اچ تی سی از آداپتور بی‌سیم مخصوص هدست های وایو رونمایی کرد

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با رونمایی اچ‌تی‌سی از آداپتور بی‌سیم جدید برای هدست‌های ا‌چ‌تی‌سی وایو و اچ‌تی‌سی وایو پرو، دیگر نیازی به اتصالات کابلی وجود ندارد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی، همچنان در حوزه‌ی واقعیت مجازی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. روز گذشته HTC، از آداپتور و رابط بی‌سیم هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو موسوم به Vive Wireless Adapter به‌صورت رسمی رونمایی کرد. پیش‌سفارش این محصول جدید از طریق سایت این شرکت امکان‌پذیر است.

کاربران هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو و اچ‌تی‌سی وایو پرو می‌توانند به‌صورت بی‌سیم، هدست را به کامپیوتر خود متصل کنند و در عین حال امکان شارژ کردن هدست هم برای کاربران با کمک این محصول جدید، فراهم شده است و دیگر نیازی به اتصال هدست با کابل به شارژر و کامپیوتر مرتفع خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، کاربران هدست Vive و Vive Pro هر دو می‌توانند از این شارژر استفاده کنند؛ ولی کاربران هدست اچ‌تی‌سی وایو پرو باید برای سازگاری شارژر با هدست، مبلغ ۶۰ دلار اضافه پرداخت کنند تا پک انطباق‌پذیری را نیز خریداری کنند. این پک شامل یک کابل اتصال مخصوص وایو پرو، پد فوم و یک ابزار اتصالی است که با هدست وایو پرو کار می‌کند. قیمت آداپتور بی‌سیم به‌صورت خرده‌فروشی ۲۹۹ دلار تعیین شده است.

آداپتور اچ تی سی وایو

با توجه به پست منتشر‌شده در وبلاگ، طریقه‌ی نصب این آداپتور بدین صورت است:

نصب و را‌ه‌اندازی آداپتور بی‌سیم وایو، چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. پس از نصب کارت PCI-e و اتصال سنسور، ارتباط بین کامپیوتر و آداپتور جدید بی‌سیم برقرار می‌شود. آداپتور بی‌سیم، قدرت ارسال و دریافت سیگنال در فاصله‌ی ۶ متری را دارد و سنسور آن، زاویه‌ی دید ۱۵۰ درجه را پوشش می‌دهد و در پهنای باند بدون تداخل ۶۰ گیگاهرتز با مشخصات WiGig اینتل و در ترکیب با کدک DisplayLink’s XR کار می‌کند؛ در نتیجه، زمان تاخیر پایین و کارایی بالایی خواهد داشت. به‌علاوه با توجه به عمر باتری خوبی که دارد، کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

این آداپتور بی‌سیم از پاوربانک QC ۳.۰ اچ‌تی‌سی بهره می‌برد و به‌عنوان شارژر قابل‌حمل برای گوشی هوشمند HTC نیز می‌تواند به‌کار برده شود. کاربران با یک‌بار هزینه‌کردن، عملا از دو محصول استفاده می‌کنند. البته این محصول، تنها آداپتور بی‌سیم معرفی‌شده برای HTC Vive نیست. پیشتر در سال ۲۰۱۶ نیز، TPCast پیش‌بینی کرده بود که آداپتوری با قیمت ۲۲۰ دلار توسط اچ‌تی‌سی معرفی خواهد شد. همچنین در همان دوره‌ی زمانی گفته شده بود که نسخه‌ی enterprise دیگری از همان آداپتور با امکان انتقال محتوای ۲k به چندین هدست اچ‌تی‌سی وایو با تاخیر زمانی کمتر از ۲ میلی‌ثانیه معرفی خواهد شد.

پیش‌فروش آداپتور جدید اچ‌تی‌سی از طریق سایت‌های خرده‌فروشی همچون آمازون، بست‌بای، نیواگ و سایت رسمی Vive.com از تاریخ ۵ سپتامبر برابر با ۱۴ شهریورماه آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات