سامسونگ به حکمرانی ۲۵ ساله IBM‌ در زمینه تعداد پتنت‌‌ها پایان داد

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به حکمرانی  ۲۵ ساله‌ی آی‌بی‌ام در زمینه‌ی تعداد پتنت‌های ثبت‌شده در ایالات متحده‌ی آمریکا پایان داد و جایگاه نخست را از آن خود کرد.
تبلیغات

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که سامسونگ با پشت سر گذاشتن IBM، در حال حاضر بیش‌ترین تعداد پتنت‌های ثبت‌شده را در ایالات متحده دارد. براساس لیست ۱۰۰‌ تایی IAM/ktMINE شرکت‌های دارای پتنت آمریکا که توسط ژورنال جهانی پتنت IAM و مؤسسه‌ی پژوهشی حوزه‌ی مالکیت معنوی ktMINE گردآوری و منتشر شده است، سامسونگ با داشتن ۷۵,۵۹۶ پتنت معتبر در آمریکا، از تاریخ یک ژانویه‌ی ۲۰۱۸ در صدر قرار دارد. در حال حاضر تعداد پتنت‌های سامسونگ ۱.۶ برابر تعداد پتنت‌های IBM است که در جایگاه دوم قرار دارد.

پیشی‌گرفتن سامسونگ از آی‌بی‌ام از آن جهت جالب توجه و عجیب به‌ نظر می‌رسد که تا سال پیش، شرکت آمریکایی آی‌بی‌ام طی ۲۵ سال گذشته همواره در صدر دارندگان بیش‌ترین تعداد پتنت در ایالات متحده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که دلیل سقوط آی‌بی‌ام به جایگاه دوم، بالا بودن نرخ واگذاری پتنت توسط این شرکت و ناتوانی آن در حفظ تعداد قابل توجهی از پتنت‌ها برای مدتی طولانی است؛ اما از سوی دیگر، طبق اعلام IAM، سامسونگ تمایل بیشتری به حفظ حقوق پتنتی داشته و در بسیاری از حوزه‌های فنی، فعال‌تر بوده است.

در لیست ۱۰۰ تایی IAM/ktMINE، شرکت ژاپنی کانن با ۳۸,۹۹۶ پتنت در جایگاه سوم قرار دارد و جایگا‌ه‌های چهارم و پنجم این لیست در تصاحب مایکروسافت و اینتل به‌ ترتیب با ۳۳,۳۲۷ و ۳۰,۹۸۵ پتنت است. ال‌جی الکترونیکس و پاناسونیک به‌ ترتیب با ۲۸,۲۳۵ و ۲۸,۲۲۵ پتنت در جایگاه هفتم و هشتم قرار دارند. نام گروه SK با ۹۱۵۸ پتنت در جایگاه ۵۶اُم به‌ چشم می‌خورد و شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و ETRI به‌ ترتیب با ۷۲۹۷ و ۵۱۵۳ پتنت در جایگاه‌های ۶۵اُم و ۸۲اُم قرار دارند.

لیست IAM/ktMINE در مجموع ۴۵ شرکت آمریکایی شامل آلفابت (در جایگاه یازدهم) و اپل (در جایگاه ۲۱) را در خود جای داده است و از قاره‌ی اروپا، ۱۴ شرکت شامل نوکیا (در جایگاه هجدهم) در این لیست حضور دارند. تنها نام دو شرکت چینی هواوی (جایگاه ۶۱ اُم) و لنوو (جایگاه ۹۳ اُم) در لیست‌ ۱۰۰ تایی شرکت‌های دارای پتنت آمریکا به چشم می‌خورد . تحلیل‌گران می‌گویند شرکت‌های چینی بر بازار چین تمرکز دارند و سهم اندکی از بازار آمریکا در اختیار آن‌ها است و این موضوع آن‌ها را نسبت به ثبت پتنت در ایالات متحده بی‌میل می‌کند.

از سوی دیگر، شرکت‌هایی که سال گذشته با ثبت بالاترین نسبت پتنت‌های آشکار، در دسته‌ی نوآوران قرار می‌گیرند، شرکت‌های Japan Brothers Industries با ۵۹.۸ درصد از ژاپن، TSMC با ۵۲.۲ درصد از تایوان، ال‌جی دیسپلی با ۵۱.۷ درصد، Renesas Electronics با ۵۱.۳ درصد از ژاپن، هوندا با ۵۱.۳ درصد از ژاپن و هیوندای موتور با ۴۹.۵ درصد هستند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات