هک شدن سایت سفارش واردات خوردو، تکذیب شد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
رئیس پلیس فتا اعلام کرد، در ماجرای واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو که سال ۱۳۹۶ اتفاق افتاد، سایت وزارت صنعت برای ثبت سفارش، هک نشده است.
تبلیغات

تا این زمان، تنها موضوع قطعی که مورد تایید تمامی نهادهای دولتی ذی‌ربط قرار گرفته است؛ ماجرای واردات غیرقانوی  ۶۴۸۱ خودرو به کشور در فاصله‌ی بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو است. شاید جالب‌ترین نکته در این رویداد، اسناد به ظاهر قانونی و سندهای الکترونیکی مربوط به خودروهای وارداتی باشد که نشان از صدور مجوز برای واردات خودروها دارد.

در گزارش مورخ ۲۲ اردیبشت ۱۳۹۷،  فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران به خبرنگاران گفته بود:

برای این ۶۴۰۰ خودرو در سامانه گمرک، ثبت‌ سفارش وجود دارد و ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم که جعلی هست یا نیست. فعلا ادعا مبنی بر جعل مطرح شده است. اساسا متولی تأیید یا عدم تأیید اصالت ثبت‌ سفارش گمرک نیست.  از نظر ما این خودروها سند الکترونیکی دارد که دستگاه صادرکننده (سازمان توسعه تجارت) باید پاسخ دهد.
حسن روحانی رئیس جمهوری

در تاریخ  ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷، رئیس جمهور هم به موضوع واردات غیر قانونی خودرو، ورود کرد و طی گزارشی به مردم، خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد. بنا به ادعای برخی مسئولان در آن زمان، این پرونده جنجالی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و متهمان مختلفی برای آن پیدا شدند. از باندی فاسد تا هکرهایی که سایت را هک کرده تا خودرو ثبت سفارش کنند و حتی استناد به دست‌نوشته وزیر سابق صنعت خطاب به مصطفی خسروتاج معاون خود مطرح شد، اما تا این لحظه متخلفان پرونده هنوز به عموم مردم، معرفی نشده‌اند.

کمال هادیانفر

 امروز ۱۱ مرداماه ۱۳۹۷، رئیس پلیس فتا اعلام کرد که موضوع هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو، واقعیت ندارد. سردار کمال هادیانفر در گفت‌وگو با خیرنگاران، ضمن پاسخ به سوالی درباره پرونده واردات خودروهای لوکس و برخی موضوعات مطرح شده درخصوص هک شدن سایت وزارت صعنت، با رد این ادعا اظهار کرد:

پرونده واردات این خودروها که در استان هرمزگان تشکیل شده بود به دستور مقام قضایی برای بررسی‌های فنی به پلیس فتا ارجاع شد و بررسی‌های فنی ما در بخش سایبری نشان داد به هیچ وجه، هیچ هک در این ماجرا اتفاق نیفتاده است.این موضوع را به سازمان بازرسی و مراجع قضایی هم اعلام کرده ایم و تأکید داشته ایم که سایت وزارت صنعت و معدن در ماجرای واردات خودرو هک نشده است. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات