تیم کوک سیاست‌های حریم خصوصی فیسبوک را مورد انتقاد قرار داد

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل اپل طی مصاحبه‌ای، سیاست‌های فیسبوک در رابطه با حریم‌ خصوصی کاربران را مورد انتقاد قرار داد.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، طی مصاحبه‌ای با کریس هایس از شبکه‌ی MSNBC و کارا سویشر از وب‌سایت Recode، نحوه‌ی مدیریت داده‌های کاربران توسط فیسبوک را مورد انتقاد قرار داد. طی این مصاحبه که روز هفدهم فروردین‌ماه از شبکه‌ی MSNBC پخش خواهد شد، مدیرعامل اپل در رابطه با استانداردهای حریم‌ شخصی فیسبوک و رسوایی کمبریج آنالیتیکا اظهار نظر کرد. به گفته‌ی تیم کوک:

ما هیچ‌وقت باور نداشتیم که چنین اطلاعات کاملی از افراد وجود داشته باشند؛ اطلاعاتی که حاوی جزئیات شخصی کامل هستند و از چندین منبع گردآوری شده‌اند... [این اطلاعات] می‌توانند علیه دموکراسی ما مورد استفاده قرار گیرند. آن‌ها می‌توانند توسط آگهی‌دهندگان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 در رابطه با مسئله‌ی قانون‌گذاری، کوک اظهار داشت که از نظر وی هیچ‌ قانونی نمی‌تواند به‌عنوان «بهترین» قانون قلمداد شود؛ چرا که ممکن است با نتایجی غیرمنتظره همراه باشد. به گفته‌ی وی:

... اما فکر می‌کنم ما از این فراتر رفته‌ایم. من فکر نمی‌کنم که در این زمان گروهی از افراد بتوانند عمیقا به این فکر کنند که چه کاری قابل انجام است.
مارک زاکربرگ

وقتی از تیم کوک پرسیده شد که اگر در شرایط کنونی در جایگاه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، قرار داشت چه کاری انجام می‌داد، وی پاسخ داد:

من هیچ‌گاه در چنین شرایطی قرار نمی‌گرفتم.

کوک اوایل ماه مارس سال جاری نیز پس از منتشر شدن اخبار مربوط به رسوایی کمبریج آنالیتیکا، خواستار قانون‌گذاری در این رابطه شد. وی در جریان کنفرانس توسعه‌ی چین، اظهار داشت که قانون‌گذاری «مناسب» اکنون یک «نیاز» است.

این مدیرعامل ۵۷ ساله که پیش از این نیز فیسبوک و گوگل را به‌خاطر استانداردهای حریم‌ شخصی‌ مورد انتقاد قرار داده بود، در طول مصاحبه گفت:

حقیقت این است که ما نیز اگر قصد کسب درآمد از مشتریان‌ خود داشتیم؛ اگر آن‌ها به‌عنوان محصول ما قلمداد می‌شدند، می‌توانستیم پول کلانی به دست آوریم. اما تصمیم گرفته‌ایم چنین کاری انجام ندهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات