سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ به‌طور گسترده از انرژی تجدید پذیر استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به دنبال است که برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، تا سال ۲۰۲۰ در دفاتر خود در آمریکا، اروپا و چین به‌طور کامل از انرژی تجدید پذیر استفاده کند.
تبلیغات

شرکت‌های مطرح فناوری در تلاش هستند تا با روی آوردن به انرژی‌  سبز، نقش خود در تولید فزاینده‌ی کربن را کاهش دهند. در همین راستا، سامسونگ روز پنج‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد در کارخانه‌ها و دفاتر خود در ایالات متحده، اروپا و چین، به‌طور صد درصد از انرژی‌ تجدیدپذیر استفاده کند. این اقدام سامسونگ نتیجه‌ی بیش از یک سال تلاش‌های کارزار صلح سبز در دفاع از فعالیت‌های سبز‌تر و اعتراض به نقش این شرکت کره‌ای در تشدید تغییرات اقلیمی است.

کنشگران خاطرنشان کرده‌اند که سامسونگ در زمینه‌ی بهره‌گیری از انرژی‌ سبز از باقی رقبا عقب‌تر است. اپل و گوگل به‌منظور جبران مصرف جهانی انرژی، از ماه آوریل اقدام به خرید انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی و خورشیدی کرده‌اند. (به احتمال زیاد سامسونگ نیز به‌جای بهره‌گیری مستقیم از انرژی‌ تجدیدپذیر برای جبران مصرف خود، آن‌ را خریداری خواهد کرد.)

سامسونگ به‌طور صریح وعده می‌دهد که برای ۱۷ واحد از مجموع ۳۸ ساختمان خود در سراسر جهان از انرژی‌ تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد. با این حال، این شرکت اشاره‌ای به دفاتر منطقه‌ای خود در هند، سنگاپور و ژاپن نکرد. سامسونگ می‌گوید ساختمان‌های ایالات متحده، اروپا و چین به‌طور خاص «دارای امکانات زیربنایی برای توسعه و انتقال انرژی‌ تجدیدپذیر هستند.» کارخانه‌ها و دفاتر آمریکایی، اروپایی و چینی تا سال ۲۰۲۰ ارتقاء خواهند یافت. سامسونگ می‌گوید به مدت دو سال تلاش خواهد کرد تا استفاده‌ی جهانی از انرژی‌ تجدیدپذیر را افزایش دهد؛ اما به‌طور خاص به مناطقی که بر آن‌ها متمرکز خواهد شد، اشاره‌ای نکرد.

علاوه بر این، سامسونگ به پروژه‌ی افشای کربن (CDP) پیوسته است؛ برنامه‌ای که خطرات تغییرات اقلیمی را داخل زنجیره‌ی منابع این شرکت شناسایی می‌کند. این شرکت می‌گوید تلاش دارد تا شرکای خود در زنجیره‌ی تأمین منابعش را نیز به استفاده از انرژی‌ تجدیدپذیر مجاب کند.

سامسونگ در کره‌ی جنوبی در حال همکاری با دولت این کشور است تا استفاده‌ی ملی از انرژی‌ تجدیدپذیر را در چارچوب برنامه‌ی ۲۰۳۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد. این شرکت می‌گوید پنل‌های خورشیدی بیشتری در شعبات مرکزی خود نصب خواهد کرد و آرایه‌های خورشیدی و ژنراتورهای انرژی زمین‌گرمایی را نیز به دیگر مکان‌ها خواهد افزود.

کارزار صلح سبز روز پنج‌شنبه در پستی وبلاگی در واکنش به این خبر نوشت:

این قدم اولیه‌ی بسیار مهمی برای سامسونگ در کاهش تولید گسترده‌ی جهانی اثر کربن به‌حساب می‌آید. این تلاش می‌تواند در فاصله‌گیری سریع‌تر از سوخت‌های فسیلی در کشورهایی نظیر چین و کره‌ی جنوبی مؤثر واقع شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات