دستیارهای صوتی الکسا و کورتانا از امروز قادر به تعامل با یکدیگر خواهند بود

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که تعامل دستیارهای صوتی الکسا و کورتانا بالأخره محقق شده است و کاربران می‌توانند آن را به‌صورت پیش‌نمایش تجربه کنند.
تبلیغات

طبق اعلام مایکروسافت، از این پس کاربران دستیار صوتی الکسا می‌توانند برای انجام برخی کارها از کورتانا کمک بگیرند؛ این در حالی است که که کاربران کورتانا نیز می‌توانند در هنگام نیاز الکسا را فراخوانی کنند.

تعامل بین این دو دستیار صوتی محبوب مدت‌ها پیش اطلاع‌رسانی شده بود و در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم به بیلد ۲۰۱۸ نیز دمویی از آن را مشاهده کرده بودیم؛ اما تاکنون از زمان انتشار دقیق این قابلیت برای کاربران هیچ جزئیاتی در دست نبود.

حال دو شرکت آمازون و مایکروسافت، نخستین‌ قدم برای رسیدن به این هدف را برداشته‌اند و ویژگی یادشده‌ را در قالب پیش‌نمایش برای عموم کاربران در دسترس قرار داده‌اند.

طبق گفته‌ی اهالی مایکروسافت، کاربران از امروز می‌توانند برای آزمایش این ویژگی اقدام کنند. اعمال این تغییرات در روزهای آینده ادامه خواهد داشت؛ بنابراین ممکن است فورأ به این ویژگی دسترسی پیدا نکنید.

در قدم ابتدایی، کاربران ویندوز می‌توانند دستیار Alexa را از طریق کورتانا فراخوانی کنند؛ همچنین کاربران الکسا نیز می‌توانند از کورتانا برای انجام کارهایشان استفاده کنند. طبق گفته‌ی مسئولان، این ویژگی بعداً به پلتفرم‌های موبایل اندروید و iOS راه خواهد یافت.

به‌عنوان نمونه، با بیان دستورات زیر، Cortana در بلندگوهای اکوی آمازون فراخوانی می‌شود:

  • چه ایمیل‌های جدیدی برام آمده؟ (What new emails do I have)
  • امروز تو تقویمم چی دارم؟ (What is on my calendar today)
  • «سفارش گل» رو به لیست وظایفم اضافه کن. (Add ‘order flowers’ to my to-do list)

همچنین کاربران ویندوز می‌توانند با بیان دستور «Hey Cortana, open Alexa»، از الکسا درخواست‌های زیر را داشته باشند:

  • پیشنهادات ویژه خرید برای امروز چیه؟ (What are today’s shopping deals)
  • دما رو روی ۷۲ درجه فارنهایت تنظیم کن. (Set the temperature to 72 degrees)
  • Jeopardy رو اجرا کن. (Open Jeopardy)

این دو شرکت، اضافه‌شدن ویژگی‌ها و مهارت‌های بیشتر را در آینده وعده‌ داده‌اند.

کورتانا الکسا/ cortana alexa

سخنگوی Microsoft در همین رابطه می‌گوید:

با پیش‌نمایش عمومی، ما خواهان این هستیم که کاربران مشغول به تجربه‌ی این ویژگی شوند و به ما بازخورد ارائه کنند؛ بنابراین تیم ما نیز به بهبود تجربه‌ی کاربری ادامه خواهد داد. هدف ما، ایجاد تعاملی یکپارچه است و این تازه نخستین قدم برای رسیدن به آن هدف است.

وقتی که Amazon و مایکروسافت از همکاری خود برای تعامل دستیارهای صوتیشان خبر دادند، برخی از افراد درباره‌ی غیرضروری بودنِ آن صحبت کردند؛ با این حال، هنگامی که دموی اولیه در کنفرانس بیلد امسال به نمایش در آمد، مشخص شد که این دو شرکت هدفی جز ارتقاء تجربه‌ی کاربری افراد در سر ندارند.

پیش‌تر مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا نیز در این باره اظهارنظر کرده بود:

ما می‌خواهیم امکانی را فراهم کنیم تا مشتریانمان به حداکثر کارایی از طریق دستیارهای شخصی دیجیتالی دست یابند؛ نه اینکه آن‌ها را در پشت دیوار محصور کنیم.

با این حال، همکاری مایکروسافت و آمازون تنها به تعامل این دو دستیار خلاصه نمی‌شود و در ماه‌های گذشته، برخی از محصولات مایکروسافت با دستیار الکسا عرضه شده‌اند. انتظار می‌رود که در آینده‌ی نزدیک، اخبار بیشتری را در این رابطه بشنویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات