هم‌بنیان‌گذار Vine‌ از انتشار پلتفرم اجتماعی جدید خود با نام Byte خبر داد

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
هم‌بنیان‌گذار شبکه‌ی اجتماعی Vine از انتشار اپلیکیشن جدید خود با نام Byte خبر داد. این اپلیکیشن اجازه‌ی انتشار ویدیو‌های جذاب و کوتاه را به کاربران می‌دهد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد شبکه‌ی اجتماعی واینکه از ویدیو‌های جذاب و کوتاه میزبانی می‌کرد، در آینده‌ی نزدیک با ظاهر و کالبدی جدید دوباره باز خواهد آمد. هم‌بنیان‌گذار این پلتفرم، دام هافمن، به‌تازگی پیامی را در صفحه‌ی توییتر خود منتشر کرده که در آن از انتشار اپلیکیشن جدیدی به‌عنوان جایگزین واین در بهار آتی خبر داده است.

تا به اینجا جزئیاتی درباره‌ی این پلتفرم در دسترس نیست؛ با این وجود، هافمن نام این اپلیکیشن را در توییت خود عنوان کرده است. این اپلیکیشن که Byte نام دارد، احتمالاً به‌مانند واین عمل خواهد کرد و کاربران می‌توانند در آن ویدیو‌های کوتاه را به‌صورت تکرارشونده منتشر کنند.

توییت دام هافمن، هم‌بنیان‌گذار واین:

اپلیکیشن ویدیویی جدید ما که محتوا را به‌صورت تکرارشونده نمایش می‌دهد، Byte نام دارد و در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر خواهد شد.

توییتر در سال ۲۰۱۶ پس از تصاحب واین، بلافاصله فعالیت این اپلیکیشن را متوقف کرد. حال باتوجه به تصمیم مدیران این پلتفرم اجتماعی برای ساخت اپلیکیشنی جدید در این زمینه، به‌نظر می‌رسد که هنوز کاربران به تماشای چنین محتوایی تمایل دارند. اکنون که بیش از دو سال از تعطیلی این شبکه‌ی اجتماعی ویدیو محور می‌گذرد، با نگاهی گذرا در یوتیوب می‌توان بسیاری از ویدیو‌های واین را لابه‌لای محتوا مشاهده کرد. اینطور که مشخص است، هافمن نیز یکی از آن‌دسته افرادی محسوب می‌شود که هنوز به ایده‌ی ویدیو‌های ۶ ثانیه‌ای برای افزایش کیفیت محتوا باور راسخ دارد.

Vine

وی از مدت‌ها پیش‌ درباره‌ی انتشار اپلیکیشنی مشابه به واین سخن گفته بود؛ او حتی اسم V2 را نیز برای سرویس موردنظر خود برگزید؛ اما به‌دلیل برخی مشکلات ناشناخته، انتشار این سرویس به‌تعویق افتاد. 

با این حال، پروژه‌ی جدید وی نیز ممکن است دوباره‌ به سرنوشت V2 دچار شود. در پرسشی که وبسایت تک‌کرانچ درباره‌ی روند کار آن‌ها روی این سرویس از هافمن انجام داده، او ادعا کرده که آن‌ها دارای بودجه، تیم و یک محصول هستند.

با نگاهی به این پاسخ بر بار سؤالات افزوده می‌شود. هنوز مشخص نیست که چه کسی سرمایه‌گذاری روی این پروژه را برعهده گرفته است؛ همچنین درباره‌ی اعضای تیم و نحوه‌ی فعالیت محصول اطلاعی در دست نیست. 

فارغ از تمامی این نکات و پرسش‌ها، نکته‌ی حایز اهمیت این است که بازگشت واین، هرچند در قالبی جدید، قطعا تأثیر قابل‌توجهی روی دیگر شبکه‌های اجتماعی در آینده خواهد گذاشت. در زمانه‌ای که از شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به اهداف مخرب و در بعضی اوقات، عوام‌فریبی استفاده می‌شود، واین پلتفرمی است که تنها سرگرمی خالص را برای کاربرانش به‌ارمغان می‌آورد؛ حتی اگر با نامی دیگر فعالیت خود را از سر بگیرد.

دیدگاه خود را در این باره با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. آیا به‌باور شما، ایده‌ی ویدیوهای ۶ ثانیه‌ای می‌تواند برای کاربران کنونی پلتفرم‌های اجتماعی جذابیت داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات