هوندا سیویک تایپ R؛ قدرتمندتر از لامبورگینی اونتادور

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یک راننده انگلیسی توانست به کمک شرکت تیونینگ TDi North، قدرت پیشرانه‌ی هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۰۸ را به عدد قابل توجه ۷۶۵ اسب بخار ارتقا دهد.
تبلیغات

قدرت و اسب بخار، بسیار اعتیادآور است. این موضوع باعث می‌شود تا افراد به دنبال شرکت‌هایی باشند که با هنر تیونینگ خودرو، به آن‌ها کمک کنند. در این میان، علاقه‌مندانی هستند که به محدوده‌ی۳۰۰ اسب بخار فکر می‌کنند. این عدد، تا مدتی جوابگوی اعتیاد علاقه‌مندان سرعت خواهد بود، اما پس از چند ماه، این مقدار نیز کفاف نمی‌دهد و راننده به دنبال ۴۰۰ و ۵۰۰ اسب بخار می‌رود. فرد با امید دست‌یابی به قدرت و سرعت بیش‌تر، ده‌ها هزار دلار صرف تیونینگ پیشرانه و اجزای آیرودینامیکی خودروی خود می‌کند. به زودی صاحب یک خودروی قدرتمند و سریع می‌شود که با توجه به افزایش قابلیت اسپرت، نیاز به استفاده از کابین تقویت‌شده، صندلی اسپرت و تجهیزات ایمنی دارد. این سرنوشت، بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت در دنیای کنونی است و آدام فلاورز نیز چنین مسیری را با هاچ‌بک هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۰۸ تجربه کرد.

در حالی که خودروی فلاورز در ابتدا نمی‌توانست رضایت او را برآورده کند، پس از آشنایی با شرکت تیونینگ خودرو TDi North اتفاقات جالبی رخ داد. TDi North در انگلستان فعالیت می‌کند و خدمات گوناگونی در زمینه تیونینگ ارائه می‌دهد.

Civic Type R

در ویدئوی انتهای مطلب، فلاورز می‌گوید که دو هفته پس از خرید خودروی هوندا سیویک تایپ R تصمیم به تغییر و اصلاح پیشرانه افتاد. در ابتدا فلاورز فکر می‌کرد که ۲۴۰ اسب بخار می‌تواند پاسخ‌گوی نیازها و تمایلات او باشد، اما اشتباه می‌کرد. او، خیلی زود با شرکت تیونینگ TDi North آشنا شد و توانست با کمک این تیونر، قدرت پیشرانه هوندا را از ۲۴۰ اسب بخار به میزان باورنکردنی ۷۶۵ اسب بخار برساند. در حال حاضر پیشرانه هاچ‌بک هوندا سیویک تایپ R می‌تواند ۶۹۵ نیوتن‌متر گشتاور برای چرخ‌های جلو تولید کند. دقت داشته باشید که ۷۶۵ اسب بخار برای یک خودروی هاچ‌بک، حدود ۲۵ اسب بخار بیش‌تر از لامبورگینی اونتادور SV است.

Civic Type R

برای رسیدن به چنین قدرتی، فلاورز و TDi North مجموعه‌ای از قطعات جدید روی هاچ‌بک هوندا سیویک تایپ R نصب کردند. پیشرانه خودرو به صورت کامل از بالا تا پایین با قطعات خاص تعویض شده است. هنگامی که هدف راننده ساخت سریع‌ترین هوندا سیویک تایپ R در انگلستان باشد، به اصلاحات بیش‌تری نیاز خواهد بود. برخی از این قطعات تعویضی شامل پیستون‌های ۸۶.۵ میلی‌متری امگا، شاتون‌های سائنز با پیچ‌های L19، فنر سوپاپ دوبل سوپرتک، سوپاپ‌های ورودی فولادی نیتراته سوپرتک با سطح بشقابک گنبدی، سوپاپ‌های خروجی کلاک‌وایز موشن ساخته شده از آلیاژ کروم، نیکل و آهن و سطح بشقابک تخت و بسیاری از قطعات دیگر که لیست را طولانی می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید فلاورز از چه قطعاتی استفاده کرده است، ویدئوی زیر را حتما تماشا کنید که توضیحات بیش‌تری در مورد روند کار ارائه می‌دهد.

Civic Type R

همراه با تمام تغییرات انجام شده در پیشرانه، فلاورز برای دست‌یابی به چهره تهاجمی و عملکرد اسپرت در سیستم انتقال قدرت و بدنه نیز اصلاحات قابل توجهی انجام داد. صندلی‌های اسپرت، قفس غلت‌گیر و رنگ بیرونی بدنه از جمله مواردی هستند که می‌توان به آن اشاره کرد. به نظر می‌رسد که فلاورز و TDi North، جایی در خودروی هوندا سیویک تایپ R باقی نگذاشته‌اند که آچارکشی یا تعویض نشده باشد.

Civic Type R

فلاورز برنامه‌های زیادی برای آینده دارد؛ او قصد دارد در تمام تابستان از خودروی تیونینگ‌شده‌ی خود لذت ببرد، اما به دنبال افزایش قدرت پیشرانه به ۸۰۰ اسب بخار است. چرا که نه؟ فلاورز هزینه انجام تیونینگ خود را اعلام نکرد، اما او می‌گوید که اگر نیاز به ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشید؛ حداقل باید ۱۰ هزار دلار خرج کنید. بنابراین با یک حساب ریاضی می‌توان گفت که رساندن قدرت پیشرانه به ۸۰۰ اسب بخار، بیش‌تر از ۲۰ هزار دلار برای مالک این خودرو، هزینه داشته است. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات