مایکروسافت بعد از تصاحب گیت‌هاب، قصد خرید استارتاپ بن‌سای را دارد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هنوز مدت زمان زیادی از تصاحب گیت‌هاب توسط مایکروسافت نمی‌گذرد که این شرکت تصمیم گرفته استارتاپ هوش مصنوعی بن‌سای را نیز خریداری کند.
تبلیغات

این روزها، تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ فناوری متفق‌القول هستند که در مسیر موفقیت کسب و کارشان نقطه‌ی عطف مهم و کلیدی وجود دارد. شاید برای شما جالب باشد بدانید این حیطه‌ی مهم، حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. بی‌شک، شرکت‌ بزرگی همچون مایکروسافت نیز، همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، اهمیت ویژه‌ای به این دو حوزه‌ی مهم فناوری می‌دهد. 

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد استارتاپ بن‌سای را که با همکاری تعدادی از متخصصان دانشگاه برکلی راه‌اندازی شده است، به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های خود معرفی کند. جالب است بدانید که یکی از محورهای اصلی و مرکزی فعالیت‌های استارتاپ بن‌سای در زمینه‌ی هوش مصنوعی است.

استارتاپ / startup

این شرکت در زمینه‌ی یادگیری تقویتی (reinforcement learning) به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. یادگیری تقویتی یکی از گرایش‌های یادگیری ماشین است که مبتنی بر روش آزمون و خطا به سیستم آموزش می‌دهد. این روش یادگیری با کمک شبیه‌سازی به خوبی می‌تواند برای آموزش سیستم‌های خودران و در جهت انجام برخی فعالیت‌های خاص و مشخص کاربرد داشته باشد. مایکروسافت معتقد است که استارتاپ بن‌سای می‌تواند در راستای تحقق بخشیدن و به سرانجام رساندن برخی حوزه‌های تحقیقاتی همچون پلتفرم ابری آژور که مایکروسافت آنها را دنبال می‌کند، مفید و موثر باشد. 

bonsai/‌استارتاپ

گوردیپ سینگ پال، نائب رئیس مایکروسافت، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 

بی‌شک برای تحقق و دستیابی به فناوری‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، باید سدهایی که در زمینه‌ی توسعه‌ وجود دارد از میان برداریم و همه‌ی توسعه‌دهند‌گان را به‌وسیله‌ی ارتقا دانش تخصصی در زمینه‌ی یادگیری ماشین مجهزتر کنیم. استارتاپ بن‌سای پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشته است و مایکروسافت خود را متعهد می‌داند این مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

از بین تمامی شرکت‌های برجسته‌ در زمینه‌ی فناوری، مایکروسافت تصمیم دارد از استارتاپ ۴ ساله‌ی تازه تاسیس، پشتیبانی کند. سال گذشته میلادی، استارتاپ بن‌سای توانست از طریق شرکت‌هایی همچون ABB، سامسونگ و زیمنس  ۷.۶ میلیون دلار بر سرمایه‌ی خود بیافزاید و در نهایت سرمایه‌ی شرکت به ۱۳.۶ میلیون دلار رسید. این تصمیم و حرکت اخیر مایکروسافت در ادامه‌ی تصمیم قبلی برای تصاحب گیت‌هاب است. همان‌طور که می‌دانید چندی پیش، مایکروسافت تصاحب گیت هاب با پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار را تایید کرد. 

مارک هاموند، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بن‌سای در پست وبلاگ خود نوشت:

قدرتمندانه به پیش می‌رویم و معتقدیم که می‌توانیم فرصت‌های خوبی در جهت توانمند سازی شرکت‌ها و توسعه دهندگان در سطح جهان ایجاد کنیم. ارتقا و پیشرفت شبکه‌ی مغزی سیستم‌های هوشمند خودران نیازمند ابزارها و فناوری‌هایی است که بن‌سای آن را در اختیار دارد. ما تنها شرکتی نیستیم که چنین دیدگاه و نگاهی به آینده‌ی هوش مصنوعی داریم. خرسندیم که شرکت مایکروسافت دست یاری به سمت بن‌سای دراز کرده است و ما را در مسیر تحقق بخشیدن به این دورنمای مشترک تنها نخواهد گذاشت و یاری‌مان خواهد کرد. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات