هم‌بنیان‌گذار واتس‌اپ از کاربران می‌خواهد فیس‌بوک را حذف کنند

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هم‌بنیان‌گذار پیام‌رسان واتس‌اپ در توییت جدید خود، از کاربران خواسته است استفاده از شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک را متوقف سازند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴، فیس‌بوک با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار، پیام‌رسان واتس‌اپ که به محبوبیت قابل‌ توجهی دست پیدا کرده بود، به تصاحب خود درآورد. خرید واتس‌اپ توسط فیس‌بوک باعث شد بنیان‌گذاران این پیام‌رسان، جان کوم و برایان اَکتوم، ثروت بسیاری به دست آورند. جان کوم همچنان رهبری این شرکت را در دست دارد؛ اما اَکتون برای ساخت بنیاد شخصی خود، اوایل سال ۲۰۱۸ واتس‌اپ را به مقصد دیگری ترک کرد. حال به‌ نظر می‌رسد که قطع رابطه‌ی او با واتس‌اپ پیامدهای دیگری نیز در پی داشته است. اَکتون در توییتی که اخیراً منتشر کرده، از دنبال‌کنندگانِ خود خواسته است استفاده از فیس‌بوک را متوقف سازند.

این توییت با جمله‌ی «الان وقتشه» آغاز می‌شود و در انتها با اضافه‌‌ شدن هشتگ «فیس‌بوک را حذف کنید»، اَکتون منظور خود را صریحاً اعلام می‌کند.

الان وقتشه. #فیس‌بوک_را_حذف_کنیدBrian Acton (@brianacton) March 20, 2018

مشخص نیست که آیا گفته‌ی اکتون درباره‌ی فیس‌بوک به برنامه شخصی او نیز گسترش می‌یابد یا خیر؛ اما ماه گذشته، اَکتون مبلغ ۵۰ میلیون دلار در اپلیکیشن سیگنال که در حوزه‌ی پیام‌رسانی فعالیت می‌کند، سرمایه‌گذاری کرد. این توییت پس از حملات پرتعداد رسانه‌ها و افراد فعال در حوزه‌ی فناوری منتشر شد. در روزهای گذشته به دلیل حجم گسترده‌ی انتقادات نسبت به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، ارزش سهام این غول فناوری با کاهش قابل‌ توجهی مواجه شد.

این نخستین باری نیست که یکی از مدیران اجرایی اسبق فیس‌بوک لب به انتقاد از این شبکه‌ی اجتماعی می‌گشاید. سال گذشته، مدیر سابق مرکز رشد این شرکت، چامات پالیها‌پیتیا، با اظهار نظر خود درباره‌ی فیس‌بوک، آتش خشم بسیاری از کاربران و فعالان حوزه‌ی فناوری را برافروخت.

ما ابزارهایی ایجاد کرده‌ایم که ساختارهای اجتماعی جامعه‌مان را به یکدیگر متصل می‌کنند.

حال پس از انتقادات پی‌ در پی، باید منتظر ماند و دید مدیران فیس‌بوک چه واکنشی نشان خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات