گوگل با همکاری JBL ساندبار مجهز به اندروید تی وی می‌سازد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به همراه جی‌بی‌ال قصد عرضه‌ی نوعی ساندبار ترکیبی را دارد که با دستیار صوتی گوگل اسیستنت یکپارچه است و اندروید تی‌وی را نیز اجرا می‌کند.
تبلیغات

گوگل قصد دارد با همکاری جِی‌بی‌ال دستگاه هیبریدی جدیدی را توسعه دهد که از ترکیب ساندبار استاندارد با ستاپ‌باکس استریمینگ ساخته می‌شود. این محصول جدید که «جی‌بی‌ال لینک بار» نام دارد به عنوان یک هاب صوتی برای اتاق نشیمن شما عمل می‌کند؛ اما در عین حال اندروید تی‌وی را نیز اجرا خواهد کرد و از یکپارچگی با گوگل اسیستنت برای فعال‌سازی جستجو و کنترل صوتی بهره می‌گیرد. جی‌بی‌ال لینک بار ترکیب جالب توجهی از محصولات سرگرمی خانگی است و قطعا برای شرکت سٌنٌس که بنا به شنیده‌ها قصد عرضه‌ی محصول مشابهی را در ماه آینده دارد، رقیبی نگران‌کننده به‌حساب می‌آید.

براساس پرونده‌ی جدیدی از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، سنس درصدد معرفی یک به‌روزرسانی برای خانواده‌ی ساندبارهای پلی‌بار و پلی‌بیس به همراه یکپارچگی با دستیار صوتی الکسا و یک اتصال مستقیم HDMI است. در این صورت، ساندبار جدید سنس می‌تواند به صورت مستقیم‌تری به کنترل تلویزیون شما بپردازد و دسترسی به کنترل صوتی را نیز امکان‌پذیر کند. تصویر پیوست‌شده به دعوتنامه‌ی ماه ژوئن این شرکت حاکی از آن است که سنس مشغول کار روی دستگاهی مرتبط با یک کنترل از راه دور فراگیر است؛ در نتیجه این ساندبار جدید احتمالا روی پلتفرم آمازون فایر تی‌وی اجرا خواهد شد یا از طریق روش‌های دیگر قادر خواهد بود تا آنچه را که کاربر از طریق تلویزیون خود می‌بیند یا می‌شنود، کنترل کند.

با این حال آنچه روشن به‌نظر می‌رسد این است که گوگل و جی‌بی‌ال احتمالا در ساخت چنین دستگاهی پیش‌دستی خواهند کرد. گوگل این ساندبار جدید خود را به عنوان «اولین دستگاه در سری محصولات هیبریدی که اسپیکر اسیستنت و تجربه‌ی اندروید تی‌وی را به طور کامل ارائه می‌دهند»، تبلیغ می‌کند.

نکته‌ی جذاب‌تر این است که فراتر از استفاده از فرمان «هی گوگل» برای کنترل رسانه و محتوای یوتیوب، می‌توانید از کنترل صوتی مجهز به اسیستنت برای پخش موسیقی از لینک بار حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون بهره بگیرید. بنا بر اعلام گوگل، این دستگاه امکان اتصال از طریق HMDI را نیز خواهد داشت و از تعویض ورودی از طریق فرمان صوتی نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ در نتیجه می‌توانید هنگام تماشای فیلم در تلویزیون به کنسول بازی یا دیگر دستگاه‌های خود جابه‌جا شوید. قیمت این دستگاه هنوز مشخص نیست؛ اما گوگل می‌گوید جی‌بی‌ال در پاییز سال جاری فروش آن را آغاز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات