کدام سریع‌تر است؟ مرسدس بنز AMG E63 S یا پورشه پانامرا اسپرت

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک فیلم کوتاه، رقابتی تماشایی بین دو سوپر استیشن‌واگن ساخت آلمان انجام شده است تا توانایی‌های مرسدس بنز E63 S استیت با پورشه پانامرا اسپرت توریزمو مقایسه شود.
تبلیغات

مرسدس‌بنز پیشینه‌ی موفقی در کلاس خودروهای واگن دارد. برند آلمانی حتی مدل‌هایی با توانایی بسیار بالا در این گروه عرضه کرده است که از جدیدترین آن‌ها می‌توان AMG 63E S استیت، با قدرت ۶۰۴ اسب‌ بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را نام برد. در مقابل، پورشه به‌عنوان یک تازه‌وارد در کلاس استیشن‌ها، شروع چشمگیری در بازار این گروه داشته و با عرضه‌ی پانامرا اسپرت توریزمو در دو مدل توربو (با پیشرانه ۴.۰ لیتری بی‌توربو V8) و توربو S ای-هیبرید، توانایی خود را ثابت کرده است.

در ویدیویی جدید،‌ کارشناسان اتواکسپرس، قوی‌ترین نسخه مرسدس‌بنز E63 S را در کنار پورشه پانامرا اسپرت توریزمو با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند. شاید در نگاه اول انتخاب منصفانه‌ای نباشد؛ چرا که پورشه به لحاظ قوای پیشرانه نسبتا ضعیف است. با این وجود، هر دو واگن از لحاظ عملکرد و توانایی، شباهت‌های زیادی دارند و قابل مقایسه هستند. مرسدس‌بنز AMG E63 S در این درگ، طی ۳.۱ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالی‌که پورشه پانامرا اسپرت توریزمو تنها لحظه‌ای بیشتر و در زمان ۳.۲ ثانیه این سرعت را ثبت می‌کند. جالب است که همین نتیجه در رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت متفاوت است و واگن مرسدس‌بنز در ۸.۱ ثانیه و پانامرا طی زمان ۷.۸ ثانیه رکوردزنی می‌کنند.

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو
مرسدس بنز AMG E63 S estate

همان‌طور که از اعداد و ارقام پیدا است، با رقابتی تنگاتنگ مواجه هستیم و بدون افشای نتیجه باید بگوییم که برنده فقط ۰.۲ ثانیه زودتر از رقیب به خط پایان می‌رسد. شاید اگر متخصصان اتواکسپرس از نسخه هیبریدی پانامرا اسپرت توریزمو در این مسابقه استفاده می‌کردند، بهتر بود؛ چرا که این مدل قدرت ترکیبی‌ ۶۸۰ اسب‌ بخار تولید می‌کند و از نظر قدرت پیشرانه به مرسدس‌بنز نزدیک‌تر و تا حدودی برتر است. فراموش نکنیم پانامرای هیبریدی هم بنا بر ادعای پورشه، در زمان ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما صرفا نمی‌توان با تکیه بر این ارقام قضاوت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات