آمازون و نتفلیکس عرصه را بر بی‌ بی‌ سی تنگ کرده‌اند

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌بی‌سی برای مبارزه با سلطه آمازون و نتفلیکس به فکر راه چاره است. این رسانه جمعی از مخاطبان بریتانیایی خود را از دست داده است.
تبلیغات

بی‌بی‌سی به‌تازگی دومین گزارش سالانه خود را از زمان شکل‌گیری مؤسسه‌ی جدیدش منتشر کرده است. در این گزارش عنوان می‌شود که حوزه رسانه در سال‌های اخیر با سرعت بالایی در حال تغییر بوده است و در آینده این روند ادامه پیدا خواهد کرد.  در این گزارش آمده است:

این صنعت هر سال بیشتر و بیشتر تحت تأثیر غول‌های رسانه‌ای آمریکایی قرار می‌گیرد که خلاقیت و قدرت مالی بالا دارند. مدل کسب‌وکار این شرکت‌ها و بودجه بسیار زیاد آن‌ها به این معنی است که ما در این فضای رقابتی به‌صورت فزاینده‌ای تحت فشار قرار خواهیم گرفت. خلاقیت و محتوای بریتانیایی اکنون به‌شدت در خطر قرار گرفته است.

این شرکت رسانه‌ای می‌گوید برای نجات در بازاری که هر روز بیشتر تحت سلطه نتفلیکس و آمازون قرار می‌گیرد، تمام تلاشش را خواهد کرد. برای این منظور اهدافی را در سال جدید دنبال خواهد کرد که به بی‌بی‌سی کمک می‌کند به‌عنوان یک سرویس ارزشمند در گردونه رقابت باقی بماند. یکی از این اهداف به بستر iPlayer این شرکت برمی‌گردد. گزارش اشاره می‌کند که مخاطبان جوان در بیشتر مواقع نتفلیکس را به بی‌بی‌سی ترجیح می‌دهند؛ بنابراین امیدوار هستند با ایجاد تغییراتی آن را برای این دسته مخاطبان جذاب‌تر کنند. برای مثال بی‌بی‌سی قبلا امکان شخصی‌سازی محتوای iplayer را فراهم کرده و در تلاش برای بهبود عملکرد این ویژگی است تا بتواند تجربه کاربری بهتری به مخاطبان منتقل کند، شخصی‌سازی را بهبود بخشد و محتوای زنده بیشتری به آن بیفزاید.

به‌صورت مشابه، بخش رادیویی iPlayer نیز شاهد اصلاحاتی خواهد بود تا آن را به پخش‌کننده خلاقانه‌تری تبدیل کند و میزبانی پادکست‌های بیشتری را به عهده بگیرد. بی‌بی‌سی می‌گوید برای اولین بار مخاطبان ۱۵ تا ۳۴ ساله بریتانیایی برای گوش دادن موسیقی، بیش از آن‌که به رادیوی بی‌بی‌سی مراجعه کنند سراغ اسپاتیفای و اپل موزیک رفته‌اند.

اما نباید فراموش کرد که این مسئله تا حد زیادی به میزان سرمایه این شرکت‌ها برمی‌گردد. بی‌بی‌سی می‌گوید بودجه سرویس‌های بریتانیایی از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۸ درصد کاهش یافته؛ درحالی‌که درآمد ITV و SKY‌ در این مدت به ترتیب ۳۰ و ۹۰ درصد رشد داشته است. این گزارش می‌گوید:

طی چند سال اخیر رشد بسیار زیادی در برخی زمینه‌‌ها مانند کمدی و درام دیده شده است و ما اکنون با مشاهده تأثیر این موضوع به سراغ بهبود عملکرد خود در سایر زمینه‌ها می‌رویم.

این گزارش در پایان نتیجه‌گیری می‌کند:

آن‌چه امروز برای بی‌بی‌سی یک چالش حیاتی محسوب می‌شود، توسعه روش‌هایی برای افزایش درآمد است. از این طریق می‌توانیم در گردونه‌ی رقابت باقی بمانیم و خلاقیت و محتوای بریتانیایی را حفظ کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات