بی ام و M5 با تیونینگ منهارت معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ آلمانی منهارت، نسل جدید بی‌ام‌و M5 را با ۷۱۳ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن‌متر گشتاور، عرضه کرده است.
تبلیغات

نسل جدید سدان خوش‌ساخت بی‌ام‌و M5 کد F90 سال گذشته معرفی شد. M5 جدید مجهز به سیستم تمام چرخ محرک (AWD) از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر با آرایش V شکل، حجم ۴.۴ لیتر و سیستم توئین توربوشارژ، ۶۰۰ اسب بخار قدرت (محدوده‌ دور موتور ۵۷۰۰ تا ۶۶۰۰ دور بر دقیقه) و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. سدان قدرمند بی‌ام‌و با استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF، فقط در زمان ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

BMW M5 Manhart / بی ام و

اما اخیراً نسخه‌ی تولید محدود کامپتیشن (Competition) بی‌ام‌و M5 نیز رونمایی شد. کامپتیشن از همان پیشرانه‌ی V8 استاندارد استفاده می‌کند اما نهایت قدرت آن به ۶۱۷ اسب بخار افزایش پیدا کرده است تا بدون تغییر گشتاور، به ۳.۳ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز داشته باشد. باتوجه به عملکرد فنی M5 جدید، آخرین چیزی که به ذهن فرد می‌رسد، ارتقای قوای فنی آن است، اما شرکت‌های تیونینگ هیچوقت بر اساس منطق جمعی تصمیم‌گیری نمی‌کنند. تیونر مشهور آلمانی منهارت پرفورمنس (Manhart Performance) در جدیدترین محوصل خود موسوم به MH5 700، سدان زیبای M5 را به کمال رسانده است. منهارت که پیش از این با پروژه‌های تیونینگ مختلف مدل‌های بی‌ام‌و مانند X6 M با قدرت ۸۸۸ اسب بخار جایگاه خود را اثبات کرده است، این‌بار با بهینه‌سازی M5 به‌جنگ محصولات اخیر برابوس (Brabus) که بر اساس مرسدس‌بنز AMG E63 S ساخته شده‌اند، رفته است.

BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و
BMW M5 Manhart / بی ام و

همانطور که انتظار می‌رود، اولویت اول متخصصان منهارت، ارتقای قوای فنی M5 بوده است. حاصل کار تیم تیونینگ و مهندسی این برند روی پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری توئین توربوشارژ با ۸ سیلندر V شکل، نهایت قدرت ۷۱۳ اسب بخار و ۸۷۰ نیوتن‌متر گشتاور بوده است تا MH5 700 در مقایسه با مدل کامپتیشن کارخانه‌ای، ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر داشته باشد.نهایت سرعت و زمان صفر تا ۱۰۰ موشک منهارت اعلام نشده است اما احتمالاً ۳ یا حتی کمتر از ۳ ثانیه برای رسیدن این سدان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کافی باشد. مدل کامپتیشن M5 در زمان ۱۰.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بدون شک محصول جدید منهارت این زمان را بهبود می‌بخشد. علاوه بر بهینه‌سازی قوای فنی، تیم منهارت به ظاهر M5 هم توجه کرده‌اند. فیبرکربن چاشنی اصلی منهارت در تغییرات بدنه بوده و از سپرجلو تا سپرعقب، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب از این متریال سبک‌وزن استفاده شده است. در کنار رینگ‌های سفارشی ۲۱ اینچ، طرح همیشگی منهارت قرار گرفته است تا ظاهر MH5 700 متفاوت باشد.

با اینکه هنوز اعداد و ارقام مربوط به عملکرد فنی این سدان پرقدرت مشخص نشده است، اما حداقل در ویدئوی منتشر شده می‌توان از صدای سنگین اگزوزهای آن مطمئن بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات