رکورد جدید برای فناوری خودران ویمو

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویمو به مناسبت موفقیت ناوگان خودروهای خودران در رسیدن به مسافت ۸ میلیون کیلومتر، ویدئویی ۳۶۰ درجه از سواری با یکی از آن‌ها منتشر کرده است.
تبلیغات

فناوری رانندگی خودران طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است و ویمو (Waymo) چند ماه پیش اعلام کرد که خودروهای خودران این شرکت، اکنون بدون حضور راننده پشت فرمان در خیابان‌های عمومی آزمایش می‌شوند. حالا ویمو به نقطه عطفی در توسعه‌ی خودروی خودران رسیده است و برای جشن گرفتن این موفقیت، می‌خواهد علاقه‌مندان را به مسافرت ویدئویی با یکی از خودروهای خودران ببرد.

به‌تازگی ویمو اعلام کرد که ناوگان خودروهای خودران این شرکت بیش از ۸ میلیون کیلومتر در جاده‌های عمومی ایالات متحده آمریکا به‌صورت مستقل رانندگی کرده‌اند. ویمو همچنین اشاره کرد که یک میلیون مایل (۱.۶ میلیون کیلومتر) اول به ۶ سال زمان نیاز داشت تا تکمیل شود؛ اما ۱.۶ میلیون کیلومتر آخر فقط سه ماه طول کشید. مجموع مسافت روزانه پیموده‌شده توسط ناوگان ویمو برابر با میانگین سالانه رانندگی یک راننده بزرگ‌سال است.

waymo/ خودروی خودران ویمو

این تنها بخشی از ماجرا است و حتی شبیه‌سازی‌هایی که نرم‌افزار ویمو دائما و به‌طور آنی انجام می‌دهد، جزو ارقام محسوب نمی‌شوند. در سال ۲۰۱۷، نرم‌افزار شبیه‌سازی ویمو ۴.۳۴ میلیارد کیلومتر رانندگی کرد که تقریبا فاصله‌ی بین زمین تا نپتون است. 

به هر حال ویمو که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت (مادر شرکت گوگل) محسوب می‌شود، برای جشن گرفتن موفقیت خود به پخش ویدئوی واقعیت مجازی از رانندگی خودران بسنده کرده است. مسافرت روی سقف خودروی خودران در خیابان‌های شلوغ و تجربه فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه، به نظر ایده جالبی خواهد بود؛ این تجربه با دوربین داخلی اتاق ترکیب می‌شود تا از دید مسافران فرضی خودرو نیز تصاویر ثبت شوند. 

ویمو اواخر سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌ای برای آزمایش خودروهای خودران بدون راننده پشتیبان در دست اجرا دارد. در حال حاضر محدوده اجرای این طرح به منطقه فونیکس محدود می‌شود؛ اما در آینده از مسافران داوطلب خواسته خواهد شد سواری در خودروی خودران سطح چهار را تجربه کنند. در صورتی که این آزمایش‌ها به نتیجه مطلوب برسند، به‌زودی ویمو خدمات حمل‌ونقل خودران را برای عموم عرضه می‌کند. 

سال گذشته پروژه تولید خودروی خودران گوگل در قالب کسب‌و‌کاری جداگانه و مستقل تحت عنوان ویمو معرفی شد؛ شرکت ویمو با مدیریت جان کرفسیک به فعالیت‌های قبلی گوگل توسعه بیش‌تری داد و حالا با گذشت یک سال می‌بینیم که در حال رسیدن به نتیجه مطلوب قرار دارد. طبق گزارش دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، در میان برندهایی که مشغول آزمایش خودروی خودران هستند، ناوگان ویمو تاکنون توانسته‌اند بیش‌ترین مسافت طی‌شده را به نام خود ثبت کنند. 

ویدئوی ۳۶۰ درجه از تجربه رانندگی خودروی خودران ویمو

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات