تراشه 7 نانومتری اکسینوس، احتمالا دارای NPU دو هسته‌ای خواهد بود

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد در تراشه‌ی ۷ نانومتری اکسینوس، از واحد پردازش عصبی دو هسته‌ای استفاده کند؛ تراشه‌ای که احتمالا در گلکسی اس ۱۰ به کار گرفته خواهد شد.
تبلیغات

بر اساس جدیدترین خبرها، سامسونگ از مدتی قبل کار روی واحد پردازش عصبی دو هسته‌ای را آغاز کرده است و قصد دارد از آن در مدل‌های جدید تراشه‌ی اکسینوس که مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری هستند، استفاده کند. عملی شدن این موضوع می‌تواند عملکرد تراشه‌های Exynos را در اجرای تسک‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، به‌طرز قابل‌توجهی بهبود بخشد.

صفحه‌ی توییتر Ice Universe که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی لو دادن اطلاعات مربوط به دنیای فناوری دارد، به تازگب ضمن اعلام خبر ساخت NPU دو هسته‌ای توسط سامسونگ، مدعی شده است که این واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی قرار است در اپلیکیشن دوربین گوشی گلکسی اس ۱۰ به‌منظور پردازش تصاویر مورداستفاده قرار گیرد. 

در کنار این موارد، گفته می‌شود که بهره‌مندی تراشه‌ی گلکسی S10 از NPU دو هسته‌ای، می‌تواند منجر به بهبود عملکرد در دو زمینه‌ی ضبط ویدیو و تشخیص صدا بشود. 

اوایل سال ۲۰۱۸ بود که Samsung از جدیدترین تراشه‌ی سری اکسینوس ۷ (یعنی اکسینوس ۹۶۱۰) به‌عنوان نخستین تراشه‌ی خود با واحد پردازش عصبی مستقل، رونمایی کرد. این تراشه با بهره‌گیری از واقعیت افزوده می‌تواند در هنگام استفاده از دوربین، به‌صورت خودکار صحنه‌های مختلف را تشخیص دهد و افکت بوکه را ایجاد کند. 

نظرات خود را در این زمینه با زومیت به اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات