احتمال عرضه‌ی مایکروسافت هولولنز 2 در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر طبق گزارشی جدیدی، به‌ نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد نسل بعدی هدست واقعیت افزوده هولولنز را نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ عرضه‌ کند.
تبلیغات

از معرفی اولیه هولولنز نزدیک به ۳ سال و نیم می‌گذرد و هنوز مایکروسافت نسل بعدی این هدست واقعیت افزوده را رونمایی نکرده است.

پیش‌تر در خبری فاش شد که مایکروسافت از معرفی نسل دوم این هدست صرف‌ نظر کرده است و مستقیماً به سراغ نسخه‌ی ۳ خواهد رفت که بهبودها و ویژگی‌های بیشتری به کاربران ارائه خواهد کرد. حال وب‌سایت Thurrott گزارش جدیدی منتشر کرده است که اطلاعات بیشتری درباره‌ی هدست آتی مایکروسافت به ما می‌دهد.

بر طبق این گزارش، هولولنز بعدی فعلاً با نام رمز سیدنی در حال توسعه است و شامل بهبود همه‌جانبه خواهد بود. این دستگاه علاوه بر وزن سبک‌تر، از صفحه‌نمایش جدیدی بهره خواهد برد که نسبت به نسل پیشین به‌طرز چشمگیری بهبود یافته است و میدان دید وسیع‌تری دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ همچنین این دستگاه قیمت به‌مراتب پایین‌تری نسبت به هولولنز فعلی خواهد داشت که امکان خرید آن برای طیف بیشتری از کاربران فراهم می‌شود. در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که به احتمال بسیار، مایکروسافت قصد دارد نسل بعدی هولولنز را در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۹ عرضه کند.

در سال‌های اخیر، ردموندی‌ها سرمایه‌گذاری کلانی روی حوزه‌‌ واقعیت افزوده انجام داده‌اند که نمونه‌ی بارز آن را می‌توان در هدست‌های واقعیت ترکیبی این شرکت مشاهده کرد. اپل و گوگل نیز به‌عنوان رقیبان دیرینه‌ی مایکروسافت، با استفاده از ARKit و ARCore، تلاش‌های قابل‌ توجهی در این زمینه انجام داده‌اند؛ با این تفاوت که تلاش‌های آن‌ها تاکنون تنها بر گوشی‌های هوشمند تمرکز داشته و فعلاً دستگاهی مستقل از سوی این دو معرفی نشده است.

مایکروسافت علاوه بر این دو شرکت بزرگ، با رقیب‌های دیگری چون لنوو که اخیراً هدست واقعیت ترکیبی جدیدش را عرضه کرده است رقابت خواهد داشت؛ بنابراین عکس‌العمل سریع و به‌موقع غول‌ نرم‌افزاری در حوزه‌ی واقعیت افزوده، امری حیاتی برای موفقیت آن‌ها به شمار خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات