سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ در همه‌ محصولاتش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، هوش مصنوعی را به تمام دستگاه‌های تولیدی خود اعم از لوازم خانگی وارد کند.
تبلیغات

این‌ روزها هوش مصنوعی پیشرفت قابل‌ توجهی کرده و استفاده از دستیارهای صوتی نظیر الکسا و گوگل اسیستنت به امری عادی تبدیل شده است. سامسونگ نیز با شناخت این نیاز، همراه با معرفی گلکسی اس ۸ از هوش مصنوعی گفتار-محور بیکسبی رونمایی کرد. حال بر طبق اظهار نظر جدید مدیر بخش هوش مصنوعی سامسونگ، به‌ نظر می‌رسد که این شرکت قصد استفاده فراگیر از این هوش مصنوعی در تمام محصولات تولیدی خود دارد. در مصاحبه‌ای که اخیراً روزنامه‌ی واشنگتن پست با این مسئول انجام داده، وی از استفاده دستورات صوتی در تمامِ محصولات تولیدی‌ سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ خبر داده است.

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ علاوه بر گوشی‌ هوشمند، بازه‌ی وسیعی از لوازم منزل نظیر یخچال، جاروبرقی، تلویزیون و... تولید می‌کند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، این شرکت کره‌ای سالانه نزدیک به ۵۰۰ میلیون دستگاه از هر کدام از این محصولات به فروش می‌رساند و امروزه، با توجه به تمایل بازار به سمت خانه‌های هوشمند، استفاده از هوش مصنوعی در لوازم خانگی پیش‌از پیش مهم جلوه می‌کند.

مدیرعامل سامسونگ، هیون سوک، می‌گوید:

ما یک شرکتِ تولیدکننده محصول هستیم. حال قوانین بازی تفاوت کرده است و نباید زود یا دیر واکنش نشان بدهیم.

اقدامات فوق همگی در راستای تحقق آینده‌ای از دستگاه‌های همواره متصل است؛ حال به‌ لطف استفاده از هوش مصنوعی و دستورات صوتی، این‌ آینده بیش از پیش به ما نزدیک شده است. به‌تازگی سامسونگ ۵ مرکز جدید برای تحقیقات خود در زمینه‌ی هوش مصنوعی احداث کرده است. انتظار می‌رود سامسونگ برای حضور در عرصه‌ی بلندگوهای هوشمند، اسپیکر بیکسبی را به‌زودی روانه‌ی بازار کند تا از رقبایی مانند آمازون، گوگل و اپل جا نماند.

با این وجود، آینده هر چه باشد، بی‌شک هوش مصنوعی و لوازم خانگی هوشمند در آن دخیل خواهند بود و این رؤیا دیر یا زود محقق خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات