آکیولس ریفت برای اولین بار در استیم از اچ‌تی‌سی وایو سبقت گرفت

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آکلیوس ریفت موفق شده است برای اولین بار از زمان عرضه، گوی رقابت را از هدست وایو شرکت اچ‌تی‌سی برباید و کاربران بیشتری را در پلتفرم استیم به خود اختصاص دهد.
تبلیغات

از زمان عرضه دو هدست محبوب اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت حدود دو سال می‌گذرد. در طی این مدت، محصول اچ‌تی‌سی توانسته بود برتری شکننده‌ خود را نسبت به رقیبش حفظ کند. اما اکنون طبق جدیدترین بررسی سخت‌افزار صورت گرفته از سوی استیم، آکیولس ریفت موفق شده است با اختلاف کمی بالاتر از هدست اچ‌تی‌سی قرار گیرد و نزد کاربران این پلتفرم، محبوبیت بیشتری داشته باشد.

این بررسی کاملا به صورت اختیاری است و در آن رایانه‌های شخصی کاربران به همراه دستگاه‌های جانبی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل هدست‌های واقعیت مجازی نیز می‌شود. در ماه‌های گذشته شاهد رقابت تنگاتنگ این دو هدست بودیم به‌طوری که طبق آمار ماه ژانویه، تنها ۰.۹ درصد اختلاف میان آن‌ها وجود داشته است. اما آکیولس ریفت در ماه فوریه توانسته است این اختلاف اندک را به سود خود تغییر دهد و هم اکنون با حدود ۲ درصد، بالاتر از وایو قرار دارد. طبق گزارش استیم، ۴۷.۳۱ درصد از کاربران هدست ریفت را در اختیار دارند در حالی که ۴۵.۳۸ درصد از وایو بهره می‌برند و برای اولین بار شاهد قرارگیری ریفت در رتبه اول هستیم.

steam rift vive

البته این آمار نمی‌تواند چندان جامعیت داشته باشد و مشخص نمی‌کند که کدام یک از این هدست‌ها میزان فروشی بیشتری داشته است. هم‌چنین تاکنون آمار رسمی از سوی سازندگان پیرامون تعداد محصولات عرضه شده، منتشر نشده است. اما در حال حاضر تنها آماری که می‌تواند سهم هر یک از این هدست‌ها از بازار واقعیت مجازی را نشان دهد، بررسی ماهانه صورت گرفته از سوی استیم است. باید اشاره کرد که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز در ماه گذشته میلادی نیز شاهد رشد بودند و از میزان ۵.۱۷ درصد به ۵.۳۶ دست پیدا کردند.

جابه‌جایی رتبه اول و دوم میان این دو هدست می‌تواند رقابت بسیار جذاب‌تری میان اچ‌تی‌سی و آکیولس را در سال ۲۰۱۸ به ارمغان آورد. در حال حاضر ریفت توانسته است در بخش قیمت نسبت به وایو برتری داشته باشد. این هدست به همراه کنترلرهایش تنها ۳۹۹ دلار قیمت دارد در حالی که وایو با اختلافی چشمگیر، برچسب قیمت ۵۹۹ دلاری را یدک می‌کشد. البته اچ‌تی‌سی در حال آماده شدن برای عرضه هدست جدید خود یعنی وایو پرو به بازار است که احتمال می‌رود قیمت بیشتری داشته باشد اما قطعا کیفیت نمایش بهتری نسبت به ریفت خواهد داشت. آیا وایو پرو می‌تواند به اچ‌تی‌سی کمک کند تا دوباره رتبه اول هدست‌های واقعیت مجازی در پلتفرم استیم را بدست آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات