گوگل روی استارتاپ ژاپنی ABEJA سرمایه‌گذاری می‌کند

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تابه‌حال سرمایه‌گذاری‌های اندکی در ژاپن داشته، اما این‌بار روی استارتاپ ژاپنی ABEJA در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سرمایه‌گذاری کرده است.
تبلیغات

رقم معامله‌ی جدید گوگل روی ABEJA هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۰ میلیون دلار نبوده است؛ زیرا استارتاپ ۶ ساله‌ی ABEJA جدیدا تأکید کرده که تا امروز ۶ میلیارد ین ژاپن معادل ۵۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران دریافت کرده است. از طرفی طبق اعلام کرانچ‌بیس در گذشته این استارتاپ سرمایه‌ی ۴۵ میلیون دلاری جذب کرده، این یعنی هشت میلیون دلار از سرمایه‌ی دریافتی این استارتاپ فاش نشده است. البته این مبلغ هم می‌تواند سرمایه‌گذاری جدید گوگل را پوشش دهد و هم یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های ناشناخته‌ی این استارتاپ در سال ۲۰۱۴ را توجیه کند.

اعداد و ارقام را که کنار بگذاریم، معامله‌ی این دو شرکت توجه زیادی را به خود جلب کرده است، نه تنها به این دلیل که گوگل بعد از مدت‌ها در ژاپن سرمایه‌گذاری کرده بلکه به دلیل ماهیت استراتژیک آن. ABEJA در بیانیه‌ای اعلام کرده با گوگل در زمینه‌ی هوش مصنوعی و راه‌حل‌های یادگیری ماشین در بخش‌های مختلف از جمله خرده‌فروشی و تولید، پیدا کردن راه‌‌حل‌های هوش مصنوعی و رشد بخش هوش مصنوعی ژاپن همکاری خواهد کرد.

google

هسته‌ی اصلی این استارتاپ ارائه‌ی پلتفرمی است که با استفاده از یادگیری ماشین به بیش از ۱۵۰ شرکت در مورد تجزیه و تحلیل کسب‌وکار و ارائه‌ی چشم‌اندازی از داده‌هایشان کمک کند. این استارتاپ، محصولی تخصصی برای مغازه‌های خرده‌فروشی دارد که با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده از مشتری‌ها و سایر داده‌ها، خدماتی را ارائه می‌دهد و تابه‌حال حدود ۱۰۰ شرکت از این خدمات استفاده کرده‌اند. شینیچی ایب، مدیر خدمات ابری گوگل ژاپن می‌گوید:

ABEJA قابلیت‌های تکنیکی و یادگیری ماشین قوی دارد و به‌دلیل عملکرد خوب در همکاری و ارائه‌ی راه‌حل‌های تأثیرگذار و کاربردی در صنعت شناخته‌شده است. این سرمایه‌گذاری راه را برای همکاری با ABEJA در ارائه‌ی راه‌حل‌های نوآورانه در خرده‌فروشی، تولید و سایر جنبه‌ها هموار کرده است.

گوگل تأکید زیادی روی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در چین داشته به‌طوری که سال گذشته آزمایشگاه مخصوصی را در بیجینگ راه‌اندازی کرده؛ اما بخش عمده‌ی تمرکز آن و آزمایشگاه‌های اصلی گوگل در اروپا و آمریکا قرار داد. گوگل استارتاپ‌هایی در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از چین و هند را نیز خریداری کرده است اما همه‌ی آن‌ها به‌منظور گسترش تیم‌های داخلی این شرکت و ایجاد خدماتی در راستای رشد بازار محلی بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات