پورشه پانامرا توربو S هیبرید نسخه اسپرت توریزمو، معرفی شد

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
پورشه با اضافه کردن پلاگین هیبرید قدرتمند به گروه پانامرا، سبد هیبرید را گسترش می‌دهد تا مصرف سوخت سه لیتر در صد کیلومتر و قدرت  ۶۸۰ اسب‌ بخار  داشته باشد.
تبلیغات

مدل پرچم‌دار پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو از پیشرانه چهار لیتری V8 در کنار یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که قدرتی برابر با ۵۰۰ کیلووات‌ ساعت (۶۸۰ اسب‌ بخار) تولید می‌کند. حتی زمانی که هنوز پدال گاز فشار داده نشده و پیشرانه بدون اتصال به قوای محرکه در حال گردش است؛ پانامرا توربو، گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. بنابراین، این خودرو در زمان ۳.۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در ادامه بیشینه سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

میانگین مصرف سوخت این پورشه مطابق با چرخه رانندگی اروپائی جدید (New European Driving Cycle: چرخه رانندگی‌ که برای ارزیابی میزان آلایندگی و مصرف پیشرانه خودروهای حامل سرنشین طراحی شد)، تنها سه لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود. این پورشه به‌عنوان قدرتمندترین اسپرت توریزمو، در حالتی که صرفا از قدرت برق استفاده کند، مسافت کارکردی در حدود ۴۹ کیلومتر دارد و بالطبع سطح انتشار آلایندگی در این حالت صفر است. فقط تعادل بین عملکرد و بهره‌وری نیست که پورشه پانامرا توربو S هیبرید اسپرت توریزمو را در گروه خود از سایر رقبا متمایز می‌کند؛ بلکه فضای اطراف خودرو شامل درب صندوق عقب بزرگ، لبه‌ی بارگذاری با ارتفاع کم، حجم صندوق عقب گسترده و افزایش‌یافته و ساختار صندلی ۱+۴، برای این خودرو از نظر عملکرد و کارایی مؤثر روزمره، استاندارد بالایی به ارمغان می‌آورد. در واقع پورشه طراحی منحصربه‌فرد و کارایی روزمره عالی را با عملکرد قوی و حداکثر بهره‌وری ممکن ترکیب کرده است تا این خودرو متولد شود.

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو
پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو

همراه با مدل سالون (سدان) پانامرا؛ پرچم‌دار پورشه پتانسیل عملکرد بسیار بالایی در زمینه فناوری هیبرید به نمایش گذاشته است. استراتژی تقویتی مورد استفاده در مدل تولید انبوده پورشه پانامرای تمام‌چرخ محرک جدید از سوپراسپرت پورشه 918 اسپایدر قرض گرفته شده است. حتی زمانی که پیشرانه ۱۴۰۰ دور بر دقیقه می‌زند؛ موتور الکتریکی (۱۳۶ اسب‌ بخار) و V8 بی‌توربو (۵۵۰ اسب‌ بخار) نهایت گشتاور سیستم یعنی ۸۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. تفکیک‌کننده متصل به ماژول هیبرید به‌صورت الکترومکانیکی و به وسیله یک محرک کلاج برقی فعال می‌شود. در نتیجه زمان واکنش کوتاه‌تر می‌شود و سطح راحتی بالا می‌رود. سیستم هشت سرعته داپل‌کاپلانگ پورشه (PDK) با قابلیت تعویض سریع دنده (این سیستم حالت دستی و اتوماتیک دارد، تعویض‌ دنده‌ای روان و بدون ایجاد وقفه در جریان قدرت و حرکت رقم می‌زند. در نتیجه شتاب بیشتر و مصرف سوخت کمتری حاصل می‌شود.) برای انتقال قدرت به سیستم تطبیقی تمام‌چرخ محرک «مدیریت کشش پورشه (PTM)» استفاده می‌شود.

سیستم تحرک E-Performance، به خودرو قابلیت حرکت از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت در ۳.۴ ثانیه می‌دهد و در ادامه فقط ۸.۵ ثانیه زمان بیشتر لازم است تا خودرو به دویست کیلومتر بر ساعت برسد. در کنار عملکرد فوق‌العاده، پورشه پانامرا توربو S هیبرید اسپرت توریزمو، بازدهی خیلی خوبی دارد و در هر صد کیلومتر به ۱۷.۶ کیلووات‌ ساعت قدرت احتیاج دارد. در حالت برقی و با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، این خودرو بیشینه برد ۴۹ کیلومتری دارد. باتری لیتیوم‌یونی این پورشه محتوای انرژی ۱۴.۱ کیلووات‌ ساعت دارد و بسته به نوع شارژر و اتصال نیرو می‌تواند بین ۲.۴ تا ۶ ساعت شارژ شود.

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو، تمام نو‌آوری‌های نسل دوم پانامرا را ارائه می‌دهد. این ابداعات شامل اتاقک دیجیتال پیشرفته پورشه، سیستم‌های دستیار و کمکی برجسته‌ای مثل پورشه InnoDrive شامل کنترل کروز انطباقی و فرمان و هدایت دلخواه اکسل عقب می‌شود. از سایر این نو‌آوری‌ها، اسپویلر سقف منحصربه‌فرد در کلاس این خودرو است. این اسپویلر با توجه به شرایط سواری و تنظیمات انتخابی خودرو، در سه زاویه متفاوت قابل تنظیم است و نیروی عمودی اضافه‌ای برابر با ۵۰ کیلوگرم روی اکسل عقب اعمال می‌کند. تا سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، عنصر راهنمای آیرودینامیک (جزء مرکزی سیستم آیرودینامیک فعال پورشه (PAA)) در حالت جمع‌شده با زاویه‌‌ی منهای هفت درجه باقی می‌ماند تا خط سقف را که به سمت عقب سرازیر می‌شود، دنبال کند.

بالای ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت؛ اسپویلر سقف به‌صورت خودکار به پوزیشن پرفورمنس با زاویه‌ی مثبت یک درجه حرکت می‌کند تا ثبات رانندگی و دینامیک جانبی و افقی افزایش یابد. در حالت‌های سواری اسپرت و اسپرت پلاس، اسپویلر سقف به‌صورت اتوماتیک در سرعت‌های ۹۰ کیلومتر بر ساعت به بالا به پوزشین پرفورمنس منتقل می‌شود. سیستم آیرودینامیک فعال پورشه (PAA) قابلیت همکاری و دستیاری فعال هم دارد. این سیستم زاویه‌ی شیب اسپویلر سقف را زمانی که سقف کشویی پانورامیک باز است، در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت یا بیشتر در راستای جبران و خنثی‌سازی آشفتگی ایجاد‌شده به مثبت ۲۶ درجه تغییر می‌دهد.

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو

به لحاظ مفهومی، این خودرو به‌عنوان بالاترین مدل خط خود،‌ تمامی مزایای رنج جدید اسپرت توریزموی حاصل از طراحی آوانگارد (avant-grade: آثاری که تجربی، رادیکال، غیر متعصب و در رابطه با هنر، فرهنگ و جامعه هستند.) را ارائه می‌دهد. خط سقف اسپرت توریزمو که نسبت به سالون اسپرت بالاتر آمده است، امکان ورود و خروج آسان‌تر را در قسمت پشت خودرو فراهم می‌کند و از وجود فضای کافی برای سر اطمینان حاصل می‌کند. به لطف ورودی عرض صندوق عقب، استفاده از محفظه وسایل آسان‌تر می‌شود. پورشه پانامرای جدید به سه صندلی عقب مجهز شده است.

دو صندلی جلو، شکل صندلی‌های انفرادی دارند (به‌عنوان عنصر ضروری مدل‌های پانامرا جهت ارائه عملکرد اسپرتی در کنار نهایت راحتی برای سرنشین‌ها)، در نتیجه ساختار ۱+۲ هم در عقب به وجود ‌می‌آید. دو صندلی انفرادی برقی و قابل‌ تنظیم هم برای عقب خودرو و به‌عنوان گزینه دلخواه قابل سفارش و نصب هستند. با در نظر گرفتن لبه‌ بالایی صندلی‌های عقب؛ پورشه پانامرای جدید فضای بارگذاری به حجم ۴۲۵ لیتر (۰.۴۲۵ مترمکعب) دارد. قسمت تکیه‌گاه کمر، سه صندلی عقب می‌توانند به‌صورت همگانی یا تکی تا شوند (با نسبت جداسازی ۴۰:۲۰:۴۰)؛‌ این صندلی‌ها از طریق محفظه صندوق به‌صورت برقی قفل‌گشایی می‌شوند. در این حالت، حجم بارگذاری به ۱,۲۹۵ لیتر (۱.۲۹۵ مترمکعب) افزایش پیدا می‌کند.

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو با قیمت ۱۸۸,۵۹۲ یورو (۲۲۲,۳۲۳ دلار) شامل مالیات‌های محلی در آلمان آماده سفارش است. تجهیزات و گزینه‌های استاندارد این خودرو بسیار وسیع است و با سیستم کنترل شاسی دینامیک الکتریکی پورشه (PDCC Sport) برای تثبیت رول، سیستم پورشه وکتورینگ پلاس (PTV Plus) برای قفل دیفرانسیل عقب، سیستم ترمز پورشه سرامیک کامپوزیت (PCCB)، چرخ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی با طراحی پورشه 911 توربو، Power Steering Plus، پکیج اسپرت کرونو (Sport Chrono) و تهویه مطبوع کمکی (به‌عنوان استاندارد)، عرضه می‌شود.

مانند سایر مدل‌های پانامرا اسپرت توریزمو که قدرتی بیش از ۴۴۰ اسب‌ بخار ارائه می‌دهند، این پرچم‌دار هم به سیستم تعلیق بادی سه‌-محفظه‌ای شامل سیستم فعال مدیریت تعلیق پورشه (PASM) مجهز است تا رنج وسیعی بین سطح‌ بالای دینامیک رانندگی و سواری راحت به وجود آورد. تعلیق بادی (Air Suspension) نوعی فنربندی در خودرو است که از یک پمپ‌ هوا، کمپرسور الکتریکی یا موتور-محور قدرت می‌گیرد. این کمپرسور هوا را به داخل یک بالن (معمولا از جنس لاستیک مستحکم دوخته‌ می‌شود) پمپ می‌کند. فشار هوا بالن را پر می‌کند و شاسی را از اکسل بالاتر می‌آورد.

پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو
پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو
پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو
پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid اسپرت توریزمو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات