قیمت بی ام و سری 7، فعلا ۱.۳ میلیارد تومان

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قرار بود خودروهای گران‌تر از ۴۰ هزار دلار، مجوز واردات به کشور نداشته باشند؛ اما نمایندگی رسمی بی‌ام‌و در ایران، اقدام به پیش‌فروش مدل‌های لوکس سری 7 با آستانه قیمت ۱.۲۹۲ میلیارد تومان کرده است.
تبلیغات

نوسان قیمت دلار، بسیاری از نمایندگی‌های فروش خودروهای وارداتی را مجبور به توقف ثبت سفارش کرد، روز گذشته و پیش از اوج‌گیری ارزش دلار آمریکا به سمت ۶۰۰۰ تومان، شاهد آگهی پیش‌فروش باورنکردنی شرکت پرشیا خودرو بودیم. دیروز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، نمایندگی رسمی بی‌ام‌و در ایران، گران‌ترین محصول این خودروساز آلمانی را با قیمت ۱.۲۹۲ میلیارد تا ۱.۴۱۲ میلیارد تومان، پیش‌‌فروش کرد.

بی‌ام‌و سری 7

قیمت به تومان (۱۹ فروردین ۱۳۹۷)

 

لگاسی

۱,۲۹۲,۰۰۰,۰۰۰  

  لگاسی اسپرت

۱,۳۱۲,۰۰۰,۰۰۰

  لگاسی اسپرت پلاس

۱,۳۲۲,۰۰۰,۰۰۰

  لگاسی لانگ

۱,۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰

ایندیویژوال (individual)

۱,۴۱۲,۰۰۰,۰۰۰

به کمک جدول فوق، می‌توانید از قیمت نهایی تیپ‌های مختلف بی‌ام‌و سری 7 که به صورت علی‌الحساب توسط پرشیا خودرو در تاریخ ۱۹ فروردین محاسبه شده است، مطلع شوید. 

BMW 7 series 730 740

فراموش نکنیم، قرار بود واردات خودروهای خارجی به پیشرانه‌های ۲.۵ لیتر و قیمت ۴۰ هزار دلار در کشور سازنده محدود شود. ارزان‌ترین نسخه‌ی بی‌ام‌و سری 7 در بازار آمریکا، مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۲۰ اسب بخار و آستانه قیمت ۸۵ هزار دلار است. این محصول با کد 740i شناخته می‌شود. 

مدل دیگری از بی‌ام‌و سری 7 با کد 730i مخصوص بازارهای با توان اقتصادی پایین‌تر، مثل چین و ترکیه طراحی شده است. به نظر می‌رسد بی‌ام‌و 730i، توسط پرشیا خودرو عرضه می‌شود؛ چرا که دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربوشارژ به قدرت ۲۵۸ اسب بخار است. این محصول بنا به ادعای شرکت واردکننده، با میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، در زمان ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به لطف گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۵۵۰ تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه، نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. بی‌ام‌و 730i، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با قابلیت تعویض دستی و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل عقب است.

BMW 7 series 730 740

از صبح امروز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۷، با توجه به افزایش نفس‌گیر ارزش دلار در بازار آزاد، محصولات بی‌ام‌و توسط پرشیا خودرو پیش‌فروش نمی‌شوند. مشخص نیست در صورت تثبیت قیمت دلار به میزان فرضی ۶۰۰۰ تومان، بی‌ام‌و سری 7 با چه قیمتی عرضه خواهد شد. از  سویی دیگر، این سؤال مطرح است که بی‌ام‌و سری 7 به قیمت فراتر از ۴۰ هزار دلار، با کدام مجوز وارد کشور می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات