اچ پی از تبلت Chromebook x2 با سیستم‌ عامل کروم او اس رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروز، اچ پی از تبلت جدید خود با نام Chromebook x2 رونمایی کرد که از سیستم‌عامل کروم او اس استفاده می‌کند.
تبلیغات

دو هفته پیش، ایسر از نخستین تبلت جهان با سیستم‌عامل کروم او اس رونمایی کرد. حال، اچ‌پی به‌عنوان تولیدکننده‌ی بعدی، از دومین تبلت کروم او اسی دنیا رونمایی کرده که از سخت‌افزار و امکانات بالاتری برخوردار است.

این تبلت که Chromebook x2 نام دارد، به‌نوعی پاسخ اچ‌پی به آیپد پرو محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی، صفحه‌کلید جانبی و قلم هوشمند، بخشی از ویژگی‌های این دستگاه به حساب می‌روند.

نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی Chromebook x2 قیمت رقابتی آن است. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، می‌توانید با پرداخت ۵۹۹ دلار، نسخه‌ی پایه را به همراه صفحه‌کلید جانبی و قلم هوشمند خریداری کنید. در نقطه‌ی مقابل، برای خرید نسخه‌ی ۹.۷ اینچی آیپد پرو، باید حداقل مبلغ ۶۴۹ دلار را کنار بگذارید؛ این در حالی است که اگر به نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی علاقه‌مند باشید، ناچار به پرداخت ۱۰۶۷ دلار هستید که رقم زیادی محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دستگاهی با قابلیت حمل بالا فکر می‌کنید که از صفحه‌کلید جانبی و قلم هوشمند نیز پشتیبانی به عمل آورد، اچ‌پی این انتخاب را در پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

Chromebook x2
Chromebook x2

در بخش سخت‌افزار، Chromebook x2 از پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل Core m3، در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و صفحه‌نمایشی با وضوح ۱۶۰۰ × ۲۴۰۰ استفاده می‌کند؛ همچنین در این دستگاه شاهد استفاده از بلندگوهای استریو، دوربین جلو با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی، دوربین پشت با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی، درگاه میکرو اس دی، جک هدفون، ۲ درگاه USB-C و باتری با شارژدهی ۱۰.۵ ساعته هستیم که وزن و ضخامت دستگاه را اندکی نسبت به آیپد پرو افزایش داده است.

اچ‌پی در ادامه این موضوع را اضافه کرد که تجربه‌ی تایپ با صفحه‌کلید این دستگاه، از لحاظ استحکام، شباهت بسیاری با لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دارد. تاکنون این دستگاه در اختیار اصحاب رسانه قرار نگرفته؛ اما باتوجه به تصاویر منتشرشده، طراحی این دستگاه را می‌توان ترکیب گوگل پیکسل بوک و مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ دانست.

با این حال، چند پرسش در این بین مطرح است؛ نخست آنکه آیا سیستم‌عامل کروم او اس سازگاری مناسبی با تبلت‌ها دارد؟ گوگل از سال‌ها پیش در تلاش برای ارتقاء ویژگی‌های لمسی این سیستم‌عامل بوده؛ اما کتمان این حقیقت که کروم او اس برای دستگاه‌های رده دسکتاپ طراحی شده، امری محال است.

نکته‌ی دوم نیز به قیمت این دستگاه مربوط می‌شود. باتوجه به این موضوع که اکثر کروم‌بوک‌های موجود در بازار با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسند، قیمت این دستگاه بالا به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات