بی ام و M5 با تیونینگ G-Power، معرفی شد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تیونر آلمانی جی-پاوردر جدیدترین محصول خود، قدرت سدان بی‌ام‌و M5 را به حدود ۸۰۰ اسب بخار رسانده است.
تبلیغات

متخصصان شرکت تیونینگ مشهور G-Power، پکیج ارتقاء و تیونینگ قوای فنی نسل جدید (F90) بی‌ام‌و M5 را به‌عنوان تازه‌ترین محصول خود، رونمایی کردند. همانطور که بارها در محصولات این شرکت آلمانی دیده‌ایم، تقویت پیشرانه و حداکثر قدرت خروجی ممکن،‌ تمرکز اصلی در M5 بوده است.

BMW M5 G-Power

M5 جدید از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری به‌همراه دو توربوشارژر استفاده می‌کند که متخصصان جی-پاور، با تنظیمات جدید ECU، ورودی هوای بهتر، توربوشارژرهای بزرگ‌تر و اگزوز تیتانیومی با سراگزوزهای ۱۰۰ میلی‌متری قدرت خروجی آن را به بیش از ۶۰۰ اسب بخار استاندارد یا ۶۱۷ اسب بخار مدل کامپتیشن (Competition) رسانده‌اند. تیونینگ فنی جی-پاور در قالب یک پکیج با ۳ مرحله‌ی مختلف ارائه می‌شود. در مرحله‌ی اول پکیج تیونینگ جی-پاور به‌لطف تنظیمات جدید ECU و ماژول پرفرمنس جدید، ۹۹ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور به M5 اضافه می‌شود؛ سدان خواستنی بی‌ام‌و M5 با این پکیج، ۶۹۰ اسب بخار قدرت (یا ۷۰۰ واحد PS) و ۸۴۰ نیوتن‌متر گشتاور به‌دست می‌آورد.

BMW M5 G-Power

اما در مرحله‌ی دوم، M5 به سطح جدیدی وارد می‌شود. دست‌کاری بیشتر ECU در کنار لوله‌ی دست‌ساز و سفارشی اتصال بین توربوشارژر و مبدل کاتالیست جی-پاور، ۷۳۹ اسب بخار قدرت (یا ۷۵۰ واحد PS) و ۹۲۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار M5 قرار می‌دهد.

در مرحله‌ی سوم، با اضافه کردن سیستم اگزوز تیتانیومی و سراگزوزهای بزرگ تیتانیوم/کربن جی-پاور، پیشرانه‌ی V8 بی‌ام‌و در نهایت ۷۸۹ اسب بخار قدرت (یا ۸۰۰ واحد PS) و ۹۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را تجربه خواهد کرد. بر اساس ادعای متخصصان این شرکت تیونینگ شناخته‌شده، M5 در مرحله‌ی سوم ارتقای فنی توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت را پیدا می‌کند و تنها در ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

BMW M5 G-Power

نسخه‌ی استاندارد و کارخانه‌ای M5 در کنار پکیج آپشن M Driver با نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ نهایت سرعت M5 بدون آپشن M Driver، به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

متخصصان جی-پاور، ظاهر M5 را هم کمی تغییر داده‌اند؛ درب کاپوت فیبرکربن و رینگ‌های ۲۱ اینچ با طرح کلاسیک ۵ پره‌ای دوگانه تنها موارد جدید در این سدان قدرتمند هستند. لازم به ذکر است که همیشه می‌توان با تغییر در تنظیمات ECU خودروها، قدرت بیشتری از پیشرانه گرفت، اما این مورد استهلاک را بالا و طول عمر قطعات را کاهش می‌دهد. در پروژه‌های تیونینگ ماندگار، انواع قطعات خودرو از سیستم تعلیق تا اگزوز و پیشرانه تقویت و با محصولات افترمارکت یا سفارشی دست‌ساز، جایگزین می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات