رشد فروش تسلا مدل S در برابر سدان‌های لوکس آلمانی

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برای اولین بار، سدان تمام برقی تسلا مدل S در سال ۲۰۱۷ و در بازار اروپا، فروش بیشتری نسبت به سدان‌های لوکس مرسدس بنز کلاس S و بی‌ام‌و سری 7 داشته است.
تبلیغات

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشرشده، تسلا موتورز و مدل S این شرکت در برابر مدل‌های لوکس آلمانی با قیمت بالای ۸۰ هزار دلار، فروش بیشتری داشته است. آمار فروش سدان‌های لوکس در بازار اروپا، فروش عالی مدل S را تأیید می‌کند. مدل S سدان سایز بزرگ تمام برقی تسلا موتورز با ظرفیت ۵ سرنشین، طرح بدنه‌ی لیفت‌بک، قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن‌متر است که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. چندین نسخه از مدل S با ظرفیت‌های باتری و قدرت‌های متنوع عرضه می‌شود. پرقدرت‌ترین مدل S، نسخه‌ی P100D است که در تست‌های سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانه‌های معتبر، زمان ۲.۳۶ ثانیه ثبت کرده است.

Tesla Model S / تسلا مدل اس

تسلا مدل S در سال‌های اخیر در بازار آمریکا، بیشتر از سدان‌های لوکس آلمانی فروش داشته؛ اما این برای اولین بار است که این خودروی تمام برقی، در بازار اروپا بیشتر از رقبای آلمانی و بنزینی خود مشتری پیدا کرده است. فروش سه مدل سدان لوکس در بازار اروپا سال ۲۰۱۷ به این صورت است:

  • تسلا مدل S – فروش ۱۶ هزار و ۱۳۲ دستگاه (۳۰ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)
  • مرسدس‌بنز S کلاس – فروش ۱۳ هزار و ۳۵۹ دستگاه (۳ درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته)
  • بی‌ام‌و سری 7 – فروش ۱۱ هزار و ۷۳۵ دستگاه (۱۳ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)
مرسدس بنز اس کلاس / Mercedes-Benz S Class

فلیپه مانوز، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی تحقیقاتی JATO Dynamics، می‌گوید:

این آمار برای خودروساز‌های باسابقه مانند مرسدس، زنگ خطر است. درواقع پیام اصلی این است که برندهای کوچک‌تر ولی با مدیریت هوشمندانه‌تر مانند تسلا، توانایی شکست مرسدس در خانه را دارند.

مانوز افزود که شرکت‌های خودروسازی اروپا باید هرچه سریع‌تر به فناوری خودروهای برقی روی بیاورند؛ چراکه مصرف‌کنندگان روز‌به‌روز بیشتر به این خودروها گرایش پیدا می‌کنند.

Tesla Model S / تسلا مدل اس

وی با اشاره به خط تولید تسلاموتورز و سرعت پایین در تحویل محصولات این شرکت، گفت:

به‌ نظر می‌رسد صنعت خودروسازی سنتی، نتوانسته است پا‌به‌پای سرعت توسعه‌ی فناوری پیش برود.

تسلا مدل S سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا، همانند چند سال گذشته، بیشتر از مدل‌های لوکس آلمانی و آمریکایی مشتری داشته است:

  • تسلا مدل S – فروش ۲۸ هزار دستگاه (۹ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)
  • کادیلاک XTS – فروش ۱۶ هزار و ۲۷۵ دستگاه (۲۷ درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته)
  • مرسدس‌بنز S کلاس – فروش ۱۵ هزار و ۸۸۸ دستگاه (۱۶ درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته)
Tesla Model X / تسلا مدل اکس

مؤسسه‌ی تحقیقاتی JATO Dynamics، آمار فروش تنها کراس‌اور تسلا، یعنی مدل X را هم منتشر کرده است. مدل X در بازار اروپا در سال ۲۰۱۷ بیشتر از کراس‌اورهای لوکس آلمانی فروش داشته است:

  • تسلا مدل X – فروش ۱۲ هزار دستگاه
  • پورشه کاین – فروش نزدیک به ۱۲ هزار دستگاه
  • بی‌ام‌و X6 – فروش نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه
جگوار / Jaguar I-PACE

به‌ نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی اروپا، برنامه‌ی خود برای مقابله با فروش محصولات تسلا را آغاز کرده‌اند. به‌عنوان مثال، جگوار و آئودی محصولات خود را برای رقابت با مدل X تسلا عرضه خواهند کرد. جگوار اولین مدل تمام برقی خود موسوم به I-Pace را قبل از نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی می‌کند. آئودی نیز در حال جمع‌آوری ودیعه از مشتریان و آماده‌سازی شاسی‌بلند تمام برقی e-tron خود برای بازار اروپا است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پس از معرفی و تست نسخه‌ی پروتوتایپ شاسی‌بلند تمام برقی آئودی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، مدل نهایی در تابستان ۱۳۹۷ رونمایی خواهد شد.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

از طرفی پورشه با رونمایی از سدان تمام برقی میشن ای (Mission E)، رقیب سرسختی برای مدل S تسلا خواهد بود. فولکس واگن نیز به‌عنوان غول خودروسازی آلمان، با مدل مفهومی ویزیون (Vizzion) و پیش‌نمایش سدان تمام برقی خانواده‌ی I.D. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت.

تسلا موتورز اخیراً تحویل پیش‌فروش‌های مدل 3 که رقیب اصلی سدان‌های سایز متوسط لوکس بنزینی بوده، سرعت بخشیده است. فروش مدل 3 مدتی است که در بازار آمریکا شروع شده؛ اما هنوز گزارش کامل فروش این سدان تمام برقی توسط مؤسسه‌ی JATO Dynamics منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات