نسل بعدی هولولنز احتمالا به پردازنده آرم مجهز می‌شود

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، ظاهرا مایکروسافت قصد دارد در ساخت نسل بعدی هدست هولولنز به‌جای تکیه بر شریک سخت‌افزاری قدیمی خود، از پردازنده‌ی ساخت آرم بهره بگیرد.
تبلیغات

نسل بعدی هدست هولولنز مایکروسافت همچنان در دست توسعه است؛ اما براساس خبری جدید، این هدست احتمالا از تغییرات داخلی قابل توجه از جمله یک پردازنده‌ی جدید از رقیب اینتل برخوردار خواهد بود. براساس گزارش وب‌سایت ویندوز سنترال، مایکروسافت درنظر دارد پردازنده‌ی اینتل فعلی هولولنز را با یک پردازنده‌ی آرم جایگزین کند.

این تصمیم مایکروسافت به دلایل متعدد، اقدام جالب توجهی به‌حساب می‌آید. اول از همه، این خبر بدین معنی است که هولولنز ۲ - یا هر نام دیگری که در نهایت خواهد داشت – احتمالا بر پایه‌ی پلتفرم کامپیوترهای شخصی همیشه متصل مایکروسافت ساخته می‌شود و از اتصال نسل چهارم موبایل (LTE) نیز بهره‌مند خواهد بود. کامپیوترهای همیشه متصل مایکروسافت، طیف جدید لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی کوالکام با عمر باتری بی‌نظیر و قابلیت اتصال به شبکه‌ی موبایل هستند. این بدین مفهوم است که پردازنده‌ی جدید هولولنز در عین برخورداری از قدرت بالا، انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. این مسئله، ویژگی بسیار مهمی در این محصول محسوب می‌شود.

مایکروسافت در توصیف نسل بعدی واحد پردازش هولوگرافیک در وبلاگ خود نوشته است:

هولولنز حاوی یک پردازنده‌ی چندگانه‌ی سفارشی به نام واحد پردازش هولوگرافیک یا به اختصار HPU است. این پردازنده تمام اطلاعاتی که از جانب حسگرها ارسال می‌شود از جمله حسگر عمقی مدت پرواز سفارشی مایکروسافت، دوربین‌های ردیاب سر، واحد اندازه‌گیری اینرسیایی (IMU) و دوربین مادون قرمز پردازش می‌کند. واحد پردازش هولوگرافیک، بخشی از همان چیزی است که هدست هولولنز را به نخستین و همچنان تنها کامپیوتر هولوگرافیک تمام مستقل جهان تبدیل می‌کند.

بنابراین، نسل بعدی واحد پردازش هولوگرافیک که درون هولولنز ۲ جای خواهد خواهد گرفت، به لطف تراشه‌ی کم‌مصرف آرم از قدرت پردازش و عمر باتری بالایی برخوردار خواهد بود و بدون نیاز به برون‌سپاری وظایف محاسباتی همچون تشخیص صدا به سرویس‌های ابری، قادر به انجام محاسبات پیچیده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات