چرا پیشرانه بی ام و M8 GTE، بهترین ۸ سیلندر دنیا است؟

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و موتوراسپرت جزئیات فنی جدیدی از پیشرانه خودروی مسابقه‌ای بی‌ام‌و M8 GTE منتشر کرده است؛ گفته می‌شود که این پیشرانه بر اساس مدل موجود در نسل کنونی بی‌ام‌و M5 طراحی می‌شود.
تبلیغات

اواخر شهریور ماه امسال بود که بی‌ام‌و موتوراسپرت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ از مدل جدید خودروی مسابقه‌ای خود با نام  M8 GTE رونمایی کرد؛ حالا نخستین تصاویر از کوپه سری 8 بی‌ام‌و منتشر شده است، که نشان می‌دهد خود را برای اولین نمایش رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ آماده می‌کند. عکس‌های جاسوسی از چند ماه گذشته نشان می‌دهد کوپه جذاب بی‌ام‌و سری 8 در مراحل نهایی خود قرار دارد و این خودروی مسابقه‌ای حتی برای مسیر پیست نیز آماده شده است. برند باواریایی در حال حاضر جزئیات فنی جدیدی در مورد پیشرانه کوپه اسپرت بی‌ام‌و M8 GTE منتشر کرده است.

BMW M8 GTE / بی‌ام‌و
BMW M8 GTE / بی‌ام‌و
BMW M8 GTE / بی‌ام‌و
BMW M8 GTE / بی‌ام‌و

خودروی مسابقه‌ای بی‌ام‌و M8 GTE در فصل ۲۰۱۸ مسابقات اتومبیل‌رانی از جمله مسابقات قهرمانی استقامت (FIA WEC) و مسابقات ۲۴ ساعته لمانز  رقابت خواهد کرد. خودرو با استفاده از پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر با کد داخلی P63/1، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت (بسته به مشخصات) تولید می‌کند. خودروساز می‌گوید که این پیشرانه کارآمدترین و بهترین پیشرانه مسابقه‌ای بی‌ام‌و موتوراسپرت تاکنون است و توسعه آن نیازمند طراحی حداقل ۵۰۰ نقشه ترسیمی از پیشرانه و حداقل ۵۰۰ ترسیم از سیستم محرکه بود.

پیشرانه در واقع بر اساس پیشرانه مورد استفاده در نسل فعلی بی‌ام‌و M5 طراحی شده و با ورودی از بخش M بی‌ام‌و توسعه یافته است. جالب توجه است بدانید برخی از قطعات پیشرانه مانند بلوک سیلندر و سرسیلندر در نمونه مسابقه‌ای بدون اصلاح نسبت به نسخه تولیدی استفاده می‌شود. علاوه بر این پیشرانه خودروی مسابقه‌‌ای با استفاده از تقریبا ۱۰۰۰ قسمت منحصربفرد ساخته می‌شود، که حدود ۷۰۰ تا از آن‌ها به طور خاص برای واحد P63/1 توسعه یافته است.

برخی از عناصر سفارشی پیشرانه کوپه اسپرت بی‌ام‌و M8 GTE عبارتند از هندسه اتاق احتراق، از جمله درگاه‌های ورودی و خروجی، سیستم‌های ورودی و خروجی، و توربوشارژرها که به طور کامل بازطراحی شده‌اند. بی‌ام‌و می‌گوید تمام این تغییرات در تولید پیشرانه خورجینی هشت سیلندر همراه با یک واحد کنترل الکترونیکی جدید در پیشرانه است که باعث می‌شود سطح کارایی آن بسیار بالاتر از ۴۰ درصد برسد و پاسخ لحظه‌ای دریچه گاز و تحویل خطی پیشرانه نیز به بهترین شکل ممکن باشد.

جدول مشخصات فنی پیشرانه بی‌ام‌و M8 GTE

مدل پیشرانه 

خورجینی با فناوری توربو توین‌پاور بی‌ام‌و

ظرفیت کلی پیشرانه

۳,۹۸۱ سی‌سی

قدرت خروجی

بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار

تعداد سیلندر

 هشت سیلندر 

زاویه بین ردیف سیلندرها

۹۰ درجه

قطر سیلندر

۸۹ میلی‌متر

کورس پیستون

۸۰ میلی‌متر

فاصله بین سیلندرها

۹۸ میلی‌متر

سرعت پیشرانه

حدود ۷۰۰۰ دور بر دقیقه

ویدئو

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات