مقایسه‌ شتاب و ترمزگیری جگوار I-Pace با تسلا مدل X

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تیم تبلیغاتی جگوار با انتشار یک فیلم کوتاه از مقایسه I-Pace و تسلا مدل X در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ترمزگیری، توانایی‌های اولین کراس اور برقی بریتانیا را به نمایش گذاشت.
تبلیغات

فقط چند روز از رونمایی رسمی اولین کراس اور برقی جگوار می‌گذرد و حالا اولین ویدئوی تبلیغاتی این مدل با محوریت مقایسه با دیگر خودروهای برقی منتشر شده است. اعضای تیم تبلیغاتی جگوار برای نمایش عملکرد کراس اور تمام برقی I-Pace، رقیبی آمریکایی و معروف به نام تسلا مدل X را انتخاب کرده‌اند.

جگوار I-Pace

همانطور که مشخص است، نباید کاملاً به ویدئوهای تبلیغاتی اعتماد کرد؛ چرا که لزوماً حاوی تمام اطلاعات ممکن نیستند. از طرفی نمی‌توان توانایی فنی قابل توجه جگوار I-Pace در تست سرعت و ترمزگیری ۰-۱۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت را نادیده گرفت. مقامات جگوار که پیش از این از برنامه‌ی جدی خود در فناوری خودروهای برقی و حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی این حوزه مانند فرمول E و رقابت‌های انحصاری e-TROPHY خبر داده‌اند، برای این مقایسه‌ی دیدنی، پیست برگزاری پنجمین گرن‌پری فصل فعلی فرمول E در مکزیک را انتخاب کرده‌اند.

Jaguar I-Pace - Tesla Model X

در بخش اول ویدئو، جگوار I-Pace با رانندگی ستاره‌ی فرمول E و تسلا مدل X نسخه‌ی 75D با هدایت قهرمان سابق ایندی‌کار (Indycar) در تست شتاب‌گیری از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس ترمزگیری و توقف مقایسه می‌شوند. با دانستن زمان‌های I-Pace و مدل X نسخه 75D در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت که به‌ ترتیب معادل ۴.۵ و ۴.۹ ثانیه است، پیش‌بینی نتیجه چندان مشکل نخواهد بود.

Jaguar I-Pace / جگوار I-Pace
جگوار I-Pace
جگوار I-Pace
جگوار I-Pace
جگوار I-Pace

پس از تست اول، نسخه‌ی 100D مدل X در برابر جگوار I-Pace قرار می‌گیرد که با زمان ۴.۷ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حرفی برای گفتن نخواهد داشت. نکته‌ی مهمی که تیم تبلیغاتی جگوار به طرز هوشمندانه‌ای آن را بیان می‌کند، قیمت بالای نسخه‌ی P100D تسلا مدل X در برابر I-Pace است. این نسخه از مدل X با داشتن قدرت بیشتر و حالت رانندگی شگفت‌آور (Ludicrous+ Mode) برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۲.۹ ثانیه زمان (در تست‌های مستقل زمان ۲.۳ ثانیه هم ثبت شده است) نیاز دارد. با تکیه بر همین دلیل، از مقایسه‌ی نسخه‌ی پرقدرت P100D مدل X و جگوار I-Pace چشم‌پوشی می‌شود که با توجه به تبلیغاتی بودن این ویدئو، انتظاری غیر از این نمی‌توان داشت.

Tesla Model X / تسلا مدل اکس

از طرفی به‌طور غیر مستقیم به قیمت جگوار I-Pace نیز اشاره می‌شود. بر اساس گفته‌ی راننده‌ی فرمول E، مدل X نسخه‌ی P100D با قیمت رسمی ۱۴۰ هزار دلار، نزدیک به دو برابر کراس اور برقی جگوار قیمت دارد؛ بنابراین احتمالاً جگوار I-Pace بالای ۷۰ هزار دلار قیمت می‌خورد. نسخه‌ی نهایی و تولیدی جگوار I-Pace با قدرت ۳۹۴ اسب بخار، ۶۹۴ نیوتن‌متر گشتاور، باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۳۸۶ کیلومتر همراه شده که در مقایسه با نمونه‌ی پروتوتایپ در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۰.۵ ثانیه عقب‌تر است.

جگوار I-Pace در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات