سهم هوم پاد از بازار اسپیکر هوشمند تا پایان سال به ۴ درصد خواهد رسید

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هوم‌پاد اپل دیرتر از باقی رقبای خود پا به عرصه‌ی اسپیکرهای هوشمند گذاشت؛ اما براساس پیش‌بینی‌های جدید تا پایان ۲۰۱۸ قادر به کسب ۴ درصد از سهم بازار خواهد بود.
تبلیغات

براساس گزارشی تازه از موسسه‌ی پژوهشی کانالیس، بازار اسپیکر هوشمند در سال‌های پیش رو شاهد رشد بزرگی خواهد بود و هوم‌پاد اپل نیز در این افزایش نقش خواهد داشت؛ با این حال، سهم اندکی در اختیار این محصول خواهد بود. کانالیس پیش‌بینی می‌کند که تعداد اسپیکرهای هوشمند در حال استفاده در سطح جهانی تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ میلیون دستگاه می‌رسد که افزایشی ۲.۵ برابری در مقایسه با پایان سال گذشته‌ی میلادی به‌حساب می‌آید. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که سهم بازار هوم‌پاد اپل در پایان سال جاری به ۴ درصد خواهد رسید؛ در حالی که سهم آمازون اکو و محصولات گوگل هوم به ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد خواهد بود.

به گفته‌ی کانالیس اپل تا سال ۲۰۲۲ به ۱۰ درصد از سهم بازار دست پیدا خواهد کرد و سهم آمازون و گوگل نیز با یکدیگر برابر (۳۴ درصد) خواهد شد. این گزارش همچنین به این نتیجه رسیده است که ایالات متحده ۷۳ درصد، بریتانیا ۱۰ درصد و آلمان ۸ درصد از سهم بازار اسپیکر هوشمند را در اختیار خواهند داشت. کانالیس آخرین بار در ماه می ارقام فصلی اسپیکرهای هوشمند را منتشر کرد. بر همین اساس، گوگل با ۳۶.۲ درصد پیشگام بازار محسوب می‌شود، آمازون با ۲۷.۷ درصد به دنبال این شرکت است و دو شرکت چینی نیز جلوتر از اپل در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

Smart Speaker Marker Share

عقب‌ماندگی اپل از گوگل در بازار اسپیکر هوشمند چند دلیل دارد و بیش از همه به خاطر شروع دیرهنگام این شرکت و بازه‌ی قیمتی بالاتر هوم‌پاد است. علاوه بر این، هوم‌پاد به‌تازگی تنها در چند بازار جدید موجود شده است و ماه گذشته به کانادا، فرانسه و آلمان راه پیدا کرد؛ در حالی که رقبای آن از مدت‌ها پیش به‌صورت گسترده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

اپل علاوه بر این به خاطر مسدود کردن دسترسی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به هوم‌پاد و همچنین مشکلات متعددی که از زمان عرضه تاکنون موجب اختلال در عملکرد سیری شده، مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال هرچند توسعه‌ی هوم‌پاد هنوز در مراحل ابتدایی به‌سر می‌برد؛ اما می‌توان آینده‌ی روشنی را برای این محصول متصور شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات