احتمال عرضه‌ی شاسی بلند جدید پژو 4008 تا سال ۲۰۲۰

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعات موجود، شاسی‌بلند جدید پژو با کد 4008 و طراحی بدنه‌ی کوپه تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

به‌ نظر می‌رسد که کلاس جدید خودروهای اسپرت با نام شاسی‌بلند کوپه به‌زودی عضو جدید فرانسوی داشته باشد. بر اساس گزارش اتواکسپرس، شاسی‌بلند جدید پژو 4008 با طراحی کوپه و قابلیت رقابت با مدل‌هایی چون تویوتا C-HR، تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

پژو

عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید پژو هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است، اما ژان-فیلیپه ایمپاراتو، مدیرعامل این شرکت فرانسوی، در مصاحبه با اتواکسپرس گفت:

خاطرتان هست که دو سال پیش از عرضه‌ی ۶ مدل شاسی‌بلند جدید در طی دو سال آینده خبر دادیم؟ اینکار با عرضه‌ی سه مدل در بازار اروپا و دو مدل در بازار چین انجام شد. حالا وقت بازگشت به DNA پژو و سپس عرضه‌ی مدل‌های جدیدتر شاسی‌بلند رسیده است؛ چرا که تقاضا در این کلاس از خودروها بالا است.
پژو 4008

باتوجه به گفته‌های ایمپاراتو و گزارش اتواکسپرس، شاسی‌بلند جدید با الهام از مدل‌های 2008، 3008، 5008 و مدل‌های بی‌ام‌و X6، X4 و X2 بر پایه‌ی پژو 3008 ساخته خواهد شد. البته مدل جدید با داشتن طرح جدید سقف، چراغ نواری باریک در عقب و نمای بازطراحی شده‌ی جلو با جلوپنجره‌ی تهاجمی کاملاً با مدل 3008 تفاوت خواهد داشت. در واقع این مدل بیشتر به کلاس شاسی‌بلند-کوپه تمایل دارد. ایمپاراتو همچنین اضافه کرد که تمام محصولات آینده‌ی پژو، به سیستم جدید i-Cockpit در کنار پنل فرمان دیجیتال باکیفیت و فرمان نسبتاً کوچک مجهز خواهند بود. احتمالاً 4008 جدید همان کابین و فضای داخلی مدل 3008 را با صندلی راننده‌ی کم‌ارتفاع‌تر و اسپرت ارائه کند.

پژو

احتمالاً شاسی‌بلند جدید پژو بر پایه‌ی پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن (PSA) که در کراس‌اورهای اوپل کراس‌لند و گرندلند X قرار دارد، ساخته خواهد شد. پیشرانه‌های انتخابی ۳ سیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری بنزینی و ۴ سیلندر ۱.۶ لیتر و ۲ لیتری دیزل نیز بر اساس مدل‌های 2008 و 5008 در نظر گرفته می‌شود که البته با تنظیمات سیستم تعلیق اسپرت، پتانسیل توان رقابت با رقبای فرانسوی و آلمانی ایجاد خواهد شد.

علاوه بر این، احتمال عرضه‌ی دو مدل هیبرید با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ و پیشرانه‌‌ی برقی برای محور جلو یا هر دو محور وجود دارد. بر اساس گزارش اتواکسپرس، این مدل هیبرید شاسی‌بلند-کوپه‌ی جدید پژو در دو تیپ‌ مختلف استاندارد با قدرت پایه‌ی ۲۴۰ اسب بخار (موتور برقی در محور جلو) و مدل GT با قدرت ۳۰۰ اسب بخار (موتور برقی در دو محور) عرضه خواهد شد.

در پایان می‌توانید رندرهای اختصاصی اتواکسپرس از این مدل را مشاهده کنید.

پژو
پژو
پژو
پژو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات