سیستم تشخیص چهره جدید فرودگاه امریکا هویت جعلی یک مسافر را شناسایی کرد

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم جدید تشخیص چهره‌ی فرودگاه ایالات متحده، موفق شد برای اولین بار هویت جعلی یکی از مسافران را تشخیص دهد.
تبلیغات

سیستم جدید تشخیص چهره‌ در سراسر فرودگاه‌های ایالات متحده، مورد آزمایش قرار گرفته است. این فناوری جدید برای نخستین بار توانست در فرودگاه بین‌المللی دالاس در نزدیکی واشنگتن دی‌سی، هویت جعلی یکی از مسافران را تشخیص دهد.

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) در گزارش مطبوعاتی خود اعلام کرد که اوایل هفته‌ی گذشته، مرد ۲۶ ساله‌ی برزیلی با پاسپورت فرانسوی، توسط فناوری تشخیص چهره‌ی فرودگاه شناسایی شد. این در حالی است که تنها سه‌ روز از نصب و راه‌اندازی سیستم جدید در فرودگاه می‌گذشت.

بعد از بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شد این مسافر اهل جمهوری کنگو است و قصد داشته با پاسپورت تقلبی سفر کند. بی‌شک، این موفقیتی بزرگ برای اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. طبق آمار مربوط به فوریه‌ی ۲۰۱۷، هر روز بیش از ۱۰۴۵۲۵ وارد ایالات متحده می‌شوند. با احتساب مسافران مکزیک و کانادا، این رقم بیشتر هم خواهد شد. تایید هویت تمامی این مسافران با سیستم تشخیص چهره‌ی جدید باعث بالا رفتن امنیت می‌شود. 

تشخیص چهره

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا برای بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره بیومتریک، ابتدا گالری عکسی از تمامی مسافرین هواپیماهای بین‌‌المللی ایالات متحده تهیه می‌کند؛ و برای این کار از اطلاعات مربوط به سفر مسافران‌ (عمدتا گذرنامه و ویزا) استفاده می‌کند. وقتی مسافران وارد خاک امریکا می‌شوند،  ماموران TSA مسافران را به سکوی بررسی مدارک سفر که در کنار آن دوربینی نصب شده است، هدایت می‌کنند. عکس مسافران با داده‌های موجود در بانک اطلاعاتی فرودگاه مقایسه می‌شود و هرگونه مغایرت تحت بررسی قرار می‌گیرد.

CBP امیدوار است با استفاده از سیستم تشخیص چهره‌ی جدید، بتواند از ورود تروریست‌ها و جنایتکاران به خاک امریکا جلوگیری کند. همچنین این سیستم جدید علاوه‌بر ارتقا امنیت، فرآیند بررسی و تایید هویت مسافران را سرعت می‌بخشد. این فناوری جدید در حال حاضر در ۱۳ فرودگاه بین‌المللی امریکا مستقر شده است تا به شناسایی مسافران و تایید هویت آنها بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات