مایکروسافت و والمارت برای غلبه بر آمازون همکاری می کنند

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
والمارت قصد دارد با همکاری مایکروسافت، مسیر دیجیتالی شدن را با سرعت بیشتری طی کند و به رقیب بزرگ‌تری برای آمازون در خرده‌فروشی آنلاین تبدیل شود.
تبلیغات

مایکروسافت امروز اعلام کرد که قصد دارد همکاری استراتژیکی را با والمارت شکل دهد و برخی از راه‌حل‌های مبتنی بر سرویس ابری خود را در اختیار این خرده‌فروشی عظیم قرار دهد. به کمک این توافق، مشتریان والمارت از این پس خرید آسان‌تری را تجربه خواهند کرد و مدت زمان آن نیز ۵ سال اعلام شده است. می‌توان مهم‌ترین رقیب این توافق‌نامه را شرکت آمازون دانست زیرا هم با مایکروسافت و هم با والمارت در زمینه فضای ابری و خرده‌فروشی، رقابت مستقیم دارد.

البته در حال حاضر والمارت از برخی سرویس‌های مایکروسافت برای استفاده‌های حیاتی خود، بهره می‌برد؛ اما از این پس سرویس‌های خارجی و اپلیکیشن‌های داخل سازمانی والمارت نیز از سوی مایکروسافت تامین خواهند شد. والمارت عقیده‌ دارد که نوآوری‌های مایکروسافت می‌تواند در ارائه سرویس‌های خارج سازمانی این خرده فروشی، تاثیر چشمگیری داشته باشد.

طبق توافق مذکور، صدها اپلیکیشن مورد استفاده فعلی والمارت به زیرساخت‌های ابری مایکروسافت همانند آژور منتقل می‌شوند. در ادامه راه نیز مایکروسافت به خرده‌فروشی چند ملیتی عظیم کمک خواهد کرد تا با ارائه راه‌کارهای جدید و خلاقانه، روش آسان‌تری برای خرید کردن را نزد مشتریان خود عرضه کند. والمارت در نظر دارد به صورت چند مرحله‌ای سرویس‌های مایکروسافت ۳۶۵ را نیز برای کارمندان خود عرضه نماید. چنین اقدامی موجب می‌شود تا پتانسیل بالای ابزارهای مدرن اداری مانند وان درایو و Workplace Analytics مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت به افزایش ارتباطات و همکاری میان بخش‌های گوناگون ختم می‌شود.

خرید / Shopping

داگ مک‌میلان، مدیر اجرایی والمارت، اعتقاد دارد که مایکروسافت همکاری بسیار قوی برای این سازمان به شمار می‌رود. وی هم‌چنین اشاره می‌کند که استفاده از مزیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجب می‌شود شرکت تحت کنترل وی، هوشمند‌تر از گذشته فعالیت داشته باشد و روش‌های آسان‌تری را پیش روی مشتریان خود قرار دهد. ساتیا نادلا نیز اعتقاد دارد که والمارت به عنوان یکی از پیشگامان عرصه خرده‌فروشی به شمار می‌رود که همانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر می‌تواند سرعت دیجیتالی شدن خود را به کمک سرویس‌های مایکروسافت مانند آژور و ۳۶۵، افزایش دهد. 

گفته می‌شود که مایکروسافت در حال کار روی فرایندهایی در جهت حذف صندوق‌داران در فروشگاه‌ها است تا از نیروی انسانی کمتری استفاده شود و قصد دارد در آینده فناوری مذکور را در فروشگاه‌های والمارت نیز اجرایی کند. باید اعتراف کرد که آمازون مدت‌ها قبل توانسته در این زمینه از مایکروسافت سبقت بگیرد و در اوایل سال جاری میلادی اولین فروشگاه بدون صندوق‌دار خود را افتتاح کرد. والمارت که جزو با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شود، زمانی در رتبه اول مجله فورچون قرار داشت و شاید به کمک مایکروسافت بتواند دوباره به جایگاه گذشته خود بازگردد. در حال حاضر ۸۵۰۰ شعبه در ۱۵ کشور جهان به نام والمارت وجود دارد که موجب شده به یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان تبدیل شود؛ اما کسب و کار آن‌ها توسط سرویس‌های آنلاین مانند آمازون مورد تهدید قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات