D1-kifpool

اگر پاسخ این سؤال‌ها را می‌دانید مدیر باهوشی هستید

پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 13:00
مطالعه 4 دقیقه
هر فردی می‌تواند با تکیه بر دانش و تجربه‌ی فعلی خود آینده‌ی بازار مرتبط با کسب‌وکارش را پیش‌بینی کند و  از این اطلاعات برای ساخت محصولات مورد نیاز و افزایش میزان فروش بهره ببرد.
تبلیغات
D4-mcid4

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که قبل از ترک منزل از خود بپرسید امروز آب‌وهوا چگونه خواهد بود؟ برای پاسخ این سؤال‌ می‌توانیم درب منزل را باز کنیم و از سردی یا گرمی هوا مطلع شویم؛ اما اغلب ما ترجیح می‌دهیم به تلفن هوشمندمان مراجعه کنیم. زیرا همه‌ی ما به دنبال کسب اخبار موثق هستیم و همچنین می‌خواهیم از پیش‌بینی وضع هوا طی ساعات آتی روز مطلع شویم. این موضوع در مورد دنیای کسب‌وکار نیز صدق می‌کند. همه‌ی ما دوست داریم علاوه بر کسب اطلاعات کافی در مورد روند فعلی بازار، پیش‌بینی آینده‌ی آن را نیز بدانیم. به همین دلیل سراغ مقالات مختلف می‌رویم و سعی می‌کنیم با مطالعه‌ی رفتار مشتری پاسخ این سؤال‌ را پیدا کنیم. شرکت کردن در رویدادها، گوش دادن به پادکست‌ها و تماشای وبینارها اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیارمان قرار می‌دهد که مطمئنا با نگاه کردن به اطراف و تماشای اتفاقات روزمره قابل درک نیستند.

اما آیا تا به حال پیش آمده است که خودتان بخواهید پاسخ این سؤال‌ را پیدا کنید؟ یعنی بدون اینکه نظر شخص دیگری را جویا شوید، روی این موضوع فکر کنید و حدس بزنید آینده‌ی صنعت کسب‌وکارتان به چه صورت خواهد بود؟ همه‌ی ما به واسطه‌ی تجربیاتی که کسب کرده‌ایم دارای نوعی بینش درونی هستیم. بنابراین چه خواهد شد اگر یک روز کامل را به این موضوع اختصاص دهید و بدون پرسش از دیگران به این فکر کنید که چه اتفاقی در آینده در صنعت مرتبط با کسب‌وکارتان خواهد افتاد؟ بینش‌های درونی چه پاسخی به این سؤال‌ خواهند داد؟ آیا ممکن است پاسخ بهتری برای پیش‌بینی آینده نسبت به سایر متخصصان ارائه دهید؟ پرسش‌هایی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت مطرح شده‌اند کمک می‌کنند درک بهتری از آینده‌ی کسب‌وکار داشته باشید.

smart

۱- امروز، دیگران چه محصولی از من خواهند خرید؟

محصولی که در آینده به فروش می‌رسد، درواقع همان محصولی است که امروزه عرضه می‌شود و تنها تغییرات کوچکی روی آن اعمال شده است. اغلب مشتری‌ها ترجیح می‌دهند نسخه‌ی بهبودیافته از محصولاتی را خریداری کنند که امروزه با آن آشنایی کامل دارند. آن‌ها در حال حاضر برای رفع نیازهایشان یا برطرف کردن آن‌ها به شما یا هر برند دیگری پول پرداخت می‌کنند؛ بنابراین ایجاد تغییرات کوچک روی محصولات فعلی هنوز هم احساس رفع نیاز را به آن‌ها القا‌ء می‌کند.

۲- اخیرا چه محصولی از من خواسته‌اند که نتوانسته‌ام به آن‌ها بدهم؟

ساختن محصول مورد نیاز مشتری‌ها یکی از بهترین استراتژی‌های دنیای کسب‌وکار است. اینکه بتوانید برای نیازهای مشتری پیش از اینکه خودشان بدانند اقدام کنید، کلید رسیدن به موفقیت در هر کسب‌وکاری است.

business strategy

۳- چه محصولی را می‌توانم همین حالا به فروش برسانم؟ (اگر موجود باشد)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با خودتان بگویید اگر چنین محصولی را تولید کرده بودم، می‌توانستم همین حالا مقدار زیادی از آن را به فروش برسانم. اما این حرف‌ها همیشه در حد آرزو باقی می‌مانند و باز هم هیچ اقدامی برای تولید آن‌ها صورت نمی‌گیرد. مطمئنا دلایل زیادی برای انجام ندادن این کار وجود دارد؛ اما فراموش نکنید که همیشه کار باید از یک جایی آغاز شود. پس همین امروز برای ساختن نمونه‌ی اولیه دست به کار شوید؛ زیرا در غیر این صورت رقبا این کار را انجام خواهند داد.

۴- پنج ویژگی مهمی که مشتری‌ها در مورد محصول دوست دارند چیست؟

اینکه مشتری‌ها چه چیزی را در مورد محصول دوست دارند، درواقع همان ویژگی‌های محصول هستند که باید در آینده تمرکز بیشتری روی آن‌ها گذاشته شود. تمرکز کردن روی نقاط قوت نتیجه‌ی بسیار مطلوب‌تری از تلاش برای رفع نواقص خواهد داشت.

اغلب ما احساسات درونی و تجربیاتی را که در طول فعالیت حرفه‌ای خود داشته‌ایم نادیده می‌گیریم و به دنبال نظرسنجی از دیگران هستیم. درحالی‌که شاید هیچ شخصی به‌غیر از خود ما شناخت کافی از محصولی که ارائه می‌دهیم و نیازهای بازار نداشته باشد. تکیه کردن به دانش و بینش شخصی احساس اعتمادبه‌نفس را افزایش خواهد داد و روی میزان موفقیت‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
کالابرگ و دستگاه POS
واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ تیر آغاز می‌شود [به‌روزرسانی: تکذیب شد]

در ادامه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، مرحله سوم تخصیص اعتبار خرید کالا به دهک‌های چهارم تا هفتم از فردا سه‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

9
1 روز قبل
بهترین یخچال فریزرهای ال جی در بازار ایران
بهترین یخچال فریزر ال جی در بازار ایران [بهار و تابستان ۱۴۰۴]

اگر به‌دنبال خرید یخچال فریزر ال‌جی و آشنایی با بهترین مدل‌ها در ظرفیت مدنظرتان هستید، راهنمای خرید بهترین یخچال فریز الجی به شما کمک می‌کند.

11
1 روز قبل
شامپانزه
از بیضه تا چانه؛ قسمت‌هایی از بدن که تکامل هنوز در توضیحشان ناتوان است

علم تکامل می‌تواند دلایل تفاوت‌هایی مانند تفاوت در اندازه بیضه را توضیح دهد، اما اندازه برخی دیگر از اندام‌های بدن هنوز به‌طور کامل قابل توضیح نیست.

313
2 روز قبل
اجرای بازی روی لپ‌تاپ گیمینگ Raider GE78 HX ام‌اس‌آی
بهترین DNS ها برای بازی؛ معرفی دی ان اس پرسرعت برای گیم ۱۴۰۴

با کمک دی ان اس گیمینگ می‌توانید برخی از محدودیت‌های دسترسی به بازی و برخی ارورها را رفع کنید. در ادامه بهترین DNS برای بازی را معرفی می‌کنیم.

119
حدود 24 ساعت قبل
بهترین گوشی های میان رده بازار
بهترین گوشی های میان رده بازار ایران [تابستان ۱۴۰۴]

اگر قصد دارید بدون صرف هزینه‌ی سرسام‌آور، گوشی مناسبی بخرید، در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

369
1 روز قبل
استایل های ساخت عکس با چت جی پی تی
بهترین استایل های ساخت عکس با هوش مصنوعی؛ از سبک ایرانی تا اسکویید گیم

از مینیاتور ایرانی تا اکشن فیگور؛ در این مقاله به تمامی استایل‌های پرطرفدار ساخت عکس در چت جی پی تی، جمنای و گراک می‌پردازیم.

48
حدود 10 ساعت قبل
حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی A22 4G سامسونگ
این ۲ گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ منسوخ شدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

سامسونگ سه دستگاه دیگر خود را هم به‌صورت رسمی بازنشسته کرد.

96
1 روز قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات