درگ تماشایی بی ام و M5 و مرسدس AMG E63

جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین مسابقه‌ی درگ بین دو سدان معروف آلمانی یعنی بی‌ام‌و M5 و مرسدس بنز AMG E63 برگزار شده و نتیجه‌ی بسیار دیدنی دارد.
تبلیغات

رقابت‌های درگ این روزها هیجان زیادی دارند چون خودروهای سریع و قدرتمندی در بازار حضور دارند که توانایی‌های آن‌ها بسیار نزدیک به هم است. در این بین پس از به بازار آمدن تسلا مدل X با توانایی‌های خارق العاده، هیجان رقابت‌های درگ دو چندان شده. اما اگر تسلا را نادیده بگیریم یکی از جذاب‌ترین و بحث برانگیزترین رقابت‌های درگی که در حال حاضر توسط خودرو دوستان دنبال می‌شود رقابت دو سدان قدرتمند آلمانی یعنی بی‌ام‌و M5 و مرسدس بنز AMG E63 است.

2019 BMW M5 Competition / سدان بی‌ام‌و M5 کامپتیشن

تا کنون رقابت‌های درگ زیادی بین این دو خودرو انجام شده که هر یک نتایج مختلفی داشته‌اند، اما در جدیدترین مسابقه‌، وبسایت معروف خودرویی انگلیسی به نام Carwow به سراغ قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخه‌ی کارخانه‌ای این خودروها یعنی مدل M5 Competition Package و مرسدس AMG E63 S رفته تا آن‌ها را در مقابل هم قرار دهد.

در رقابت قبلی که بین این دو خودرو انجام شده بود بی‌ام‌و با اختلاف کمی رقابت را به مرسدس بنز واگذار کرده بود حال باید دید مدل کامپتیشن پکیج می‌تواند به کمک ۱۴ اسب بخار قدرت بیشتر خود در مقایسه با E63 S انتقام مسابقات قبلی را بگیرد یا نه؟

در خصوص مشخصات دو خودرو، بی‌ام‌و باواریایی دارای ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است و می‌تواند سرعت خود را در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه با مدل استاندارد M5 تقریبا ۱ دهم ثانیه سریع‌تر است.

مرسدس AMG E63 S

در سمت دیگر مرسدس بنز پر قدرت اشتوتگارتی قرار دارد که پیشرانه‌ی آن می‌تواند ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. جالب اینجاست شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مرسدس بنز نیز درست مانند بی‌ام‌و ۳.۳ ثانیه است، پس باید دید که آیا قدرت بیشتر بی‌ام‌و تعیین کننده‌ی نتیجه‌ی مسابقه خواهد بود یا گشتاور بیشتر مرسدس بنز.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات