وانت برقی ریوین، سریع‌ترین پیکاپ دنیا خواهد بود

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
صنایع خودروسازی ریوین قرار است از یک وانت و شاسی‌بلند تمام برقی رونمایی کند که از نظر مشخصات فنی، بی‌نظیر خواهد بود.
تبلیغات

شرکت ریوین از سال ۲۰۰۹ در حوزه‌ی خودروسازی فعالیت می‌کند. عملیات تحقیق و توسعه‌ی این برند در نقاط مختلفی مثل بندر پلیموت، ایالت میشیگان، شهر سن خوزه، کالیفرنیا و شهر ایروین همین ایالت دنبال می‌شود. همچنین، خودروساز آمریکایی در شهر نرمال (Normal) ایالت ایلینوی هم صاحب یک کارخانه است.

این استارتاپ از زمان ظهور، خیلی محرمانه و خاص فعالیت می‌کند و شاید شرایط لازم را برای عرضه‌ی یک محصول کامل در اختیار نداشته باشد. اخیرا، ریوین جزئیاتی در مورد یک محصول تمام برقی منتشر کرده که قرار است از سال ۲۰۱۹ وارد خط تولید شود. این خودرو، در دو نوع پیکاپ (A1T) و شاسی‌بلند (A1C) عرضه خواهد شد و طبق ادعای شرکت سازنده‌، در زمانی معادل ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا رکورد شگفت‌انگیزی داشته باشد. شاهکار برند آمریکایی قادر است از سطوحی با زاویه‌ی ۴۵ درجه بالا برود و از مسیرهای آبی با عمق ۱۰۶ سانتی‌متر عبور کند.

شرکت خودروسازی ریوین / Rivian

مدل پایه‌ی این خودرو از باتری پک ۸۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود تا با یک مرتبه شارژ کامل، ۳۲۰ کیلومتر سفر کند. نسخه‌ی دیگر وانت ریوین، ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد و مسافت کارکرد حیرت‌انگیز ۷۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. به این ترتیب، این محصول با توانایی بیشتر از تسلا مدل X، سرعت فراتر از یک فراری، قابلیت حمل ۵ سرنشین و از همه مهم‌تر قیمت مقطوع (احتمالا بین ۵۰ تا ۹۰ هزار دلار)، می‌تواند موفقیت چشمگیری به دست آورد. حاصل پژوهش‌های خودروساز آمریکایی همین امسال و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس (۹ الی ۱۹ آذر) معرفی می‌شود.

طبق اظهارات آر.جی اسکارینگ، مدیرعامل ریوین، نتایج تحقیقات این برند و پلتفرم حاصل، در اختیار سایر شرکت‌های خودروسازی هم قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب، فرایند توسعه‌ی خودروهای برقی با شعاع کارکرد طولانی‌تر، تسریع شود.

آر.جی اسکارینگ، مدیرعامل ریوین / Rivian's CEO, RJ Scaring

محصولات ریوین، در ایالت ایلینوی و در کارخانه‌ای که قبلا خودروهای میتسوبیشی تولید می‌شدند، ساخته خواهند شد. جالب است بدانید که این مرکز، اوایل سال گذشته توسط ریوین و به قیمت ۱۶ میلیون دلار خریداری شد. سرانجام این ایستگاه تولید، در سال ۲۰۲۰ به بیشینه‌ی ظرفیت تیراژ خود و همینطور بیش از هزار کارگر، دست خواهد یافت. موقتا خودروساز آمریکایی قطعاتی همچون باتری را برای محصولاتش خریداری می‌کند؛ ولی ظاهرا این امر در آینده دستخوش تغییر خواهد شد و ریوین پتانسیل ساخت باتری پک برای وسایل نقلیه و برنامه‌های کاهش مصرف انرژی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات