معرفی ۱۰ یوتیوبر پر درآمد سال ۲۰۱۸

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
ستاره‌های یوتیوب در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، از گیمرهای معروف و شناخته‌شده گرفته تا پسربچه‌ی هفت‌ساله‌ای که اسباب‌بازی‌ها را نقد و بررسی می‌کند.
تبلیغات

یوتیوب شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری ویدئو است و نقش آن را در فرهنگ عامه‌پسند (پاپیولار کالچر) نمی‌توان نادیده گرفت. ستاره‌های یوتیوب، اینفلوئنسرهای جهانی هستند و از آنجایی که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا ویدئوهای آن‌ها را تماشا می‌کنند، بازاریاب‌ها حاضرند مبلغ زیادی بابت تبلیغ محصولاتشان به آن‌ها بپردازند. البته کسب‌وکار یوتیوبرها تنها به درست کردن ویدئو در یوتیوب محدود نمی‌شود و اغلب آن‌ها بعد از مدتی برند شخصی خود را به کسب‌وکار میلیون دلاری تبدیل می‌کنند.

فرمول موفقیت یوتیوبرها متفاوت است اما موفق‌ترین آن‌ها کسانی هستند که روش خلاقانه‌ای دارند و با روشی جدید از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنند. برخی از یوتیوبرها بعد از موفقیت، خط تولید لباس‌های شخصی خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند، بسیاری از آن‌ها در تلویزیون فعالیت می‌کنند، برخی دیگر بلیت اجرایشان تنها بعد از چند ثانیه به‌طور کامل فروخته می‌شود و تعدادی از آن‌ها اسباب‌بازی‌های سفارشی از برندهای مختلف دریافت می‌کنند.

فوربز به‌تازگی لیستی از پردرآمدترین یوتیوبرها را براساس میزان درآمدشان از ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۶ تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ منتشر کرده است. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم و با روش کارشان آشنا می‌شویم.

۱۰- لوگان پاول (Logan Paul)، درآمد ۱۴.۵ میلیون دلاری

Logan Paul

ولاگ یا ویدئوبلاگ، بلاگ کوتاهی برای وبلاگ است که محتوای آن ویدئو است و به سازنده‌ی آن ولاگر گفته می‌شود. لوگان پاول، ولاگر معروفی است که سال گذشته به‌عنوان چهارمین یوتیوبر پردرآمد معرفی شده بود؛ اما درآمد برند شخصی او بعد از انتشار ویدئویی از جنازه‌ای که در جنگل‌ آئوکیگاهارا (جنگل خودکشی ژاپن) پیدا کرده بود، به‌شدت کاهش پیدا کرد.

بعد از این اتفاق، یوتیوب پاول را از برنامه‌ی Google Preferred کنار گذاشت و همین باعث کاهش درآمد او در سال جاری شد. این برنامه به بازاریابان اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در ویدئوهای پرطرفدار درج کنند. با این حال او توانست با فروش محصولات و چهره‌ی شناخته‌شده‌ای که دارد، تعداد دنبال‌کنندگان کانال خود را در یوتیوب افزایش دهد.

پاول علی‌رغم رسوایی که در ژاپن داشت، درآمد خود را در سال جاری دو میلیون دلار افزایش داد. یکی از پرطرفدار‌ترین ویدئوهای او در سال جاری، ویدئوی مسابقه‌ی بوکسی بود که در آن با رقیب انگلیسی خود KSI مبارزه کرده بود. نتیجه‌ی رقابت مساوی بود و این دو نفر سال آینده مجددا با یکدیگر مسابقه خواهند گذاشت.

۹- پیودی‌پای (PewDiePie)، درآمد ۱۵.۵ میلیون دلاری

PewDiePie

فلیکس جلبرگ که با نام مستعار پیودی‌پای شناخته می‌شود، بدون شک سال گذشته موفق‌ترین یوتیوبر دنیا بود. اما رسوایی اخیر او یعنی متهم کردن یکی از مفسران بازی‌های ویدئویی به نژادپرستی و ضدیهودیت باعث شد درآمدش در سال جاری کاهش پیدا کند؛ اما پیودی‌پای نیز توانست مانند لوگان پاول درآمد کلی خود را در عرض یک سال ۳.۵ میلیون دلار افزایش دهد.

پیودی‌پای هنوز هم با ۷۳ میلیون دنبال‌کننده، پرطرفدارترین حساب تک کاربری یوتیوب را دارد اما تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۹، کانال سری تی بالیوود عنوان پردنبال‌کننده‌ترین کانال یوتیوب را از آن خود کند.

۸- جک‌سپتیک‌آی (JackSepticEye)، درآمد ۱۶ میلیون دلاری

JackSepticEye

شان مک‌لافلین، ویدئو گیمر معروف ایرلندی است که با نام مستعار جک‌سپتیک‌آی شناخته می‌شود. مک‌لافلین یکی از اولین یوتیوبرهایی بود که نامش در یکی از ویدئوهای پیودی‌پای آورده شد و بعد از این اتفاق، تعداد دنبال‌کنندگانش چند برابر شد. مک‌لافلین برای یکی از کانال‌های تلویزیونی کودکان دیزنی به نام Disney XD برنامه می‌سازد و همچنین به‌عنوان مجری در رویدادهای زنده و تورهای اروپا و آمریکای شمالی برنامه اجرا می‌کند.

۷- وانوس گیمینگ (VanossGaming)، درآمد ۱۷ میلیون دلاری

VanossGaming

وانوس گیمینگ کانالی است که توسط ایوان فانگ، گیمر معروف کانادایی مدیریت شده و خودش به‌ندرت جلوی دوربین ظاهر می‌شود. ویرایش خلاقانه‌ی ویدئوها و طنزآمیز بودن آن‌ها باعث محبوبیت کانال یوتیوب او شده است. فعالیت فانگ تنها به تهیه‌ی ویدئوهای یوتیوب محدود نمی‌شود، او همچنین خط تولید لباس شخصی دارد و در زمینه‌ی موسیقی نیز با یک گروه هیپ‌هاپ و تحت نام Rynx نیز فعالیت می‌کند.

۶- مارکیپلایر (Markiplier)، درآمد ۱۷.۵ میلیون دلاری

Markiplier

مارک ادوارد فیشباک که با نام مستعار مارکیپلایر فعالیت می‌کند، بیش از پنج سال است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ویدئو گیمرهای معروف یوتیوب شناخته می‌شود و اغلب با سایر تولیدکنندگان محتوا همکاری می‌کند. فیش‌باک در رشته‌ی مهندسی بیومدیک تحصیل می‌کرد اما چندین حادثه‌ی تلخ باعث تغییر مسیر زندگی او شد و امروزه به‌عنوان یکی از یوتیوبرهای معروف شناخته می‌شود.

او در یکی از مصاحبه‌های خود با مجله‌ی فوربز گفته بود پیش از راه‌اندازی کانال یوتیوب، عمل جراحی برای برداشتن تومور غده‌ی فوق کلیه انجام داده بود، نامزدی‌اش به هم خورده بود و برای مدتی کارش را ترک کرده بود. او در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیون دنبال‌کننده در کانال یوتیوب خود دارد.

۵- جفری استار (Jeffree Star)، درآمد ۱۸ میلیون دلاری

جفری استار محبوب‌ترین و پردنبال‌کننده‌ترین شخص در شبکه‌ی اجتماعی مای‌اسپیس بود که در سال ۲۰۱۴ کانال خود را در یوتیوب راه‌اندازی کرد. او خط تولید لوازم آرایشی دارد و ویدئوهایی از نحوه‌ی آرایش و نکات زیبایی را با طرفداران خود به اشتراک می‌گذارد. او با تولید و بارگذاری ۳۰۰ ویدئو به‌صورت روزانه بیش از ۱۱ میلیون دنبال‌کننده جذب کرد و اغلب یوتیوبرهای معروف، او را دنبال کرده‌اند.

۴- دن تی‌دی‌ام (DanTDM)، درآمد ۱۸.۵ میلیون دلاری

DanTDM

دنیل میدلتون ویدئو گیمر استرالیایی است که سال گذشته با ۱۶.۵ میلیون درآمد، به‌عنوان پردرآمدترین یوتیوبر معرفی شد. درآمد او به لطف برگزاری تورهای جهانی شامل چهار تور در اپرای سیدنی که تمام بلیت‌های آن فروخته شد و همچنین برند شخصی لباس، کوله‌پشتی و کلاه در سال جاری افزایش پیدا کرده است. او با استریم کردن بازی ماین‌کرافت، طرفداران زیادی پیدا کرده و همچنین در فیلم سینمایی دیزنی به نام «رالف اینترنت را خراب می‌کند» در نقش eBoy بازی کرده است.

۳- دود پرفکت (Dude Perfect)، درآمد ۲۰ میلیون دلاری

Dude Perfect

دود پرفکت یک کانال متمرکز بر ورزش است که صدها عکس و ترفند شگفت‌انگیز را به اشتراک می‌گذارد. این کانال توسط یک گروه پنج نفره: دوقلوهای کوری و کوبی کاتن، گرت هیلبرت، کودی جونز و تایلر تونی مدیریت می‌شود. ویدئوهای آن‌ها همیشه جزو ویدئوهای پرطرفدار یا وایرال‌شده است و در شوهای مختلفی برنامه اجرا کرده‌اند.

روزبه‌روز به محبوبیت این گروه اضافه می‌شود و تا به حال با همراهی ورزشکاران حرفه‌ای مانند اودل بکام جونیز، درو بریس، کریس پاول و دیل ارن‌هارت جونیور ویدئو تولید کرده‌اند.

۲- جیک پاول (Jake Paul)، درآمد ۲۱.۵ میلیون دلاری

Jake Paul

با اینکه درآمد لوگان پاول (نفر دهم این لیست) بعد از حادثه‌ی جنگل‌ آئوکیگاهارا کاهش پیدا کرده، اما برادر کوچک‌تر او یعنی جیک پاول با تولید ویدئوهای رپ به‌صورت روزانه بیش از ۱۷ میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب دارد. او نیز مانند برادرش شهرت خود را مدیون شبکه‌ی اجتماعی Vine است که بیش از پنج میلیون بازدیدکننده داشت و بیش از دو میلیارد نفر از ویدئوهای او بازدید می‌کردند.

در حال حاضر پاول ۲۱ ساله به‌دلیل شکایت مداوم همسایه‌هایش از سروصدا و استقبال طرفدارانش از محل زندگی او در لس‌آنجلس، توجه ملی را به خود جلب کرده است.

۱- رایان تویزریویو (Ryan ToysReview)، درآمد ۲۲ میلیون دلاری

Ryan ToysReview

کانال رایان تویزریویو به‌عنوان پردرآمدترین کانال یوتیوب در سال ۲۰۱۸ شناخته شده و صاحب آن پسربچه‌ی هفت ساله‌ای به نام رایان است. پدر و مادر رایان از سال ۲۰۱۵ ویدئوهای نقدوبررسی اسباب‌بازی رایان را در یوتیوب منتشر می‌کردند و او در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیون دنبال‌کننده دارد. اگرچه تعداد دنبال‌کنندگان او از بسیاری از یوتیوبرهای معروف کمتر است اما با تأثیری که در صنعت اسباب‌بازی گذاشته، درآمد خانواده‌ی خود را از سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داده است.

رایان ریویوتویز یکی از نخستین کانال‌های یوتیوب بود که با برندهایی مانند pocket.watch و Bonkers Toys برای راه‌اندازی خط تولید اسباب‌بازی با همراهی ستاره‌های یوتیوب همکاری کرد. خط تولید اسباب‌بازی جهانی رایان، اوایل سال دیگر با همکاری والمارت راه‌اندازی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات