گوگل بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد شغل در اروپا، خاورمیانه و آفریقا اختصاص داد

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تعیین کرده که طی پنج سال آینده از آن برای توسعه‌ی فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در اروپا، خاورمیانه و آفریقا استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل در ماه مارس اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیون نفر در اروپا کمک خواهد کرد تا از طریق کمپین Grow with Google شغلی پیدا کرده یا به تقویت هر چه بیشتر کسب و کار خود بپردازند. با توجه به تحولات سریع دنیای دیجیتال که امروزه در جهان اتفاق می‌افتد، گوگل می‌خواهد تا هر کس با تقویت مهارت‌های خود، علاوه بر ایجاد موقعیت‌های بهتر در زندگی شخصی، با چالش‌های موجود روبرو شده و راهکار بهتری را برای بهبود زندگی ایجاد کند.

از آنجایی که گوگل در سال ۲۰۱۵ برنامه اجتماعی Grow را معرفی کرد، از طریق همین برنامه اجتماعی بیش از ۲۱۴۰۰۰ نفر کار جدیدی را پیدا کردند و یا از طریق آموزش های ارائه شده کسب و کار خود را راه اندازی کردند. گوگل اطمینان داده که با تلاش و با مشارکت سازمان‌هایی نظیر OpenClassrooms و Inco که در زمینه اشتغال زایی پیشرو هستند، بیشتر بیکاران نیازمند شغل را به کار مشغول می‌کند. به همین دلیل گوگل در نشست Tech for Good در پاریس اعلام کرد که طی پنج سال آینده از طریق Google.org به سازمان های غیر انتفاعی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا که بر مهارت‌ها و فرصت‌های اقتصادی متمرکز هستند، ۱۰۰ میلیون دلار قرض می‌دهد.

کسب و کار

گوگل به صورت ویژه قصد دارد به سازمان‌هایی کمک کند که با تمرکز بر استفاده از تکنولوژی و نوآوری برای آموزش افراد با مهارت‌های جدید و همچنین پیوندهای شغلی با مشاغل عالی و حمایت از کارگران در زمینه اشتغال با دستمزد پایین فعالیت دارند. به گفته کمیسیون اروپا، ۴۴ درصد از بزرگسالان اروپایی، مهارت‌های اولیه دیجیتالی را ندارند و در خاورمیانه و شمال آفریقا، تنها ۳۸ درصد از جوانان بر این باورند که آموزش و پرورش به آنها مهارت‌هایی را آموزش می‌دهند که نیاز آن‌ها را برای ورود به دنیای کار فراهم می‌کند. به وضوح در اروپا آفریقا و خاورمیانه، تلاش زیادی برای انجام دادن فرصت‌های اقتصاد دیجیتالی برای همه وجود دارد، و بخش غیر انتفاعی همراه با شرکای دولتی شرکت گوگل، شوراهای شهر، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی نقش حیاتی ایفا خواهند کرد.

گوگل با استفاده از افرادی که به دنیای دیجیتال دسترسی دارند تلاش می‌کند تا از طریق فناوری شغل‌های مورد نیاز افرادی که در پی کار هستند را به آن‌ها معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات