تعداد کاربران فعال ماهیانه پینترست از مرز ۲۵۰ میلیون نفر گذشت

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش پینترست، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این پلتفرم از مرز ۲۵۰ میلیون کاربر گذشت.
تبلیغات

پینترست اعلام کرد که ماهیانه بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر فعال از پلتفرم این شرکت استفاده می‌کنند. شهریورماه سال ۱۳۹۶، پینترست اعلام کرده بود که ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. به‌نظر می‌رسد هر سال ۵۰ میلیون کاربر فعال به این پلتفرم می‌پیوندند. 

در شهریورماه ۱۳۹۵ برابر با سپتامبر ۲۰۱۵ نیز تعداد کاربران Pinterest، از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال گذشت. براساس گزارش پینترست، درحال حاضر اکثر کاربران این پلتفرم، کاربرانی خارج از ایالات متحده هستند و بیش از ۱۷۵ میلیارد Pins (لایک) توسط کاربران در این سرویس از سوی کاربران داده شده که قابل‌مقایسه با ۱۰۰ میلیون Pins مربوط به یک سال قبل است. سخنگوی پینترست در ایمیلی به VentureBeat گفت:

پروژه های DIY، دکور خانه و طراحی، همچنان جزو محبوب‌ترین دسته‌های پین پینترست هستند. تقریبا شاهد رشد ۳۰ درصدی در پین‌های کاربران در هر سال هستیم. 
پینترست

یکی از دلایل رشد و شکوفایی پینترست، استخدام نیروهای متخصص و به‌کار گرفتن برخی مهندسین سابق بخش بینایی کامپیوتری گوگل است. در اواخر سال ۲۰۱۶، پینترست، لین فان، مدیر سابق بخش Google Images را استخدام کرد تا به‌عنوان سرپرست تیم مهندسی شرکت مشغول فعالیت شود. چند ماه بعد، ونجا یوسفیوسکی، به‌عنوان اولین مدیرعامل اجرایی پرینترست در این شرکت منتسب شد و رندی کلر به‌عنوان اولین مدیر بخش جستجوی تصاویر گوگل انتخاب شد.

آزمایشگاه‌های پینترست، در سال ۲۰۱۷ توسط یکی از محققان ارشد در این حوزه به نام جور لسکورک، به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد تا بتواند دستاوردهای قوی‌تری برای این شرکت به‌ارمغان بیاورد. یکی از دستاوردهای این آزمایشگاه، PinSage، یک نوع شبکه‌ی عصبی پیچشی است که منجر به افزایش ۲۵ درصدی در آمار  خرید از طریق مشاهده‌ی بصری یا Shop the Look می‌شود. این ویژگی به کاربران پینترست کمک می‌کند تا بتوانند لباس‌های موجود در آلبوم یا board را پین یا لایک کنند و در صورت لزوم آن‌ها را بخرند.  

در اوایل سال جاری میلادی، چاک روسنبرگ، به‌عنوان مدیر تحقیقات بخش بینایی کامپیوتری در پینترست استخدام شد. از آنجا که هوش مصنوعی از گوگل وارد سرویس پینترست شده است، این شرکت لنز بینایی کامپیوتری را که می‌تواند کارهایی مانند  Lens Your Look را انجام دهد، توسعه داد. این ابزار به کاربر اجازه می‌دهد تا از سوژه‌ی مورد نظر خود (مثلا یک لباس) عکس بگیرد و توصیه‌های مورد نظر خود را در مورد آن ارسال کند. کدهای اسکن‌شده مربوط به نام تجاری محصول نیز مشخص می‌شوند. 

البته لنز پینترست، در رقابت با گوگل لنز تحت فشار قرار دارد. این ابزار جدید با نام Lens، تابستان امسال معرفی شد و می‌تواند برای مد و شناسایی سبک‌های طراحی مد به‌کار گرفته می‌شود. برخی گوشی‌های سامسونگ نیز از قابلیت جستجوی بصری آمازون بهره می‌برند و ابزار Echo Look به کاربران اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند لباس‌های خود را تست کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات