گوگل اپلیکیشن پیام رسان الو را تعطیل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در تأیید شایعات قبلی، گوگل به‌صورت رسمی تأیید کرد اپلیکیشن پیام‌رسانی الو را که تنها دو سال از عمر آن می‌گذرد، در مارس ۲۰۱۹ تعطیل خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل قصد دارد اوایل سال آینده‌ی میلادی، اپلیکیشن پیام‌رسانی Allo را تعطیل کند. اهالی مانتین‌ویو به‌تازگی با اعلام این موضوع در وبلاگ خود، گزارش پیشین مبنی بر کنارگذاشته‌شدن قریب‌الوقوع این محصول را تأیید کردند. گوگل با وجود دراختیارداشتن محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایل دنیا، یعنی اندروید، هرگز نتوانسته تجربه‌ی پیا‌م‌رسانی مشابه محصولات ساخت رقیب، همچون iMessage اپل و مسنجر فیسبوک و واتساپ را برای کاربرانش خلق کند.

الو که دو سال پیش با هیاهوی بسیار منتشر شد، فقط تا مارس ۲۰۱۹ دردسترس خواهد بود و کاربران برای حفظ گفت‌وگوهای خود تا پیش از آن زمان، آن‌ها را باید ذخیره‌ کنند. درهمین‌حال، گوگل توجه‌اش را به‌طور کامل به توسعه‌ی Messages، دیگر اپلیکیشن پیام‌رسانی‌اش، برای گوشی‌های اندرویدی معطوف خواهد کرد. این شرکت ابتدای امسال اعلام کرد در همکاری با اپراتورهای موبایل در حال کار روی استاندارد جدید خدمات ارتباطاتی غنی (RCS) است. هدف این فناوری که درمقایسه‌با پیام‌رسانی کلاسیک سرویس پیام کوتاه (SMS) ارتقایی درخورتوجه به‌حساب می‌آید، بهبود عملکرد پیام‌رسانی در دستگاه‌های اندرویدی و ارائه‌ی ویژگی‌هایی نظیر تأیید خوانده‌شدن پیام و گفت‌وگوهای گروهی یکپارچه است.

Google Allo

این ابتکارعمل به‌معنای آغازی بر پایان عمر الو بود؛ اپلیکیشنی که سرپرست توسعه‌ی آن نیز ابتدای امسال گوگل را به مقصد فیسبوک ترک کرد. درعین‌حال، Duo، سرویس گفت‌وگوی ویدئویی گوگل که در سال ۲۰۱۶ به‌همراه الو منتشر شد، همچنان باقدرت پیش می‌رود و به‌تازگی از قابلیت ارسال سریع پیام ویدئویی برخوردار شد. درادامه، هدف بعدی این اپلیکیشن بهبودهای بیشتر کیفیت تماس‌های ویدئویی براساس یادگیری ماشین خواهد بود.

گوگل همچنین در پست وبلاگی‌اش اعلام کرد تا وقتی دو اپلیکیشن تجاری‌اش، یعنی Hangouts Chat و Meet را دردسترس کاربران غیرپولی قرار دهد، قصد دارد از Hangouts، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی خود پشتیبانی کند. یکی از کاربران گوگل روز پنجشنبه در توییتی نوشت دو اپلیکیشن نام‌برده سال آینده برای مصرف‌کنندگان عادی منتشر خواهند شد.

گوگل درزمینه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی از مدت‌ها پیش راهبردی نامنظم و چندپاره را درپیش گرفته و تاکنون فهرستی از محصولات ارتباطی ازجمله GChat و Social Network Buzz و ابزار مشارکتی Wave را تعطیل کرده است. این شرکت ابتدای امسال پس‌ازآنکه به وجود حفره‌ای امنیتی پی برد که داده‌های پروفایل‌های خصوصی را درز می‌دهد، اعلام کرد شبکه‌ی اجتماعی گوگل‌پلاس خود را نیز تعطیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات