کدام سریعتر است؟ فولکس واگن گلف GTI یا هیوندای i30 N

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
ویدئوی جالبی از مسابقه درگ بین خودروهای هیوندای i30 N و فولکس‌واگن گلف GTI منتشر شده است، که عملکرد این دو هاچ‌بک محبوب را مورد آزمایش قرار می‌دهد.
تبلیغات

مدل جدید هیوندای i30 N یکی از بهترین‌ها در کلاس هاچ‌بک است، اما آیا در برابر خودروی محبوب فولکس‌واگن گلف GTI می‌تواند شانسی برای برتری در مسابقه درگ داشته باشد؟ متخصصان استرالیایی در وب‌سایت CarAdvice تصمیم گرفتند که رقابتی بین این دو خودرو برگزار کنند تا ببینند که که کدام‌یک می‌تواند در پیست هیث‌کوت پارک عملکرد درگ بهتری از خود نشان دهد. مسابقه درگ بین دو خودروی هاچ‌بک در شرایط مختلفی برگزار شد: در اولین تلاش سیستم کنترل شروع به حرکت هر دو خودرو روشن شد و رقابت آغاز شد؛ در دومین تلاش بدون سیستم کنترل شروع حرکت مسابقه انجام شد و در سومین مسابقه نیز سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در حالت غیرفعال قرار گرفت. 

Golf generations 2015

همان‌طور که ویدئوی زیر نشان می‌دهد، هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI هیچ شانسی نداشت و در هر سه مسابقه مغلوب هیوندای i30 N شد. با این حال، لازم به ذکر است که این دو خودرو اگرچه در کلاس مشابهی قرار دارند، اما دقیقا مثل هم نیستند. فولکس‌واگن گلف دارای پیشرانه استاندارد با ۲۳۰ اسب بخار است و از نسخه پرفورمنس با قدرت ۲۴۵ اسب بخار بهره نمی‌برد. قدرت پیشرانه با دو گزینه جعبه دنده استاندارد ۶ سرعته و مدل اختیاری جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه DSG به چرخ‌های خروجی منتقل می‌شود. اما در این مسابقه درگ از پیشرانه ۲۳۰ اسب بخار با جعبه دنده استاندارد استفاده شده است، که شاید مهم‌ترین دلیل مغلوب شدن نیز همین مسئله باشد.

HYUNDAI i30 N / هاچ‌بک هیوندای i30 N

در سمت مقابل، هیوندای i30 N از نسخه ویژه با ۲۷۵ اسب بخار بهره‌ می‌برد، بنابراین ۴۵ اسب بخار بیش‌تر نسبت به هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف تولید می‌کند. با این حال هاچ‌بک گلف GTI تمام سه مسابقه را با حاشیه قابل توجهی از دست داد یا حداقل این چیزی است که فیلم‌ نشان می‌دهند. 

 کارشناس CarAdvice در این مورد گفت:

مسابقه بسیار نزدیکی بود، هیوندای i30 N توانست ۴۰۰ متر اول مسیر را در زمان ۱۴.۳۶۵ ثانیه طی کند و بیشینه سرعت آن به ۱۵۸.۶۹ کیلومتر بر ساعت رسید؛ در حالی که هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI در زمان ۱۴.۷۸۷ ثانیه این مسافت را طی کرد و توانست به بیشینه سرعت ۱۵۸.۸۹ کیلومتر بر ساعت دست یابد. 
HYUNDAI i30 N / هاچ‌بک هیوندای i30 N

ممکن است در مورد نحوه قیمت‌گذاری این دو هاچ‌بک نیز تعجب کنید؛ هیوندای i30 N یکی از ارزان‌ترین خودروها در استرالیا برای خرید است. نسخه پرفورمنس که به طور انحصاری به فروش می‌رسد از قیمت ۲۹۹۰۰ دلار استرالیا شروع می‌شود، در حالی که فولکس‌واگن گلف GTI مجهز به جعبه دنده ۶ سرعته معمولی حدود ۷۵۰ دلار استرالیا، گران‌تر است. 

اگرچه ممکن است این مقایسه کاملا منصفانه نباشد، اما با این حال نشان می‌دهد که هیوندای، تبحر بالای در ساخت خودروهای  هیجان‌انگیز دارد. محصولاتی مانند هیوندای i30 N، هیوندای ولوستر N و نسخه فست‌بک هیوندای i30 N که در آینده وارد بازار خواهند شد، گلف GTI را به چالش می‌کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات