قابل اعتمادترین شاسی بلندهای لوکس ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
برای آشنایی با قابل‌اعتمادترین و کم‌خرج‌ترین خودروهای لوکس شاسی‌بلند و کراس‌اور دنیا، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر، صنعت خودروسازی روزهایی را به‌خود می‌بیند که در چند دهه پیش تصور آن هم باورپذیر نبود. امروز برندهای لوکس و گران‌قیمت اروپایی مانند بنتلی، مازراتی، لامبورگینی یا حتی رولز رویس شاسی‌بلند لوکس و اسپرت اختصاصی خود را تولید می‌کنند. دلیل این امر، تقاضای بالای خودروهای SUV، به‌خصوص مدل‌های کراس‌اور است تقریباً در بیشتر کشورهای جهان، با کنار زدن مدل‌های سدان، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفته‌اند.

bmw x3 2018

در ادامه‌ی سری مقالات خودروهای کم خرج یا قابل اعتماد کلاس لوکس، این‌بار به معرفی 10 خودروی شاسی‌بلند و کراس اور لوکس کم استهلاک میپردازیم. همانند گذشته، معیار اصلی طبقه‌بندی خودروهای قابل اطمینان این مطلب داده‌های حاصل از بررسی و نظرسنجی عمومی کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) یا به‌اختصار CR و JD Power از حدود ۳۷ هزار مالک خودرو است.  تمام این ۳۷ هزار نفر، حداقل سه سال از خودروی لوکس خود استفاده کرده‌اند و سپس نظر جامعی از هزینه‌های تعمیر و میزان استهلاک، به دست آورده‌اند. لازم به‌ذکر است که مدل‌های بررسی شده یا موجود در نظر سنجی CR و JD Power شامل خودروهای فوق لوکس، سفارشی و تولید محدود نمی‌شود و تمرکز اصلی بر مدل‌های لوکس تولید انبوه و شناخته شده است. به اضافه اینکه، تمام مدل‌های شاسی‌بلند و لوکس تولید انبوه هم مورد بررسی قرار نگرفته است. علاوه بر این با توجه به اینکه خودروهای این فهرست حداقل سه سال پیش رونمایی یا عرضه شده‌اند، ممکن است نتایج این نظرسنجی در مدل‌های جدیدتر متفاوت باشد.

در ادامه‌ی مطلب، با هم‌پوشانی داده‌های نظرسنجی CR و JD Power، قابل اعتمادترین خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور لوکس بازار جهانی معرفی می‌شوند.

۱۰- پورشه ماکان

پورشه ماکان توربو / Porsche Macan Turbo 2018

قیمت مدل پایه: ۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار

اصلاً انتظار نداشتیم که کراس اور لوکس پورشه ماکان را در فهرست قابل‌اعتمادترین‌ها ببینیم، اما بر اساس دیدگاه این مدل در نظرسنجی‌های CR و JD Power ، ماکان با امتیازات بالاتر از متوسط، کراس اور قابل اعتمادی است. پورشه ماکان (با تلفظ صحیح ماچان در زبان اندونزی به‌معنی ببر، Macan) در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان برادر کوچک‌تر کاین و بلندتر 911 در تیپ‌های مختلف توربو و دیزل عرضه شد. ماکان توربو با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۶ لیتری توربوشارژ (دو توربوشارژ با طرح توئین توربو)، ۴۳۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، قدرتمندترین و گران‌ترین تیپ این کراس اور لوکس آلمانی است.

۹- لکسوس RX

لکسوس / Lexus RX

قیمت مدل پایه: ۴۳ هزار و ۲۷۰ دلار

قیمت مدل فول: ۵۱ هزار و ۵۵ دلار

لکسوس RX که از سال ۱۹۹۸ تا به‌امروز در چهار نسل مختلف عرضه شده، اولین کراس‌اور لوکس سایز متوسط دنیا است که در سطح جهانی، چندان هم محبوبیت بالایی ندارد. این مدل در سال ۲۰۱۸ در تیپ ۷ سرنشینه‌ با سه ردیف صندلی نیز عرضه می‌شود. لکسوس RX با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر با آرایش به‌ترتیب خطی و V شکل و حجم‌های ۲ و ۳.۵ لیتر در مدل‌های بنزینی و هیبرید در دسترس است. بر اساس نظر مخاطبان CR و JD Power، لکسوس RX با امتیازات بالاتر از متوسط و متوسط خودروی قابل اعتماد و کم خرجی است. لکسوس RX 450h F Sport با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری، ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور قدرتمندترین و گران‌ترین تیپ این کراس‌اور لوکس ژاپنی است.

۸- لکسوس NX

Lexus NX /  لکسوس

قیمت مدل پایه: ۳۵ هزار و ۹۸۵ دلار

قیمت مدل فول: ۳۹ هزار و ۷۷۵ دلار

کراس‌اور کامپکت لکسوس NX، برادر کوچک‌تر مدل RX بوده که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. لکسوس NX در بازار کراس‌اورهای لوکس کامپکت ظاهر متفاوت‌تری دارد که تاحدودی به‌فروش آن کمک می‌کند. امتیاز بالاتر از متوسط توسط خوانندگان CR و بالاترین نمره‌ی ممکن JD Power به لکسوس NX داده شده است. NX که در برخی بخش‌ها با تویوتا راو 4 و کمری هیبرید مشترک است، از پیشرانه‌های ۴ سیلندر بنزینی و هیبرید ۲ و ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. لکسوس NX 300 F Sport تمام چرخ محرک، با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری، ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور قدرتمندترین و گران‌ترین تیپ مدل NX است.

۷- بیوک آنکور

بیوک آنکور / Buick Encore

قیمت مدل پایه: ۲۲ هزار و ۹۹۰ دلار

قیمت مدل فول: ۳۱ هزار و ۵۹۵ دلار

آنکور (Encore) محصول سال ۲۰۱۳، اولین محصول بیوک در کلاس کراس‌اور کامپکت کوچک لوکس بوده که درواقع، همان مدل اوپل و واکسهال موکا (Mokka) در بازار اروپا و آسیا است. بیوک آنکور در کره‌ی جنوبی تولید و مونتاژ می‌شود و یکی از ارزشمندترین خودروهای بازار جهانی در این کلاس است. بر اساس نظرسنجی CR آنکور با پنج ستاره، قابل اعتمادترین کراس‌اور لوکس موجود است. آنکور مدل ۲۰۱۸ با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۱.۴ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. بیوک آنکور پریمیوم با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ، ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۰۱ نیوتن‌متر گشتاور، قدرتمندترین و گران‌ترین تیپ این کراس‌اور کوچک لوکس است.

۶- بی‌ام‌و X5

BMW X5 / بی ام و

قیمت مدل پایه: ۵۷ هزار و ۲۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۷۴ هزار و ۵۰ دلار

کراس‌اور سایز متوسط بی‌ام‌و X5 در زمان عرضه‌ی نسل اول در سال ۱۹۹۹، اولین SUV بی‌ام‌و بود. X5 تا به‌امروز در سه نسل تولید شده است و بر اساس تأیید رسمی مقامات برند آلمانی بی‌ام‌و، نسل چهارم این مدل در پایان سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. مدل ۲۰۱۸ بی‌ام‌و X5 با پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی و ۸ سیلندر V شکل توئین‌توربو با حجم‌های ۳ و ۴.۴ لیتر و مدل هیبرید ۴ سیلندر توئین‌توربوی ۲ لیتری عرضه می‌شود. امتیازات متوسط و بالاتر از متوسط JD Power و CR شامل حال این کراس‌اور لوکس شده است. X5 xDrive50i با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری توئین توربو، ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۱ نیوتن‌متر گشتاور قدرتمندترین و گران‌ترین تیپ کراس‌اور سایز متوسط و لوکس بی‌ام‌و است.

۵- بی‌ام‌و X3

BMW X3 2018 / بی ام و

قیمت مدل پایه: ۴۱ هزار دلار

قیمت مدل فول: ۵۴ هزار و ۵۰۰ دلار

X3 برادر کوچک‌تر بی‌ام‌و X5 در کلاس کراس‌اورهای لوکس کامپکت است که به‌تازگی نسل سوم آن عرضه شد. X3 را باید سری 3 بی‌ام‌و با ارتفاع بیشتر در نظر گرفت که در نسل جدید با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر خطی ۲ و ۳ لیتری توربوشارژ و دیزل عرضه می‌شود. بیش از ۳۷ هزار مالک بی‌ام‌و X3 در نظرسنجی قابلیت اعتماد CR و JD Power  امتیاز بالاتر از متوسط و متوسط داده‌اند. X3 M40i با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توئین‌توربو دپارتمان M، قدرت ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر، قدرتمندترین و گران‌ترین تیپ این مدل است.

۴- بی‌ام‌و X1

BMW X1 / بی ام و

قیمت مدل پایه: ۳۳ هزار و ۹۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۳۵ هزار و ۹۰۰ دلار

کراس‌اور کامپکت کوچک بی‌ام‌و X1 که نسل دوم آن در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، امتیاز قابلیت اعتماد بالاتر از متوسط را از هر دو نشریه‌ی JD Power و CR گرفته است. مدل ۲۰۱۸ این کراس‌اور اسپرت، تنها در دو تیپ محور جلو و تمام چرخ محرک، با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توئین‌توربو با قدرت‌ ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

۳- آئودی Q5

Audi Q5 / آئودی

قیمت مدل پایه: ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۵۰ هزار و ۸۰۰ دلار

کراس‌اور کامپکت لوکس Q5 محصول جذاب یکی از پرفروش‌ترین برندهای خودروساز لوکس است. آئودی Q5 به‌تازگی و در سال ۲۰۱۸ به نسل دوم خود وارد شد. نمرات متوسط و بالاتر از متوسط JD Power و CR کراس‌اور کامپکت آئودی را قابل اعتماد نشان می‌دهند. مدل ۲۰۱۸ آئودی Q5 در سه تیپ مختلف با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ TFSI این برند، با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

۲- آئودی Q3

Audi Q3 / آئودی

قیمت مدل پایه: ۳۲ هزار و ۹۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۳۵ هزار و ۸۰۰ دلار

کراس‌اور کامپکت کوچک آئودی Q3 به‌عنوان برادر بلندقدتر سدان A3 در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. مدل ۲۰۱۸ آئودی Q3 با طراحی به‌روزتر، فضای بیشتر کابین و صندوق و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری TFSI این برند با قدرت ۲۰۰ اسب بخار عرضه شد. بر اساس نظرسنجی CR و JD Power امتیازات بالاتر از متوسط و عالی، نشان‌دهنده‌ی کم خرج بودن این مدل آلمانی است.

۱- آکورا RDX

آکورا / Acura RDX

قیمت مدل پایه: ۳۶ هزار دلار

قیمت مدل فول: ۴۲ هزار و ۷۰۰ دلار

RDX اولین کراس‌اور کامپکت آکورا؛ برند لوکس و زیرمجموعه‌ی هوندا است که به‌زودی نسل سوم آن به بازار خواهد رسید. RDX ترکیب کراس‌اور لوکس و اسپرت بوده که در حال حاضر، پرفروش‌ترین محصول آکورا است. نمرات بالاتر از متوسط و متوسط CR و JD Power کم‌خرج بودن RDX را نشان می‌دهند. مدل ۲۰۱۸ آکورا RDX با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری، قدرت ۲۷۹ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر در دسترس است. RDX فقط در بازار چین با پیشرانه‌ی ۳ لیتری V6 عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات