فیسبوک برای واتساپ ارز دیجیتال توسعه می‌دهد

جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ارز دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است، پس از تلگرام حال نوبت فیسبوک شده تا ارز دیجیتال خود را برای واتساپ عرضه کند.
تبلیغات

فیسبوک در حال ساخت و توسعه‌ی یک نوع ارز دیجیتالی برای پیام‌رسان خود، واتساپ، است که برای کاربران انتقال پول درون‌برنامه‌ای را فراهم می‌کند. بر اساس شنیده‌ها، تمرکز اصلی این ارز بر بازار هند خواهد بود.

بر اساس منابع ناشناس، Facebook در پی ایجاد نوعی ارز پایدار (Stablecoin)، است که بر مبنای دلار آمریکا تنظیم می‌شود تا از نوسانات شدید مشابه سایر ارزهای دیجیتال جلوگیری شود. این شرکت هنوز راه درازی برای عرضه‌ی اولین ارز دیجیتال خود دارد زیرا هنوز در حال کار روی استراتژی‌های خود است.

پس از آنکه در سال ۲۰۱۴، فیسبوک مدیر سابق پی‌پال یعنی دیوید مارکوس را به عنوان مدیر پیام‌رسان خود معرفی کرد، انتظار می‌رفت که در حال برنامه‌ریزی برای پیشرفتی در زمینه‌های مالی پیام‌رسان واتساپ است. در ماه مه، مارکوس مدیر بخش بلاک چین شد و بر اساس داده‌های لینکدین فیسبوک، این شرکت حدود ۴۰ نفر را در این قسمت استخدام کرده‌ است. مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، فیسبوک در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از قدرت عظیم تکنولوژی جدید Blockchain است. این تیم ۴۰ نفره راه‌های مختلف برای استفاده از این تکنولوژی را بررسی می‌کند. اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های این شرکت در اختیار عموم قرار نگرفته است.

ارز دیجیتالی ایران

پیام‌رسان واتساپ در کشور هند، با حدود ۲۰۰ میلیون کاربر از محبوبیت زیادی برخوردار است. در سال گذشته، شاهد رونق بازار ارزهای دیجیتال پایدار بوده‌ایم، به شکلی که حدود ۱۲۰ شرکت در این زمینه فعال شده‌اند. این نوع ارز، از ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌ کوین بسیار پایدارتر بوده و در نتیجه برای خریدهای روزانه انتخاب مناسب‌تری است. ایده‌ی ارزهای پایدار با دشواری‌های زیاد اجرایی روبروست. یک نوع ارز پایدار به نام Basis سرانجام پس از ۸ ماه فعالیت، در هفته‌ی گذشته به کار خود پایان داد؛ زیرا امنیت این نوع رمز در هاله‌ای از ابهام است که در نتیجه خریداران بالقوه را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

با اعتبارترین ارز پایدار تا به امروز Tether است که در مورد این ارز نیز بحث‌های فراوانی شده‌ است. شرکت عرضه‌کننده‌ی این ارز اعلام کرده‌ است که هر یک از توکن‌ها با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند اما امتناع این شرکت از پاسخگویی و بررسی اطلاعات، سوالات زیادی ایجاد کرده‌ است.

فیسبوک با ۲۰۵ میلیارد کاربر و درآمد سالیانه‌ی ۴۰ میلیارد دلاری همراه با تجربه‌ی بسیار مدید در این زمینه‌ها، احتمالا شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. فیسبوک اولین شرکت بزرگی خواهد بود که دست به انجام چنین پروژه‌ای می‌زند.

به دلیل انتشار برخی اخبار جعلی در واتساپ، که مشکلاتی را برای هند ایجاد کرده است، فیسبوک و هند دچار تنش‌هایی شده‌اند؛ با وجود این فیسبوک فرصت عظیمی در هند دارد. هند، پس از چین و با ۴۸۰ میلیون کاربر اینترنت در رتبه‌ی دوم قرار دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این تعداد تا سال ۲۰۲۲ به ۷۳۷ میلیون می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات