ماهانه ۱.۸ میلیارد کاربر ثبتنامی در یوتیوب ویدیو تماشا میکنند
امروز در ساختمان رادیو سیتی موزیک هال، واقع در شهر نیویورک، رویداد برندکست ۲۰۱۸ که مربوط به یوتیوب میشود، برگزار شد. در خلال این رویداد، مدیرعامل این شرکت، سوزان وجسکی از بازدید ماهانه ۱.۸ میلیارد کاربرِ ثبتنامی از ویدیوهای پلتفرمشان خبر داد که در جای خود بسیار شگفتآور و تأثیرگذار بود. رقم فوق از آن منظر حائز اهمیت است؛ زیرا در محاسبهی آن تعداد کاربران مهمان که بدون حسابکاربری اقدام به تماشای محتوای ویدیویی این سرویس میکنند، لحاظ نشده است؛ بنابراین رقمِ کل چیزی فراتر از تعدادی است که یوتیوب اعلام کرده است. در ماه ژوئن گذشته، این رقم ۱.۵ میلیارد بود. تنها روی تلویزیون، روزانه نزدیک به ۱۵۰ میلیون ساعت ویدیو تماشا میشود.
مدیرعامل یوتیوب در خصوص شناسایی محتوای آزاردهنده در این سرویس گفت:
برای من و همهی کسانی که که در یوتیوب با حس مسئولیتپذیری رشد کردهاند، این مسئله بهطرز باورنکردنی مهم است. شیوهنامهای برای تشریح چگونگی کارکرد پلتفرمهای بازی در مقیاس ما وجود ندارد. شیوهای تفکرم به این موضوع، به من گوشزد میکند که ما باید در سمتِ درستِ تاریخ قرار گیریم.
وجسکی در گفتههایش به زیرساختها و ابزارهایی اشاره کرده که برای مدیریت صحیح پلتفرمشان طی سال گذشته ساخته شدهاند؛ بهعلاوه، قوانین این سرویس اکنون بسیار محدودکنندهتر از پیش است و افراد بیشتری را برای مدیریت محتوا گماشتهاند؛ همچنین پیشرفتهای انجامشده در بخش یادگیری ماشین کمک بهسزایی به آنها کرده است. در حالی که تمامی موارد یادشده خوب و مفید بهنظر میرسند؛ اما وی به استراتژیهای جدید شرکتش برای مدیریت هرچه بهتر این موضوع هیچگونه اشارهای نکرد.
طی این مراسم، غول اینترنتی ویدیو از موارد دیگری نیز رونمایی کرد که از شاخصترینِ آنها میتوان به مجموعههای اختصاصی جدید برای بخش اوریجینال اشاره کرد.
نظرات