکس در جاده طراحی شده‌اند، اما از آن‌ها می‌توان برای رانندگی در پیست نیز استفاده کرد. اما بعید به نظر می‌رسد که هر فردی هنگام رانندگی با اسب‌های خرامان در طبیعت سرسبز اروپا و هنگام تنفس هوای آزاد، نیم نگاهی به کورس گرفتن با آن‌ها نداشته باشد. متاسفانه با وجود این‌که نسخه‌های تولید محدود فراری مونزا به عنوان آغازگر تولید سری خاص و جدید هستند، اما اکثرا برای نمایش در کلکسیون‌ها ساخته خواهند شد.

هنوز قیمت یا تیراژ تولید نسخه‌های محدود فراری مونزا SP1 و SP2 منتشر نشده است؛ اما با توجه به هدف گرفتن مشتریان خاص و کلکسیون‌های اختصاصی، به نظر می‌رسد که قیمت بسیار بالا و تیراژ محدودی دارند. باید منتظر بمانیم تا طی روزهای آینده، اطلاعات بیش‌تری از اسپیدستر مدرن فراری مونزا ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات