مدیر ارشد ولوو: کیفیت ساخت چینی‌ها، بهتر از اروپایی‌ها است

یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
معاون ارشد بخش طراحی ولوو معتقد است که خط تولید انسانی کارخانه‌های چین، بهتر از خط تولید رباتیک در اروپا، عمل می‌کند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر و با رونق گرفتن شرکت‌های خودروساز چینی، یک تصور قالب در بین علاقه‌مندان دنیای خودرو به وجود آمده است؛ خودروهایی که در چین ساخته می‌شوند در سطح ‌کیفیت محصولات ساخته‌شده در کارخانه‌های اروپایی و آمریکایی نیستند. با اینکه بحث در مورد این موضوع، مفصل و گاهی بی‌نتیجه خواهد بود، نمی‌توان تمام خودروهای تولیدشده در چین را بی‌کیفیت دانست. بسیاری از کارشناسان رسانه‌های خودرویی معتبر جهان، در دو سال اخیر با مراجعه به نمایشگاه خودروی پکن، به تست و بررسی مدل‌های تولیدی این کشور پرداخته‌ و بارها، شگفت‌زده شده‌اند.

Volvo / ولوو

رابین پیج، معاون ارشد بخش طراحی ولوو، معتقد است خودروهای تولیدی در چین، حتی از برخی خودروهای ساخت برندهای بزرگ جهانی هم بهتر هستند. پیج در مصاحبه‌ای با تیم تحریریه‌ی نشریه و وب‌سایت استرالیایی گواتو گفت:

همه در ابتدا، در مورد کیفیت کار و ساخت خودروها در چین نگران بودند؛ اما پس از شروع روند ساخت و مونتاژ، کیفیت خودروهای تولیدی چین حتی از محصولات اروپایی هم نمره‌ی بهتری گرفت.
Volvo / ولوو

 به‌ نظر پیج، تفاوت اصلی کارخانه‌های خودروسازی چین و اروپا، سطح اتوماسیون آن‌ها است. کارخانه‌های چینی با استفاده‌ی بیشتر از نیروهای انسانی، به تلرانس بهتر و توانایی تغییر سریعتر روندهای تولید می‌رسند. پیج اضافه کرد:

تفاوت خیلی زیاد نیست؛ اما اگر درجه به درجه و میانگین هر بخش را حساب کنیم، چینی‌ها خیلی خوب کار می‌کنند؛ به همین خاطر فعلاً در مورد کیفیت محصولات تولیدی در چین نگرانی نداریم.
Volvo / ولوو

پس از خرید ولوو در سال ۲۰۰۹ توسط گروه خودروسازی جیلی، این برند سوئدی روز‌به‌روز به روند انتقال خط تولید محصولات به چین و سپس صدور به نقاط مختلف جهان سرعت بیشتری بخشید. مقامات ولوو ابتدا با انتقال خط تولید مدل با فاصله‌ی بیشتر نسل گذشته‌ی S60 به چین و ارسال خودرو به آمریکا کار را آغاز کردند. سپس خط تولید مدل S90 سدان نیز در چین به‌ راه افتاد.

Volvo / ولوو

بر اساس گفته‌های مدیران ارشد ولوو، در آینده‌ای نزدیک تولید مدل‌های تمام برقی این برند نیز در چین خواهد بود. ولوو تنها خودروساز جهان نیست که در چین خط تولید دارد. برای مثال نسل جدید فورد فوکوس مخصوص بازار آمریکا، در چین تولید و سپس به آمریکایی‌ها فروخته می‌شود. علاوه بر این به‌زودی خط تولید iX3، اولین کراس‌اور تمام برقی برند آلمانی بی‌ام‌و هم در چین افتتاح خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات