سامسونگ پلتفرم مالی مبتنی بر بلاک چین عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ مانند دیگر بزرگان دنیای فناوری، در حال ورود به حوزه‌ی بلاک‌چین است. پلتفرم این شرکت از بلاک‌چین برای حفظ امنیت هویت‌های دیجیتال استفاده می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ SDS یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ سامسونگ است که در زمینه‌ی خدمات فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. این شرکت به‌زودی از یک پلتفرم خدمات مالی رونمایی می‌کند که از هوش مصنوعی و فناوری بلاک‌چین در توسعه‌ی آن استفاده شده است.

پلتفرم غول کره‌ای با نام Nexfinance عرضه خواهد شد و خدماتی همچون مدیریت هویت دیجیتال، خدمات مالی و پرداخت‌های اتوماتیک بیمه‌ای ارائه خوهد داد. خدمات این پلتفرم از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، اس‌دی‌اس اعلام کرده است که این سرویس‌ها از فناوری بلاک‌چین برای حفظ امنیت انتقال اطلاعات شخصی در سرویس هویت دیجیتال بهره خواهند برد.

این پلتفرم مالی متن باز خواهد بود و کاربران می‌توانند خدمات سوم‌شخص را نیز به آن اضافه کنند. یکی از مدیران اس‌دی‌اس در کنفرانس خبری که به همین منظور در سئول برگزار شد در مورد این پلتفرم گفت:

Nexfinance پلتفرمی است که امکان به‌کارگیری فناوری‌های جدید IT را به مؤسسات مالی می‌دهد تا به‌خوبی خود را با فضای در حال تغییر دنیای فناوری مالی تطبیق دهند. ما بالاترین سطوح امنیت را با به‌کارگیری فناوری‌های پیشگیری از جعل اسناد و کلاهبرداری فراهم می‌کنیم. این فناوری‌ها با اتصال به سرویس‌های تأیید هویت بر اساس سیستم بلاک‌چین عرضه خواهند شد.
blockchain

 این اولین باری نیست که اس‌دی‌اس از بلاک‌چین در خدمات خود استفاده می‌کند. این شرکت پیش از این فناوری بلاک‌چین را برای زیرمجموعه‌ی کارت‌های اعتباری سامسونگ پیاده‌سازی کرده است. علاوه بر آن یکی از پروژه‌های اس‌دی‌اس برای فرمانداری سئول نیز بر اساس همین فناوری پیاده‌سازی شده است.

شرکت SDS سال گذشته از پلتفرم B2B خود با نام Nexledger بر اساس فناوری بلاک چین رونمایی کرد که تأیید هویت دیجیتال بخشی از خدمات آن بود. از آن زمان تاکنون رقابت در این صنعت بسیار افزایش یافته است. به‌عنوان مثال، مایکروسافت در ماه فوریه‌ی سال جاری از طرح خود برای پیاده‌سازی بلاک‌چین در سرویس‌های تأیید هویت دیجیتال سخن گفت. بنیاد ID2020 سازمان ملل متحد که با همکاری شرکت‌های مایکروسافت، آی‌بی‌ام و Accenture فعالیت می‌کند نیز در حال استفاده از این فناوری برای حل مشکلات حریم خصوصی و امنیت مرتبط با مدیریت هویت‌های دیجیتال است. البته علاوه بر غول‌های فناوری، استارتاپ‌های متعددی در زمینه‌ی بلاک‌چین با این بنیاد همکاری می‌کنند.

به‌هرحال افزایش رقابت در این صنعت، انتظار برای دیدن نتایج فعالیت‌های این شرکت‌ها را جذاب‌تر کرده است. نکته‌ی جالب اینکه فقط زیرمجموعه‌ی سامسونگ به فناوری بلاک‌چین علاقه‌مند نیست؛ بلکه خود شرکت نیز در ابتدای سال جاری اخباری در مورد ساخت سخت‌افزارهای معدن‌کاوی ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات