آیا شاسی بلند بی ام و X8، گرانترین مدل این شرکت خواهد بود؟

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
شایعات جدید نشان می‌دهد که جدیدترین شاسی‌بلند لوکس بی‌ام‌و با نام G09 X8 تا سال ۲۰۲۰ برای رقابت با رولزرویس کالینان راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

امسال، سال خوبی برای بی‌ام‌و سری ایکس بود؛ تا جایی که خود آلمانی‌ها هم سال ۲۰۱۸ را «سال X» می‌نامند. در سال ۲۰۱۸ تعداد زیادی از مدل‌های جدید معرفی یا وارد بازار شدند. اما این سال با شایعه‌ای آغاز شد که برخی نمی‌توانستند به‌راحتی آن را باور کنند؛ بی‌ام‌و به تولید مدل X8 فکر می‌کند. زمان گذشت و شایعات بسیاری در نزدیکی رونمایی بی‌ام‌و X7 در رسانه‌ها منتشر شد. حتی برخی منابع داخلی در مونیخ گفتند که چنین ایده‌ای درباره‌ی ساخت مدل جدید وجود دارد. 

BMW G09 X8 / شاسی بلند بی ام و سری ایکس

این شایعات اذعان می‌کردند که بی‌ام‌و G09 X8 می‌تواند به‌زودی برای تولید، چراغ سبز دریافت کند و تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. بااین‌حال خودروی جدید،‌ نسخه‌ی کوپه از بی‌ام‌و X7 نخواهد بود؛ بلکه مدلی لوکس‌تر از آن و با تکیه بر ظاهری جذاب‌تر برای مشتریانی است که به‌دنبال محصولات لوکس و گران‌قیمت هستند. هنگامی که بی‌ام‌و G09 X8 معرفی شود، گران‌تر از مدل X7 خواهد بود و احتمالا به‌عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار بی‌ام‌و و گران‌قیمت‌ترین مدل این شرکت به فروش برسد.

BMW G09 X8 / شاسی بلند بی ام و سری ایکس

بی‌ام‌و G09 X8 از شاسی و بخش‌های اصلی X7 استفاده می‌کند، اما تنها چهار صندلی برای سرنشینان ارائه می‌دهد. صندلی‌های عقب بسیار شخصی خواهند بود و شبیه صندلی‌های ارائه‌شده در بی‌ام‌و X7 طراحی می‌شوند. هنوز مشخص نیست که ردیف سوم صندلی‌ها در شاسی‌بلند آینده‌ی بی‌ام‌و وجود خواهد داشت؛ اما طبق گفته‌های منابع خبری، انحنای سقف متفاوتی نسبت به X7 خواهد داشت که لزوماً مشابه کوپه نیست. به این معنا که فضای زیادی برای بالای سر سرنشیان عقب وجود دارد و حجم صندوق عقب نیز به مقدار درخورتوجهی افزایش می‌یابد. بنابراین به‌دنبال بی‌ام‌و X6 بزرگنمایی‌شده نباشید، زیرا در طراحی مدل جدید به تفاوت با مدل‌های قبلی توجه زیادی می‌شود. 

BMW G09 X8 / شاسی بلند بی ام و سری ایکس

لوکس بودن در اینجا هدف اصلی است و این دقیقاً موردی است که مشتریان به‌دنبال آن هستند. دومین عامل اصلی در طراحی بی‌ام‌و X8 جدید، فضای زیاد برای نشستن هر کدام از سرنشینان است. به احتمال زیاد گزینه‌های قابل انتخاب برای پیشرانه شبیه به مدل‌های X7 خواهد بود، اما بسیاری دوست دارند که از پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر، به‌خصوص نسخه‌ی ۶.۶ لیتری M760Li با قدرت ۶۱۰ اسب‌بخار زیر کاپوت استفاده شود. هرچند که شانس استفاده از این سیستم محرکه در بی‌ام‌و G09 X8 بسیار کم است، اما هنوز نمی‌توان با قاطعیت از هیچ گزینه‌ای صحبت کرد. 

برای خرید آخرین نسخه از بی‌ام‌و X7 مجهز به پکیج xDrive50i M Sport، مبلغی معادل ۱۲۲ هزار و ۴۲۵ دلار نیاز است. اما اگر کسی ثروت یا درآمد بیشتری داشته باشد، می‌تواند منتظر خرید گرانقیمت‌ترین شاسی‌بلند باواریا بماند. احتمالاً بی‌ام‌و برای پر کردن فاصله‌ی بین شاسی‌بلند X7 و رولزرویس کالینان به طراحی مدل جدید X8 روی آورده است. 

BMW G09 X8 / شاسی بلند بی ام و سری ایکس

باواریایی‌ها تنها چند مدل گران‌تر از بی‌ام‌و X7 دارند؛ آلپینا B7 با قیمت ۱۳۹ هزار و ۳۵۰ دلار، i8 کوپه با قیمت ۱۴۷ هزار  ۵۰۰ دلار، M760i با قیمت ۱۵۶ هزار و ۷۰۰ دلار و i8 رودستر با قیمت ۱۶۳ هزار و ۳۰۰ دلار. حتی اگر X8 بخواهد قیمتی بسیار بالاتر از سایر مدل‌های ذکرشده داشته باشد، قیمت آن درنهایت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود که هنوز هم بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و پایین‌تر از رولزرویس کالینان ۳۲۵ هزار دلاری است. همین موضوع باعث می‌شود تا بی‌ام‌و برای رقابت در کلاس خودروهای شاسی‌بلند لوکس، حرفی برای گفتن داشته باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات