بی‌ ام‌ و M5 با تیونینگ اشنیتزر؛ ۶۹۰ اسب بخار قدرت از پیشرانه V8

پنج‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت تیونینگ AC اشنیتزر به‌زودی از جدیدترین پروژه‌ی خود که روی بی‌ام‌و M5 جدید اجرا شده، رونمایی خواهد کرد که این سدان اسپرت و لوکس را به سطوح بالایی از عملکرد فنی ارتقا داده است.
تبلیغات

به‌دنبال منتشر شدن تصاویر تیزری از پروژه‌ی جدید شرکت AC Shnitzer، این تیونر مشهور آلمانی اعلام کرد که اواخر این هفته در نمایشگاه خودروی Essen Motor Show از بی‌ام‌و M5 تیونینگ‌شده رونمایی خواهد کرد. اشنیتزر، تغییرات گسترده‌ای را در تمامی بخش‌های این خودرو اعم از پیشرانه، سیستم تعلیق، رینگ‌ها، سیستم اگزوز و در انتها ظاهر خودرو اعمال کرده است.

 BMW M5 Competition AC Schnitzer

اصلی‌ترین مشخصه‌ی محصول جدید AC اشنیتزر پیشرانه‌ی V8 تویین توربوی ارتقاءیافته است که قدرت آن به ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۵۰ نیوتون‌متر رسیده است. با مقایسه‌ی این اعداد با مشخصات M5 استاندارد درمی‌یابید که  قدرت و گشتاور محصول اشنیتزر ۱۰۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است. AC اشنیتزر همچنین این قول را به بی‌ام‌و سواران داده است که به‌زودی یک بسته‌ی ارتقاء مشابه برای مدل M5 Competition نیز ارائه خواهد کرد.

 BMW M5 Competition AC Schnitzer

در ادامه‌ی تغییرات اعمال‌شده روی بی‌ام‌و M5 می‌توان به دو نوع سیستم اگزوز جدید برای این خودرو اشاره کرد که مشتریان بسته به خواست خود می‌توانند هر یک از آن‌ها را انتخاب کنند. این اگزوزها به‌طور کامل شامل صداگیر، منبع و فلاپ‌های کنترلی هستند و در رنگ‌های کربن اسپرت، اسپرت بلک و اسپرت قابل سفارشند.

 BMW M5 Competition AC Schnitzer

برای ارتقاء پایداری، تیونر، M5 را به فنرهای اسپرت ساخت KW مجهز کرده که از سری V4 هستند. این سیستم تعلیق هم قابلیت تنظیم سفتی و نرمی را دارد و هم می‌توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد. به‌گفته‌ی اشنیتزر، استفاده از این سیستم تعلیق، دینامیک رانندگی و پایداری خودرو را در پیچ‌ها به‌طرز چشمگیری افزایش داده است. خریداران می‌توانند کیت فنرهای AC Schnitzer را هم سفارش دهند که با نصب آن روی خودرو، ارتفاع اکسل جلو ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر و ارتفاع اکسل عقب ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر کاهش پیدا می‌کند.

 BMW M5 Competition AC Schnitzer

برای بی‌ام‌و M5 چند نوع رینگ اسپرت قابل سفارش است که از بین آن‌ها می‌توان به رینگ‌های دو رنگ ۲۱ اینچی AC3 سبک وزن اشاره کرد. اگر به ظاهر این رینگ دقت کنید، متوجه خواهید شد که همانند خودروهای مسابقه‌ای، یک پیچ بزرگ در وسط دارد اما این فقط یک حقه‌ی دیداری است و جای پیچ چرخ‌های M5 تغییری نکرده‌اند؛ تنها کاری که اشنیتزر انجام داده، این بوده که پیچ‌ها را پنهان کرده است. پیچ وسطی در رنگ‌های خاکستری و طلایی قابل انتخاب است. در انتها روی این رینگ‌ها لاستیک‌های دارای چسبندگی بالا قرار گرفته‌اند که ابعاد آن‌ها در جلو 275/30 R21 و 285/30 R21 در عقب هستند.

 BMW M5 Competition AC Schnitzer
 BMW M5 Competition AC Schnitzer
 BMW M5 Competition AC Schnitzer
 BMW M5 Competition AC Schnitzer
 BMW M5 Competition AC Schnitzer

تغییرات ظاهری که AC اشنیتزر روی M5 جدید اعمال کرده، شامل یک کیت آیرودینامیکی کامل است. این کیت که کلا از جنس فیبر کربن ساخته شده، شامل اسپویلر جلو، رکاب جانبی، اسپویلر سقفی عقب و دیفیوزر کربنی عقب هستند. خریداران به صورت آپشن می‌توانند نسخه‌های دیگری از باله‌ی عقب فیبر کربنی را نیز انتخاب کنند.

 BMW M5 Competition AC Schnitzer

داخل کابین M5، تغییرات کم‌تر هستند و تنها می‌توان به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، پدال‌ها و استراحتگاه پای ساخته‌شده از آلومینیوم اشاره کرد. جوی‌استیک کنترل سیستم iDrive نیز دارای روکشی از جنس آلومینیوم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات